• Blicka

Majbebisar 2015

Fick för mig i natt att testa o se om lillan kunde somna om utan amning. (Om jag nu ändå måste trappa ner - kunde inte klara mig utan extra medicin i natt :( ) Det kunde hon men det tog nästan 1 1/2 timme! Lite gnäll men inte direkt ledsen var hon, knappt gnäll heller men svårt att komma till ro så vi får se hur det går fortsättningsvis. Om jag orkar fortsätta... Var nära att jag gav upp i natt kan jag säga. Sömnen är viktig o en slurk betyder att vi båda somnar om på tio minuter. Inte kul att vara vaken så länge som vi var... Hon fick amma kl 6 imorse vilket känns helt ok! Får snart väcka henne, annars blir väl hela dagen knas för att hon sover för länge nu på morgonen.

• Blicka
    malle88 skrev 2016-01-15 08:04:24 följande:
    Det kommer gå fortare om du fortsätter och hon kommer lära sig somna själv. Frågan är bara om du är redo? Samtidigt är det ju jobbigt att aldrig bli frisk :(
    Jag o sambon har nu pratat o vi har sagt att jag tar medicinen o ammar tidig morgon o vid läggdags o försöker fasa ut övriga mål så jag får chans att bli frisk. Då bör riskerna att lillan får i sig medicinen vara liten då effekten inte ska sitta i mer än 12 timmar. Är nog det bästa för jag kan inte gå omkring o inte må bra. Då blir det inte bra för någon i slutändan! Jag hoppas detta blir bra för oss alla. Men det är så svårt.

Jag hoppas du har rätt malle att nätterna blir bättre o bättre allt eftersom! Idag blir det dåligt med vila då även mellan är hemma...
  • Blicka
    Tjej78 skrev 2016-01-15 20:45:53 följande:

Här är vi sjuka igen :( Lillan har 39,4 graders feber och fastän hon fått alvedon var 5:e timme sen igår kväll sjunker inte tempen....

Usch så tråkigt har ni provat att varva ned Ipren?
  • Blicka
    Tjej78 skrev 2016-01-15 22:03:39 följande:
    Nä det har vi inte, funkar det bättre?
    Ja man kan prova att ge alvedon o Ipren växlande dvs i intervallerna mellan varandra. Det kan hjälpa! Vi har gjort det några få gånger för att få ner hög feber hos våra äldre. Är du osäker ring 1177 o fråga.
  • Blicka

Lillan har skött sig fint i natt, vaknat till ngn enstaka kort gång. Ingen amning. Nu vaken sen strax efter kl 4 o vi ser om hon kan somna om utan en amningsslurk. Ger det en stund till. Nu gosar hon med sambon o är inte ledsen utan mer bara vaken! Så hungrig är hon inte utan mer lite för pigg för att somna om men morgon är det inte riktigt ännu...

• Blicka
    malle88 skrev 2016-01-16 06:41:09 följande:

Vilka utvecklingssteg vi tog igår. Hon både lärde sig räcka ut tungan, krypa framlänges och började prata med konsonanter (dadada, mamama). Puh nu får vi hålla koll på henne och alla sladdar...

Oj vad roligt! Visst är det häftigt att det bara säger poff o så kan dom en massa! Ja det är bara att hålla koll - lillan ser iaf minsta lilla korn på golvet o ska plocka upp så dammsugaren går varm!
  • Blicka

Lillan somnade om vid kl 05 o sover än! Mellan vaknade precis o sitter o tittar på bärgarn på film. Själv kan man dra sig i sängen! Lördagslyx!

• Blicka
    Tjej78 skrev 2016-01-16 19:29:01 följande:
    Fortfarande hög feber, mellan 39,3-39,6. Har fått alvedon hela dagen men den vill inte ge med sig. Ska iväg nu och köpa mer alvedon och köper då Ipren också så får vi se vad som händer. Är det normalt att så här små har så hög feber utan att den går ner? Tänker på den här 3 dagars feber, brukar den vara så här hög?
    Jobbigt för er :( är hon väldigt påverkad? Hoppas att kombinationen alvedon o Ipren hjälper o att febern släpper snart.

Ang tredagarsfebern, minns inte hur hög mellan hade men febern försvann iaf efter tre dagar o han fick ett utslag på kroppen.
  • Blicka
    Tjej78 skrev 2016-01-16 19:57:39 följande:
    Kom utslagen i samband med febern eller efter?
    När febern släppte kom utslagen.

Skönt att hon är vid relativt gott mig trots allt! Tummar att natten blir ok!
Svar på tråden Majbebisar 2015