Majbebisar 2015
Kokade egen gröt till lillan ikväll efter recept från BVC-dietist. Lillan gillade den så nu kan vi variera lite mellan köpegröt o hemgjord gröt. Om ngn vill ha recept säg till!
Kokade egen gröt till lillan ikväll efter recept från BVC-dietist. Lillan gillade den så nu kan vi variera lite mellan köpegröt o hemgjord gröt. Om ngn vill ha recept säg till!
Här kommer receptet:
Järnrikegröt 1 barnportion
2 tsk kross från tunnpaltbröd
1/2 dl havregryn ev mixade
1 dl vatten
Koka, späd ev med mer vatten så att gröten inte blir för tjock. Servera med fruktmos/puré/mosad banan.
Enligt receptet innehåller gröten lika mkt järn som köpegröt. Jag hittade ett tunnbröd som heter järnrike från mjällom på affären. Gröten smakade helt ok tyckte även jag men såg väl inte superaptitlig ut... Men inte det som räknas!
Min lilla vaknar runt kl 7. På dagen sover hon oftast två längre stunder på dryga timmen vardera, ibland blir det en lur på 15 minuter under em för att orka till läggdags. Den luren kan ibland vara så sen som vid kl 16-16.30. Idag har lillan varit vaken från 14.45 till läggdags 19.00, vissa dagarna hon vaken från kl 14. Men då är hon väldigt grinig vid kl 16-17. Idag har lillan sovit tre lurar ca 8.45-9.30, 11.15-11.45, 13.45-14.45, men då vaknade hon även kl 6.
Det märks att det är en jobbig period för lillan nu. Hon har inte tålamod att äta, att sova är rena karusellen, leker själv typ en sekund innan hon tröttnar, hon kryper iväg och upptäcker att jag är för långt borta och blir rädd. Hoppas det går över, så hon mår bättre snart.
Hur har ni de? :)
Tack ni som svarat ang mina sömnfrågor. Tror jag låter lillan sova för länge på dagarna så jag ska minska lite och se om vi får bättre nätter.
Tjej78 - lillan vaknade kl tre som vanligt men somnade om på en kvart i natt! Tjoho! Höll däremot låda mellan 5.40-6.10 istället innan hon somnade igen. Erbjöd bröstet imorse men det ville hon inte ha så nu är vi nere på amning innan läggdags verkar det som! Hur har er natt varit?