-
Ja, det håller jag med om!Blicka skrev 2016-01-24 19:25:46 följande:Visst är det så men väldigt roligt när saker vänder till det bättre! Man lär sig hitta balansen så att man inte tar med dig jobbet hem!
-
Så roligt för er och hoppas det håller i sig men måste erkänna att jag blir lite avundsjuk. Lillan har vaknat 3 gånger i natt men somna om på 5-10 minuter, första gången räckte det med napp men de andra gångerna krävde mat och det är ju det vi inte vill....Blicka skrev 2016-01-25 09:06:30 följande:
Inatt sov lillan till 5.20 i ett svep! Tjoho! Dessutom somnade hon om själv när hon vaknade (dock efter blöjbyte eftersom blöjan läckt) men inte mamma ;) nåja så kan det vara! Ikväll måste vi sänka spjälsängen igen, för nu drar sig lillan upp till stående på knä så bara en tidsfråga innan hon står på benen! Idag står tvätt o lite vila på schemat. Borde fixa fotoböcker för 2014 o 2015, kanske lagom ansträngande aktiviteter när man inte är helt kry (åkte på förkylning i lördags...)
Vi ska också sänka spjälsäng ikväll :)
Hemma dag här också, tvätt och strykning på mitt schema. -
Ja det va lite väl hög medelålder för att få råd :)malle88 skrev 2016-01-25 09:31:51 följande:Haha kan inte mycket om barn, vi har en medelålder på 88 år ;)
Har du eget företag, om du är konsult?
Nä, inget eget företag utan anställd på revisionsbyrån men jobbar med flera olika klienter både på kontoret och ute hos dom så därför får man titeln konsult. -
Jo det är framsteg men det har hänt ett flertal gånger nu, vaknar hon innan 2 brukar napp funka men vaknar hon mellan 2-5 kommer hon inte till ro utan mat men det kan ju va så att hon är hungrig.... Har testat att ge vatten, då dricker hon det istället, dvs typ 1,5 dl. Det är inte så att hon då inte vill ha, nä vatten är ju också gott enl vår lilla tjej....Blicka skrev 2016-01-25 12:43:10 följande:Men det är väl ett framsteg att hon somnade om så fort o med napp första gången?!
Har ni testat att ge vatten istället för mat? -
Vi sökte plats förra veckan. Vi har också syskonförtur och har sökt samma avdelning där storasyster gick så vi håller tummarna. Jag ska börja jobba 1 april sen ska min sambo va hemma i 6 månader så lillan ska in först den 1 oktober men inskolningen börjar väl runt den 20 september.Blicka skrev 2016-01-25 12:46:07 följande:
Ringde kommunen idag ang fskplats. Ska lämna in senast sista februari. Vi har syskonförtur o det lät inte som om det skulle vara några problem att få plats på samma fsk. Vi siktar på att lillan ska börja vid terminsstart i augusti. När tänker ni att era små ska börja?
-
Ska till BVC imorgon, ska höra vad hon säger. Jag tror inte på att ersätta maten med vatten om hon nu dricker så mycket. Ska bli intressant att se hur hennes kurva ligger med tanke på att lillan dels varit sjuk men också börjat äta en massa. Idag under dagen har hon bara ätit 90 ml ersättning, resten har varit riktig mat :)Blicka skrev 2016-01-25 17:00:37 följande:Oj det var mycket vatten! Typ det lillan dricker på hela dagen... Ja men hon är kanske hungrig då?
-
Hej! Idag har verkligen varit en bra dag :) Lekt och härjat med några andra ungar, jag har fått fika i lugn o ro, ätit bra dvs ingen ersättning utan vanlig mat/gröt. Hoppas på att det snart kommer vända för oss även på nätterna. Inatt var vi vakna mellan 0.20-1.40 sen igen 4-4.30 för att sen gå upp 6.45. Nytt urinprov och ultraljud på tisdag, hoppas allt ser bra ut. BVC säger att vi ska ge vatten istället för ersättning på nätterna men än har vi inte börjat med det. 70,5 cm lång och 9110 kg och hon följer sin kurva perfekt :)Blicka skrev 2016-01-28 13:10:24 följande:
Tjej78 - har lillan återhämtat sig nu?
Pco - hur har ni det?
-
Hon sa bara att vi skulle ge vatten mellan 23-05 oavsett hur mycket hon vill ha.Blicka skrev 2016-01-28 19:19:37 följande:Vad roligt med dagen! Nätterna ska ni ta när ni känner er redo. Vad roligt att kurvan ser bra ut. Vad fick du för svar ang vattenmängd förresten?
-
Här har båda tjejerna drabbats av hosta, så drygt, brukar vara så långvarigt..... Den stora klara det bra, sover igenom det (och ingen napp som flyger iväg) och sen kan man ju ge henne på hostdämpande och slemlösande om det skulle behövas. Värre med lillan för hon har napp och så fort hostar försvinner den och då blir hon ledsen. Sen finns det ju inget att ge dessa små, varken dämpande eller lösande :( Någon som har tips? Ser fram emot en jobbig natt.....
-
Konstigt nog var natten bra! Lillan vakna först kl 4 och då fick hon 60 ml ersättning (ska börja med vatten inatt) sen somna hon om på 15 min och vakna igen kl 6.30...?! Hon fick en alvedon när hon somna vid 19.30 men kan den verka så pass att hon blir helt utslagen och sover så bra?Blicka skrev 2016-02-01 09:06:46 följande:
Tjej78 hur blev natten?
Att koka rå gul lök och sätta in i rummet har faktiskt hjälpt storasyster när hon var mindre, den huskuren hade helt glömt. Tack för påminnelsen!