-
Det verkar så för hon har nu varit feberfri i två dagar och på sångstunden i kyrkan var hon sitt vanliga jag, dvs sitter och skriker och klappar medan vi andra sjunger :)malle88 skrev 2016-01-20 20:59:52 följande:Funkade antibiotikan för henne?
-
Tack ni som svarat ang mina sömnfrågor. Tror jag låter lillan sova för länge på dagarna så jag ska minska lite och se om vi får bättre nätter.
-
Nätterna är jobbiga just nu, lillan är vaken mellan 2-4 och vad man än gör somnar hon inte om. Däremot verkar det som om hon vill somna men kommer inte till ro, hon ligger i princip och blundar hela tiden samtidigt som hon skiftar att gnälla och gråta. Vet att hon somnat om på 5 min om hon fått mat men det är ju det vi försöker få bort. Vakna i natt 1.40 och somna inte om ordentligt så jag kunde somna om förrän 3.40 sen vakna hon igen 4.30 men då gick hon en flaska och somna om direkt.....Blicka skrev 2016-01-21 06:47:10 följande:Det där med sömn är svårt, för mig tar det verkligen emot att väcka barn som sover... Min är ju också i mellanlandet att sova två eller tre gånger så lätt är det inte.
Vad skönt att lillan börjar vara sitt vanliga jag! -
Skönt att höra att jag inte är ensam med att sitta uppe mitt i natten.... :)Blicka skrev 2016-01-21 10:02:36 följande:Lillan är också vaken ngn timme ungefär mellan 3-4 vanligtvis. Också svårt att komma till ro men trött. Vid amning hade hon somnat direkt men det har även vi plockat bort så bara att vänta ut tills hon somnar!
-
Håller med! Vad gör du mitt i natten då? Vår lilla sover i eget rum så jag går in till henne, sätter mig på stolen bredvid sängen och klappar på ryggen ner mot korsryggen om och om igen.... Tar jag upp henne blir det ännu värre, likadant om jag tar in henne till vår säng. Några tips? :)Blicka skrev 2016-01-21 12:51:04 följande:Haha nej tyvärr! Men hon får gärna börja sova bättre så man orkar ngt på dagarna.
-
Samma här fast olika tider. Vakna 1.40 och somna om på typ 10 min men var sen vaken mellan 3-4.15 sen gav jag upp och gav henne mat och då somna hon på 5 min....Blicka skrev 2016-01-22 06:56:53 följande:
Tjej78 - lillan vaknade kl tre som vanligt men somnade om på en kvart i natt! Tjoho! Höll däremot låda mellan 5.40-6.10 istället innan hon somnade igen. Erbjöd bröstet imorse men det ville hon inte ha så nu är vi nere på amning innan läggdags verkar det som! Hur har er natt varit?
-
Det går rätt bra faktiskt :) Sista dagen igår för penicillin och nu blir det urinprov nästa tisdag samt ultraljud på njurarna i början på feb, skönt med bra uppföljning. Maten blir bättre och bättre, har kommit på att hon gillar när där är bitar att tugga på, gillar inte puréer :) Nätterna är dessvärre samma, vaknar och är orolig och kommer inte till ro att somna om förrän efter ca en timme och bara om hon får lite mat. Har däremot kommit på att det kvittar när hon får maten, om hon får den direkt eller efter en liten eller lång stund så tar det nästan alltid runt en timme för henne att somna om samt att det spelar inte så stor roll hur mycket eller lite mat hon får. Jag tror inte hon vaknar pga hunger, kanske mest för att hon är van eller för hon väckts av nått....malle88 skrev 2016-01-24 07:04:52 följande:
Hur går det för er Tjej78? Är hon bättre?
Hur går det för Serah? Längesedan jag såg henne.
-
Vad jobbar du med malle88?malle88 skrev 2016-01-24 06:54:51 följande:
Första dagen på jobbet igår, gick galant både där och hemma. Jag smet iväg igår när hon hade roligt med pappa. Sen hade hon bara gråtit när pappan skulle lägga henne. Fast det kändes att jag verkligen behövde amma när jag kom hem, så fick väcka henne
-
Då är det kanske dig jag ska vända mig till om tips och råd för att slippa fler njurbäcksinflammationer ;)malle88 skrev 2016-01-24 11:59:12 följande:Jag är ssk på en njuravdelning. Perfekt att kunna jobba lite helger nu, så spar vi lite föräldradagar;) vad jobbar ni med? :)
Jag jobbar som redovisningskonsult på en revisionsbyrå. Det låter kanske inte så kul och spännande för er andra men för mig som brinner för siffror och matematik är det ett toppenyrke :) -
Men det måste samtidigt vara jobbigt och känslomässigt upp och ner när misstankarna bekräftas. Tror inte jag hade klarat av att jobba med det, hade nog engagerat mig alldeles för mycket på ett personligt sätt.Blicka skrev 2016-01-24 12:15:33 följande:Jag är socionom o jobbar med barn som misstänks fara illa. Jättespännande jobb!