• pco

Majbebisar 2015

Skönt att astman är bättre blicka :) vet hur det känns, det är super jobbigt.
    Vi äter lax o sätter i Abbas sås i o in i ugn o potatis, elr torsk o lägger i morötter o gröna ärtor o häller grädde över o in i ugn med pasta elr ris. Elr bara fusk o potatis o smör i så det inte blir så torrt :)

• pco
    Blicka skrev 2016-02-11 09:11:11 följande:

Idag har jag lite träningsvärk... Känns att det var längesedan jag tränade. Mage, rumpa o lår...körde mammamage-appen idag, första gången sen jul så nu hoppas jag vara igång lite igen. Kul!

Åh vad var det för app? För mig du nämt något om det tidigare.
    Är det remente?
  • pco
    Blicka skrev 2016-02-12 08:48:08 följande:
    Appen heter mammamage kort o gott. Kika in den, den kostar en liten summa men är värt det tycker jag. Har hjälpt mkt för mina delade magmuskler!
    Okej ja det ska jag göra. Det låter ju toppen :)
  • pco
    Blicka skrev 2016-02-12 12:57:48 följande:

Jaha idag sitter jag på öronakuten på sjukhuset med lillan. Var på koll på vårdcentralen imorse o örat ser inte helt bra ut ännu... Så drygt. Nu har vi väntat 1 1/2 timme, blir nog lika länge till... Blev även ny kur antibiotika för egen del då febern visade sig igår igen, sänkan på väg upp o lungröntgen inte visade att allt var helt läkt. Suck...

Neej men ursch!! Hoppas att det blir bättre snart!
  • pco

Hejsan. Har inte kikat in på ett tag då vi vart sjuka konstant nu alltså. Nu är vi väl på bättringsvägen jag o lillan igen men får se hur det blir nu då min man kom hem idag o hade o t i halsen o kände sig dålig så snart är vi väl där ännu en gång. Jag kräks snart på detta!! Ofattbart va vi vart sjuka. Ena sjukdomen efter den andra :(
    Ser som hastigast att många här oxå är dåliga.
    Hur mår bi annars? Hur går det med de små? :)

• pco
    Pyssilullan skrev 2016-02-23 06:46:12 följande:

6.e dagen med magsjuka för min son 8,5 månad kan de vars normalt ?

Spydde onsda natt o torsdag sedan uppehåll o spydde kaskader igårkväll o tömde hela magen

Diarré varje dag men Igårkväll sprutade det dom vattnig vätska :( vad gör ja?

Så länge han är pigg (vilket han är) så

Säger vc att ja ska vara lugn

Men han får ju inte behålla något, smal tycker jag han blivit också, o torr i huden Av allt duschande :(

När vi var magsjuka så sa 1177 är att det är väldigt vanligt att magsjukan återkommer på de små med någon till några dagars mellanrum,då bakterierna frodas o slår ut igen :(
    Ge kokt mat som är bra för magen annars typ nyponsoppa o elr typ skorpa med smör så salterna kommer tillbaka i kroppen, frukt och ja gröt är ju bra o mkt, mkt vätska. Men ska inte dricka elr äta så mkt på engång, helst en tsk var 5 minut o äta lite, lite åt gången o ge en till sked efter en stund. Får de för mkt på engång så slår bakterierna ut de o så spyr elr bajsar de ut det de fått i sig igen. Ge gärna vätskeersättning, dock spydde min lilla bara hon kände lukten av det, men man kan blanda i lite saft elr juice för o få en bättre smak på det. Om din lilla inte vill dricka så mkt så dra upp i sån spruta o spruta in i kinden så de tvingas svälja, ge gärna varannan vatten o varannan svag saft så lillen får lite energi från saften oxå.
    Krya på er! Hoppas att ni är på bättringsvägen snart.
  • pco
    Blicka skrev 2016-02-23 22:28:29 följande:
    Ja året har även för oss börjat i sjukdomens tecken. Jag hoppas ni inte åker dit på ngt mer nu utan får vara friska.

