• Tjej78

Majbebisar 2015

Lillan kräktes igår efter middagen men verkade pigg o glad så jag trodde hon satt nått i halsen men sen kom även vällingen upp :( Sovit hela natten och varit tipp topp hela dagen, ätit lite mindre men fått behålla allt och hon har varit sig själv. Nu när vi gav henne välling igen innan läggning kom allt upp igen :( Tips på detta? Är hon magsjuk eller är det vällingen hon reagerar på?

• Tjej78
    pco skrev 2016-05-02 13:37:21 följande:
    Det var precis så det började för oss. Hon åt vanligt o var sig skälv men på natten efter gröten kröktes hon upp. I 13 nätter o sen två dygns uppehåll o sen kröktes hon i 2 dygn till o nu är det borta men hon äter inget nästan o är fortfarande lös i magen.
    Kanske liknande bakterie?
    Nu har hon fått behålla vällingen två kvällar på rad så jag håller tummarna för att det inte ska starta om.
  • Tjej78

Grattis till alla som fyllt år!!
    Här har vi det kämpigt med allt känns det som :( Vill inte bli matad men kan inte äta själv, vill inte ha burkmat, inte vår mat och ingen plockmat. Hon är ju däremot inte undernärd så jag är inte orolig men det är jobbigt ändå. Blir oerhört upprörd och ledsen när man säger till, hela världen går under men sen gör hon samma sak igen ändå och blir tillsagd och så går världen under ingen.... Sömnen funkar någorlunda men hon sover sämre igen för det har faktiskt varit ett tag sär hon sov hela nätter (19.30-05.30, vällingen, somna om till 06.30). Hoppas det vänder snart....
    Ang solskydd kör vi sommarhatt, solkräm, skuggan och sen när vi är på stranden har vi badkläder och solkräm till storasyster och uv-kläder, solkräm till lillan. Solhatt till båda och parasoll till alla.

• Tjej78

Glömde ju skriva att lillan börjat med gympaskor, ärvt dom storasyster hade som sina första par. Dom är redan slitna eftersom storasyster krupit i dom och det gör ju lillan också men så får det va. Hon tycker i alla fall det är roligt att gå i dom men ska det gå undan, vilket det oftast ska så kryper hon :)

• Tjej78

Precis hemkommen från gympan, 60 min intervall flex på Friskis & Svettis. Intensivt och sjukt jobbigt men så himla roligt och så skönt nu efteråt.
    Maten har ordnat upp sig, idag har hon ätit välling kl 6, gröt kl 8, hel burk kl 11.30, två (!!) mackor till mellis kl 15 och sen hemlagad kålpudding med potatis och sås i massor vid 17.30 sen sluka hon vällingen kl 19.15. Tror hon är inne i en växtperiod nu efter att ha gått på diet i en vecka :) Dessutom sov hon och storasyster hela natten inatt, vi kunde knappt tro det när vi vakna i morse.
    Kalas nästa söndag, vi blir 18 st. Bara lillan och storasyster som är barn, resten är från 22-85 år. Kaffe och tårta till efterrätt är redan bestämt men innan dess då, dessutom en vegetarian och en som inte äter fågel...... Jag tänkte paj men sambon tyckte det kändes fattigt. Tips någon??

• Tjej78

Här är vi förkylda, alla fyra :( men det hindra inte oss att fira vår lilla som blev 1 år idag :) Slutade lite tidigare idag så vi öppna paket och läste upp alla kort innan vi åt sen bada flickorna och i säng som vanligt. Lillan blev så blyg och generad när vi sjöng för henne, så gulligt och samtidigt kul att hon förstod att vi sjöng för henne (verkade det som i alla fall).
    Vi har stl 80 och ska till BVC nästa vecka, jag gissar på 78 lång och 11 kg.
    Sover oftast hela nätter 19.30-6.30 men inte nu när hon inte är frisk. Sover ibland två, ibland en lur på dagen. Två blir ca 30 min på FM och sen 1 1/2 timme efter lunch eller en lur och då 2-2 1/2 timme efter lunch.
    Klart att det funkar att jobba och ha två barn men man saknar ju dom men ändå skönt att få sakna. Härligt att komma hem till dukat bord, maten på spisen, nybakade kanelsnäckor och nystädat, superlyxigt!! Min sambo har verkligen gått all in i sin pappaledighet :) Tycker faktiskt att vårt förhållande blivit bättre sen han börja sin ledighet :)
    Jag jobbar 100% nu men när sambon börjar jobba ska han jobba 100% och jag ska gå ner till 85% igen. Jag jobba 85% mellan barnen och trivdes bra med det.
    Önskar alla en solig helg!

