Inlägg från: MissJL |Visa alla inlägg
  • MissJL

Någon som sätter igång i maj 2016?

Jag tror också att jag drabbats av lite kalla fötter.. Mina flickor är bara 4 år men har på sista tiden blivit så stora o självgående... Är det dumt o börja om då? Egentligen vet jag ju att det bara är rädslan för förändring som spökar... För en bebis är ju min största önskan! Får ett litet stick i hjärtat i hjärtat nu när jag fått nys om några vänner som väntar smått... När jag väntade tjejerna fick jag panik o kalla fötter i typ v 18... Haha! Tur det gick över snabbt ;)

• MissJL

Härligt tjejer!! Ser fram emot den här resan med er :) Är nästan sugen att börja lite smått redan i april... Svårt att hålla mig till tåls!!

• MissJL

Fick för mig att rensa lite bland alla framkallade kort o album... Hittade ulbilderna, massa bilder på den växande magen o små bebisarna! Åh vad jag längtar efter att få göra det igen!!

• MissJL

Vi bor i ett litet hus på landet, 3 rok men tyvärr inte så välplanerat för en barnfamilj... Så vi kommer att bygga ut med 2 rum under nästa år :) Hoppas så innerligt att allt går enligt planerna så jag kan få börja planera barnrum igen! <3

Bebissugen123 skrev 2016-04-12 08:27:05 följande:

Hur stort bor alla här?:)

Vi har precis köpt en tvåa men hade väl egentligen velat ha en trea men det är så dyrt där vi bor:(

Men någon här kanske har erfarenhet av att bo ganska litet med barn och vet om det funkar?

• MissJL

Ikväll tänkte jag ta en sista check m min sambo.. Det är ju ingen hemlis att det är min längtan som tagit oss hit. Sambon älskar våra twins o tycker att vi har det toppen! Jag instämmer såklart men det finns en fysiskt påtaglig känsla att det är en liten en som fattas! Vi har pratat länge om en till o han har gått från skräckslagen till tveksam till ok.. Jag vet att han skulle bli glad när vi plussar o överlycklig när liten kommer men det är nog beslutet att sätta igång som skrämmer honom lite. Så ikväll vill jag höra att han verkligen är redo... Då ryker spiralen direkt ;)

• MissJL
    FlikkanM skrev 2016-04-18 20:18:47 följande:

Hoppas han säger OK :) min spiral ryker imorgon, lite smått nervös men samtidigt spännande att snart kanske man är gravid igen!

Fick fra en liten vit lögn på jobbet om att jag ska gå och göra cellprov så de inte misstänker för mycket hahahaha

Han sa att ok, vi kör!!! Knäppa jag blev inte ens glad utan bara tittade på honom o frågade om han verkligen kan tänka som ett till barn o att han kommer kunna älska det lika mycket som våra två? Lät mest som det var jag som tvekade! Haha! Men han vet hur mycket jag längtar o att han visst skulle tycka det var mysigt med en till, inte två ;)

Så himla lycklig just nu!
    hurtänktedunu skrev 2016-04-18 21:22:50 följande:

ja men verkligen. så är ju många män. det är ju annat för oss kvinnor.

Hoppas det går bra ikväll.

Nu har jag gett honom massor med tid, space o uppmuntran.. Tydligen har det fungerat för nu är vi på g ;) Tror han mest ser fram emot sexandet :P
  • MissJL
    marengen90 skrev 2016-04-18 20:44:38 följande:

Vad gör alla här på dagarna? Jobbar, studerar, föräldralediga? :)

Jag jobbar som usk på ett äldreboende. Älskar mitt jobb men det känns som att det är helt rätt tid för en liten paus som mammaledig ;)
  • MissJL
    marengen90 skrev 2016-04-19 06:30:44 följande:

Vad kul!!

Har ni tvillingar i släkten eller vart det slumpen att det blev så? :)

Vi har inga tvillingar i släkten men tydligen släppte jag två ägg så det blev en riktig suprice! Hoppas bara det var en engångsföreteelse ;)
  • MissJL
    Karin8206 skrev 2016-04-20 12:59:48 följande:

Hej allihopa :) Jag hoppar också in i den här gruppen. Har två flickor sen tidigare, 5 och 8 år, och ska nu starta verkstad för nr 3.

Blev färdig förskollärare i Januari och hinner nu jobba ett tag innan nr 3 kommer. Har ÄL på Fredag och hoppas att det tar sig direkt. Sista graviditeterna tog det 3 månader så vi får se. Ska bli kul att få hänga med i den här gruppen.

Hej o välkommen!! Spännande m ÄL så snart o kul att få börja jobba med trean ;)
  • MissJL

Jag ringde till mödravården idag för att boka en tid att ta ut spiralen o hon hade en tid idag! Så nu sitter jag här i bilen på parkeringen utan spiral o sååå pirrig!

Svar på tråden Någon som sätter igång i maj 2016?