• Blicka

Majbebisar 2015

En bättre natt tack o lov! Lillan sov från 19-05 o somnade om med napp till 6.40. Skönt.

Idag har vi köpt bilstol, blev en britax maxway. Lite nyare finesser än hiway, som vi har till mellan, o de två stolarna var de enda som gick in i bilen så att vi kan ha alla tre barn i baksätet. Det var på håret men det gick :) skönt att inte ha så många val! Kan ändå bli så att vi har en fram så en vuxen kan sitta bak vid behov, vi ska fundera på det. Har för mig att några av er köpt stol - vad blev det? Har ni bytt ut babyskyddet?

• Blicka
    Serah skrev 2016-01-28 16:30:28 följande:
    Vad skönt att natten gått bra! Är hon bättre i öronen också?

Härligt att höra att ni hittat en bilstol som passar! :)

Vi köpte en maxi cosi mobi sbs (vilka namn vilstolarna har egentligen :p ) i helgen som var. känner mig nöjd med den :) var billigare än vad det stod på nätet också och det är alltid bra ;) men nöjdast är nog lillen som sitter mer bekvämt och ser ut :)
    Hon är inte lika besvärad idag men det rinner fortfarande lite ur örat.

Bilstolar är en djungel, men skönt att ha gjort valet. Blir ett byte snart o förväntar mig samma positiva reaktion som hos din lille.
  • Blicka
    Tjej78 skrev 2016-01-28 18:33:14 följande:
    Hej! Idag har verkligen varit en bra dag :) Lekt och härjat med några andra ungar, jag har fått fika i lugn o ro, ätit bra dvs ingen ersättning utan vanlig mat/gröt. Hoppas på att det snart kommer vända för oss även på nätterna. Inatt var vi vakna mellan 0.20-1.40 sen igen 4-4.30 för att sen gå upp 6.45. Nytt urinprov och ultraljud på tisdag, hoppas allt ser bra ut. BVC säger att vi ska ge vatten istället för ersättning på nätterna men än har vi inte börjat med det. 70,5 cm lång och 9110 kg och hon följer sin kurva perfekt :)
    Vad roligt med dagen! Nätterna ska ni ta när ni känner er redo. Vad roligt att kurvan ser bra ut. Vad fick du för svar ang vattenmängd förresten?
  • Blicka
    Tjej78 skrev 2016-01-28 20:09:04 följande:
    Hon sa bara att vi skulle ge vatten mellan 23-05 oavsett hur mycket hon vill ha.
    Ok! Kul att din lilla gillar vatten så bra iaf, alla mina har varit lite tröga på det.
  • Blicka

Åkpåse o begagnad vagn på förskolan skulle jag ha! Då kanske det räcker med fleeceställ att sova i vår o höst?! Skönt att ni sökt plats iaf.

Tråkigt med sjuka även hos er... Hoppas det vänder för er. Är själv lomhörd idag på ett öra så jag hoppas att det inte blir öroninflammation för egen del också. :(

Ang vagn o framåtvänt, jag brukar vilja ha mina mot mig så länge det går. Mysigt att se varandra då man pratar. Min mellan på 2 1/2 väljer väg själv (kan byta håll på vagnen) o han varierar sig!

• Blicka
    jessica81 skrev 2016-01-28 22:39:03 följande:

Hej allihop?! Jag o min sambo blev föräldrar för första gången i maj till en liten kille. Han är en fantastisk pojk men vi får ingen ordning på sömnen????

Finns det nån som har eller känner igen detta o kan hjälpa oss med tips?

Vi lägger honom mellan 19-20 på kvällarna, sover ca 2 timmar o sen är han klarvaken o vägrar somna om???? känns som han kommit in i en ond cirkel att vakna efter ett par timmar????

Någon som har nåt förslag på hur vi ska kunna bryta detta

Hej o välkommen in! Min första spontana undran är hur ser dagsömnen ut?
  • Blicka
    malle88 skrev 2016-01-29 06:21:20 följande:
    Vi kommer nog köpa en britax maxway och en maxi cosi har vi bestämt. Ska åka och kolla på dem idag. De måste vara trixigt att få in alla i bilen hos er, har svårt med ett barn och två hundar ;)
    Vi drömmer om större bil men nu är det denna vi har. Väldigt skönt att alla får plats iaf! Förstår att det kan vara svårt för er med, har ni stora hundar?
  • Blicka

Tror ni inte jag måste ta en till kur med penicillin?! Lungröntgen idag då febern kommit tillbaka o jag känner mig åter rejält risig... Nu måste det väl vända?!

• Blicka
    Serah skrev 2016-01-29 15:14:16 följande:
    Nämen fy! :( Nu tycker jag ni får ta och bli friska! Massor med krya på er nu!! Sen hoppas jag på att ni slipper allt elände åtminstone ett halvår eller så
    Vet inte om jag ska skratta eller gråta - 37.8 hos mellan o han klagar på ont i benen (verkar bli som jag att han känner av det i leder) o så ledsen. Nu ligger han nerbäddad vid mig framför traktorer på youtube. :( lillplutten
Svar på tråden Majbebisar 2015