• Tjej78
    Blicka skrev 2016-05-21 06:44:43 följande:

Tänk att ett helt år har gått sedan lillan kom! Kommer så väl ihåg känslan innan vi åkte hemifrån till förlossningen - lugn men stor förväntan att få träffa henne. Pojkarna skulle ha vårfest på fsk o det kändes tråkigt att inte få vara med på mellans första o äldstas sista vårfest men ett planerat snitt var bokat till denna dag. Timmarna fram till snittet var långa men strax förr lunch var det dags o 12.39 så kom hon! Jag minns så väl att jag tänkte men kan det vara en tjej efter två pojkar?! Slukades upp av hennes närvaro precis som med de andra två o att ha henne hud mot hud det var ngt speciellt! Familjen blev komplett kändes det som när detta lilla liv kom o nu känns det som om hon alltid varit hos oss. Idag ska vi fira henne o äldsta med släkt. En smakbit tårta ska det också bli! Hipp hipp hurra till lillan!

Grattis till lillan!! Ha ett underbart kalas :)
  • Tjej78

Sitter helt slagen i soffan efter lillans kalas, hela släkten har varit här, 18 st inkl oss. Allt blev bra, fin fina presenter som storasyster öppnade. Bland annat en gunghäst, fina sommarsandaler, bok om ugglor, pyjamas, sommarhatt mm. Vi bjöd på potatisgratäng med färstäcke, ICAs recept, rekommenderas, allt-i-ett och mycket gott. Riktig gräddtårta med blåbär, text och ljus. Lillan fick smaka men va bara sisådär intresserad, roligare att kladda grädde på mammas blus.

• Tjej78
    Blicka skrev 2016-05-22 22:07:26 följande:
    Haha som jag då... Våra gäster åkte hem i em o nu är jag helt slut o ont i halsen på det.

Vad kul med lyckat kalas! Tänk ett år! Det går ju så fort (låter klyschigt men så är det).
    Det första året med min äldsta uppfatta inte jag som så fort men nu med nummer två, swich sa det och så var det 1-års kalas :)
  • Tjej78
    Blicka skrev 2016-05-31 22:39:01 följande:

Serah - hur är det med dig o familjen? Har tänkt på er.

Pco - har aptit o mage rättat till sig?

Tjej78 - blir det snart semester o hur tycker du det går att jobba. I augusti/september är det dags här... Snart ju!

Summa21 - hur har ni det? Hur blir sommaren för er - ska storebror få långt lov? Mina stora får nio veckor! Vem vet kanske jag längtar till jobbet efter lillans inskolning ;)

Jag är fortfarande dunderförkykd, varit det i 3 veckor nu :( Idag fick svärfar rycka in och skriva ut recept till mig så förhoppningsvis funkar penicillin och rinexin mot den kombinerade förkylning/bihåleinflammation/ont i öronen. Om inte får jag väl palla mig iväg till en vårdcentral. Allt är bra med sambon och tjejerna, den lilla lite extra gnällig idag men hon vaccinerades igår. 1-års kontroll, 75,5 cm och 10,2 kg :)
    Så trött på mitt jobb, fick ingen ny kick eller energi av att vara hemma nästan ett helt år. Söker andra jobb men just nu växer det inte på träd. Fått ett erbjudande men inte riktigt det jag söker så jag tackar nog nej till det, inte bestämt mig till 100% än.
    Ska inte ha semester förrän torsdag vecka 28 så ett tag till men då blir det i 4 veckor.
    Lillan har fått plats på förskolan med start 15/9. Samma som storasyster går på fast annan avdelning, den avdelningen storasyster gick på innan, vi har 1-3 år och 4-6 år.
  • Tjej78

Jag mår bättre, tack nu som frågar. Fick penicillin i fredags och tydligen behövde jag det för trycket i ansiktet har släppt. Jag är nu piggare och gladare och har haft en underbar helg med mina nära och kära. Bjuder på en bild på mig och mina tjejer, vi hade selfie-övning igår :)

Svar på tråden Majbebisar 2015