• Blicka

Majbebisar 2015

malle88 skrev 2016-02-03 19:07:15 följande:
    Det låter som en bra plan :)

Jo 05.45 var vi uppe :( efter en timmes bökande. Knappast mänskligt ;)
    Haha! Får hoppas det åtminstone blir lite längre morgonsömn imorgon!
  • Blicka
    Tjej78 skrev 2016-02-03 20:08:18 följande:

Ultraljudet igår gick bra, de fick många bilder som som nu ska titta närmare på, får besked om ca 3 veckor. Urinprov fixat och skickat på odling och detta får jag svar på nästa vecka. Nu håller jag tummarna!
    Våra nätter blir bättre och bättre, nu när hon bara får vatten är det inte lika kul längre och hon bryr sig inte att dricka mer en två, tre klunkar sen somnar hon om.
    Dessvärre har jag nu blivit sjuk så ingen träning för mig, brukar gympa på onsdagar. Jag kör Friskis & Svettis medelgympa med gummiband, lite tantvarning men en bra början när man är ur form. Ska börja köra mer och hårdare träning när jag börjar jobba, tänkte köra morgonpass på ett gym i närheten av min arbetsplats.

Vad skönt att allt gått bra! Håller tummar.

Trist att du är sjuk nu... :(
  • Blicka

Nu har vi till måndag hemma den sjusitsiga bilen vi kan få köpa. Jisses vad stor! Känner mig fortsatt tveksam till köp av denna bil men ska ge den helgen. Har dock hittat andra alternativ som jag vill kika närmare på. Sambon inte lika övertygad...

• Blicka
    malle88 skrev 2016-02-04 07:28:28 följande:
    De verkar stora :/ Vi har en Volvo xc60 och den är jättestor tycker jag
    Den är enorm! Tycker vi behöver en större bil men kanske inte en så stor... Ser mig hellre i en Ford S-Max eller Renault Grand senic typ.
  • Blicka

Inatt har lillan sovit hela natten! Från 19-07. Har aldrig hänt förut. Wow - hoppas det är en ny trend på väg. Stilla har hon också legat så i natt hade täcke funkat perfekt!

• Blicka
    malle88 skrev 2016-02-04 09:31:21 följande:
    Åh blir riktigt avundsjuk haha ;) vi var uppe kvart i sex igen och varit uppe tre gånger inatt. Hoppas det håller i sig för er.
    Jobbigt för dig... Hoppas du kan vila under dagen.
  • Blicka

Glömde skriva att nu har lillan inte ammat tre kvällar i rad. Så nu är det nog slut med det. Kände att jag bestämde mig igår när hon återigen tar tag o sen bara biter. Får se om jag står fast vid det ikväll...

• Blicka
    pco skrev 2016-02-04 10:53:37 följande:
    Ja lillan kanske är redo o sluta, hoppas du också är det så det blir bra för er båda :) äter lillan bra mat? :) vad brukar ni äta hos er?
    Känns som man äter nästa samma mat, då vi försöker äta grytor mest o sån mat som är såsig så lillan också kan äta :)
    Lillan får kycklingcurry/annan kycklingrätt, lax m potatis/matvete, köttfärssås o risoni, köttgrytor mm. Hon är en plockare så nu ska jag försöka introducera lite mer torr mat som kan plockas typ frikadeller o makaroner, små bitar av fisk o potatis osv. Men det blir lätt tjatigt. Hon äter dessutom middag kl 16 o vi runt kl 18 så hennes mat lagar jag i förväg. Sen äter hon kvällsgröt då vi äter middag. Klart att man kan vända på ordningen på kvällen så att hon äter vår mat, men smakar det gör hon. Ikväll blir det till barnens lycka fiskpinnar så jag tänkte hon skulle få smaka lite men kanske utan panering. Men hon äter bra! Hat du provat att gr ngt utan sås?
  • Blicka
    pco skrev 2016-02-04 10:55:45 följande:
    Åh va skönt :) samma här, hon sover också 19-07 dock vaknar hon några gånger på kvällen innan hon somnar djupt.
    Härligt!
  • Blicka
    Tjej78 skrev 2016-02-04 20:05:22 följande:

Vår dag när det gäller mat just nu ser följande ut:
    6.30 Ersättning 150 ml
    8.00 Halv macka med leverpastej
    11.00 Lunch, gröt på 0,5 dl vatten + lite fruktpuré
    16.00 Middag, halv burk mat + lite fruktpuré
    17.30 Kvällsmål, lite av vår mat + gröt på 0,5 dl vatten
    19.30 Välling 1,5 dl blandat med 90 ml ersättning
    22.30 Nattmål, ersättning 150 ml
    Är detta mycket eller lite? lillan är nu 8 1/2 månad.

Så här ser maten ut för lillan:
    07.30 1 port gröt, halv smörgås eller ett smörgåsrån.
    (9.30-10.00 lite frukt om hon vaknar denna tid)
    11.00 lunch, hemlagat motsvarande 2/3 - 1 burk. Mer o mer plockmat. Frukt till efterrätt.
    14.00 halv macka/ett smörgåsrån eller lite frukt
    16.00 middag, samma som lunch
    Ca 17.30-18.30 1 port gröt o plockar/smakar från vår mat.
    (19-19.30 Fram till nu en slurk amning vid läggdags. Nu tänker jag att hon kan få en banan eller så om hon äter tidig kvällsgröt istället för amning.)

Lillan blev 8 mån den 21/1.
Svar på tråden Majbebisar 2015