Lillan har börjat med d-ljud. Så kul!
    Ja herregud, alla är sjuka överallt känns det som. Ja tack :) hoppas ni med håller friska nu. Var det din lilla som hade problem med örat? Hur har det gått? O med astman och allt?
    Ja, va kul :) de växer så det knakar. Här har lillan börjat skaka på huvet när hon tex. Inte vill ha mer mat. Säger även ibland 'nänänänä' haha de är för roliga ibland. Pekar gör hon oxå mkt o säger vissa gånger 'titta' men nästan viskar fram det. Hon är inne i en pratperiod men kan inte klappa händerna riktigt än, men vi försöker. Samt att hon inte förrens nu har blivit lite mer intresserad av att ta sig någonstans då hon alltid vart nöjd där hon sitter, tagit sig fram lite lätt bara men nu har hon börjat spira i väg.
    Hon ramla ur vår säng igår oxå :( fy så hemskt det va, hon blötte tom. Ur näsan. Klarade sig bra men fick en rejäl blå bula i pannan :(
  • pco
    Blicka skrev 2016-02-24 06:53:44 följande:
    Jo men lillans öra verkar bra nu o jag har avslutat den tredje antibiotikakuren o känner mig mkt mkt bättre. Nere på normala doser av astmamedicineringen o börjar orka röra på mig mer!

Vad roligt med pratet! Det är så gulligt hur de kommunicerar.

Tråkigt med fall ur säng - de är ruskigt snabba!
    Va skönt att ni oxå mår bättre :)
    Ja det är så kul när de börjar lära sig mer o mer.
  • pco
    malle88 skrev 2016-02-24 08:37:39 följande:
    Usch, hemskt när de trillar ur sängen :( tur att det gick bra. De klarar mer än man tror :)

Va duktig hon är och prata :) vi är fortfarande på dadada da och ibland mamama (mamma tror jag :P). Peka har min lilla börjat med, speciellt när vi läser böcker. Ska till bokrean idag och köpa fler, för jag har verkligen börjat tröttna på våra pekböcker :)
    Ja de är väl det men jag var så chockad att jag ringde hem min man o var helt förtvivlad men med henne va det bra efter en stund hehe.
    Ja va kul, böcker är skojj o när man ser att de förstår mer o mer. Samma här, ska också köpa lite nytt, här är det mest 'lilla Wille' och 'babblarna' som är mest intressant. Min mamma köpte några Max-böcker här om dagen när de kom ner o hälsa på men ja, hon började titta runt o hade sig hehe.
    Ja, pratet har börjat komma mer o mer men hon har inte varit den som tagit sig överallt o utforska så, så det har gått lite segt men sg sa att hon fokuserar mer på finmotorik o sånt, ja alla är de olika. En på öppnaförskolan som är 8månader går redan, alla är så olika :)
    Hittade du några böcker på rean idag? Någon att rekommendera?
  • pco
    Serah skrev 2016-02-24 09:07:03 följande:
    Välkommen tillbaka :) hoppas ni slipper sjukdomar framöver nu. Gäller oss alla efter denna månad, tycker jag!

Vad mycket din lilla kan! Så långt har vi inte kommit med pratet än. Möjligtvis att han säger nä! nån enstaka gång när jag försöker ge honom vatten när vi äter (fullt fokus på mat först :)) nu har han även gått över till att ål-krypa nån slags mellanting där iaf. Fort går det. Min lille klappar inte heller händerna, han satt dock och försökte lite fundersamt igår, såg så sött ut.

Usch otäckt med fall! Alltid läskigt när de gör sig illa!
    Tack snälla :) ja det är skönt, äntligen friska så i morgon blir det en promenad till parken iaf :) ja pratet har kommit mer o mer, dock har hon varit seg med krypandet istället hehe. Så kul att han börjat med nä hehe nu går det fort.
    Hehe va gulligt. Min lilla klappar o slår ihop leksaker men aldrig händerna så tyvärr.
    Äter han bra? Min har alltid gjort det förutom efter magsjukan men nu jag vet inte att hon vrider o vänder sig, skakar på huvet o vevar ut maten från skeden med händer osv. Märker att hon börjar få egen vilja alltså.
    I dag vid lunchen åt hon inte så mkt, trött va hon o ledsen för att jag tog bort ipaden. Hur gör du/ ni med sånt förresten? O sen vägra hon äta så gav en yoghurt klämmis o la henne., vissa säger att när barn gör så, så ta då bort maten o erbjud den om ett tag istället för o ge annat för då lör de sig att äter de inte det som bjuds så får de annat istället. Men samtidigt så vet jag att hon egentligen är hungrig o ger då något annat. Hur gör du/ni? Tips gärna tack :)
Svar på tråden Majbebisar 2015