Inlägg från: MissJL |Visa alla inlägg
  • MissJL

Någon som sätter igång i maj 2016?

Tussilago6 skrev 2016-06-01 08:28:44 följande:

Vi kanske ägglossar som bara den denna månad och gör oss varsitt tvillingpar till!

Haha! Ja kanske det! Äggstockarna kanske rasslar loss en hel massa ägg :D Men för min del räcker det nog med ett ;)
  • MissJL
    hurtänktedunu skrev 2016-06-03 10:13:19 följande:

Hur går det för alla andra här nu. Vilka väntar på äl och bim?

Jag väntar på äl... Enligt appen skulle jag ha äl idag men hade inget utslag på äl-testet igår så jag tror den är lite längre bort ändå... Fortsätter speja ;)
  • MissJL

Alltså dagarna fram till äl går om möjligt ännu saktare än dagarna man till bim... Jag håller på o bli knäpp! Kom igång nu då, släpp det där jävla ägget nån gång! Gaaah!

• MissJL
    Tussilago6 skrev 2016-06-09 05:56:08 följande:

När ska du ha ägglossning? Jag har min typ nu, tror jag, visst hade vi bim typ samtidigt? Runt midsommar? Ja barntillverkning kräver verkligen tålamod, man får bara vänta, vänta och vänta...

Ja, jag brukar alltid få mens runt 25-27 men förra månaden kom den på CD 28, alltså 5 dagar tidigare än vanligt.. Enligt app skulle jag ha haft äl i lördags men jag har fortfarande inte fått positivt på stickan :( Är på CD 18 idag. Har du nå känningar av din äl?
  • MissJL
    Tussilago6 skrev 2016-06-09 08:47:48 följande:

Nä jag känner ingenting egentligen, har haft flytningar som ser fertila ut men det är typ allt. Men jag har inte testat med äl-test denna månad, jag tycker att dom mest förvirrar. Förra månaden fick jag riktigt ont i äggstockarna vid tiden ägglossning, men då tror jag aldrig att det blev nån ägglossning... Nu kan jag bara gissa på ett ungefär när jag har ägglossning, men det känns helt ok. Har du haft några känningar? Det kan inte vara så att du missat stegringen?

Nopp, inga känningar alls, inte ens flytningar. Brukar ha äl-flytningar men har aldrig tagit nån riktig notis på när dom kom. Jag har testat med CB dubbel hormon test sen CD 9 så jag borde inte ha missat den, har testat varannan dag. Hoppas bara den är lite sen.. Hoppashoppas! Vi har legat typ varannan/var tredje dag så helt chanslösa är vi inte om jag skulle missat stegringen ;)
  • MissJL
    Tussilago6 skrev 2016-06-10 05:24:04 följande:

Åh vad drygt för dig att gå och vänta, hoppas den dyker upp snart! Jag tycker mig fortfarande ha lite äl-flytningar, de har kommit och gått ett tag denna cykel så jag vet inte riktigt om jag har haft ägglossning eller inte heller. Testade med äl-sticka igår em men den gav bara svagt utslag och eftersom jag inte testat nåt tidigare så säger det ju liksom ingenting. Jag är på dag 15 idag, känner ingenting heller...

Jag tröstat mig med att om den är sen så kanske jag kan fira midsommar o njuta riktigt av allt det goda utan att googla vad jag får el inte får äta :P

Sen får det banne mig ta sig! ;)
  • MissJL
    Tussilago6 skrev 2016-06-10 14:52:26 följande:

Trodde jag hade haft ägglossning men testade idag för att jag tyckte flytningarna kommit tillbaka, verkar som att vi får ligga lite till!

Hejja hejja!! ;) Skönt att veta svart på vitt, eller rosa på vitt att det faktiskt är rätt det du känner! :)
  • MissJL
    Tussilago6 skrev 2016-06-10 05:24:04 följande:

Åh vad drygt för dig att gå och vänta, hoppas den dyker upp snart! Jag tycker mig fortfarande ha lite äl-flytningar, de har kommit och gått ett tag denna cykel så jag vet inte riktigt om jag har haft ägglossning eller inte heller. Testade med äl-sticka igår em men den gav bara svagt utslag och eftersom jag inte testat nåt tidigare så säger det ju liksom ingenting. Jag är på dag 15 idag, känner ingenting heller...

Idag fick jag blinkande gubbe!! Så ni borde äl komma i dagarna, tjoho!! CD 20, så min kropp gör nog lite som den vill ;)
  • MissJL

Sjunde dagen med blinkade gubbe på CB digital.. Förra månaden 9 dagar utan få max. Blir lite fundersam, har jag ingen äl? Har jag för lågt hormon? Varför har jag en östrogenökning i så många dagar? Gaaah! Inga fler dyra tester iallafall! Blir bara frustrerad...

• MissJL

Min mens kom i morse.. Vilket betyder att min cykel har ändrats helt! Nu verkar jag ha en cykel på 28 dagar så det är bara att räkna om.. Enligt appen blir äl 2/7 :)

Svar på tråden Någon som sätter igång i maj 2016?