Majbebisar 2015
Just ja blicka m, glömde även skriva att jag försökt få upp henne tidigare men det är omöjligt tyvärr, så dagen börjar vi halv 8-8 ungefär. :)
Just ja blicka m, glömde även skriva att jag försökt få upp henne tidigare men det är omöjligt tyvärr, så dagen börjar vi halv 8-8 ungefär. :)
Härligt med alla tänder på g :)
Lillan har fått två st där nere. Hon råkade bita mig idag när jag skulle stoppa in en bit omelett i munnen haha shit va ont det gjorde.
Här har lillan inte tagit sig fram än heller. Mest bara fortfarande gurglar med sitt spott på golvet o smakar även gärna haha. Hon drar upp ena benet under sig men inte riktigt fattat galoppen hur hon ska ta sig fram än. :p
Min feber verkar ha med ömmande bröst att göra. Lillan är inte så intresserad att amma dagtid så hon tömmer brösten dåligt o mjölken har inte riktigt anpassat sig så min teori till febern är mjölkstockning. Febern har släppt nu o det ömmar lite mindre. Hoppas det känns helt bra imorgon.
Pco - vad gulligt med pussar! Våra små kanske inte är så bra på det talande språket men på det sociala. Är ju häftigt vad mycket de tar efter o förstår!
Rs har vi klarat oss ifrån med de äldre o hoppas slippa nu med. Vi har dragits med hosta i flera veckor men lillan är pigg o glad nu med gott allmäntillstånd så då känner jag mig inte orolig. Om du är orolig varför inte ringa vårdguiden?
Pco - tack för att du delar med dig ang välling/ersättning. Jag vill inte att lillan ska somna med flaska så drar mig därför för välling på kvällen...får klura vidare.
Hej alla, inte jätte aktiv i denna gruppen längre, men ville bara informera er om att vi väntar tillökning igen, vecka 12 nu, blir en liten juli bebis :)
Blicka det va just det här med välling att med ena dinappen går det för trögt o andra för fort, därför fick hon då ers. Med 2an vilket funkar fint.
Annars så ge kanske typ smörgås, rån,skorpa, smoothie, gröt i en sån som smoothie som man suger ur, omelett, ägg, vanlig frukt, babybel ost kanske
Såg att din börjat krångla med sömnen, även här nu ikväll! Hon somna dom hon brukade o dessutom har hon idag nu bars sovit 1h så tänkte att set skulle vara gnäll o sånt nu ikväll men ingenting alls, har gått jätte bra o sen stendecka hon efter flaskan som hon brukar men vakna efter typ 30min elr nåt o ville verkligen inte somna om, höll på i 1,5h fram o tillbaka tills jag la mig brevid henne.
Känner att självklart ska hon få närhet om hon behöver det men vill gärna att hon somnar i sin säng o vaknar hon sen på natten så lyfter vi över henne till oss.
Men hur ska man göra för att få henne o sova ett tag i sin säng? För när hon lagt sig så plockar jag o fixar med tvätt o ja sånt jag inte hunnit med på dagen o sen sätter mig en sväng i soffan o pustar ut innan jag lägger mig.
Tips någon?
Blicka: ursch, hoppas att mår bättre!
Kul med lillans framsteg :) :) här tränar vi fortfarande på att komma dit. När hon sitter så viker hon ens knät i golvet o sätter händerna i golvet o lutar sig fram så rumpan lyfter lite men sen vågar hon inte riktigt ge sig ut, hon backar med händerna o sätter ner rumpan i golvet igen :p
Serah: åååh hoppas hoppas att det går bra :)
Jag har själv 4mf i bagaget så vet hur det är.
MEN jag håller tummarna till 1000 att det går bra på onsdag :)