Inlägg från: hurtänktedunu |Visa alla inlägg
  • hurtänktedunu

Någon som sätter igång i maj 2016?

Tussilago6 skrev 2016-02-12 10:32:34 följande:

Vi vill helst att bebisen ska komma 2017 och alla mina barn är födda tidigt så jag behöver lite marginal. Anledningen till det är att mitt ex som är mina barns far väntar barn till våren med sin nya och jag tänker att det är bättre för barnen med ett syskon i taget. Dessutom skulle det kännas skumt om våra barn blev klasskompisar, haha. Fast vi har en bra relation så det är inte viktigt egentligen. Förutom det så vill min sambo inte ha barn på jul så...

Men nu börjar jag att längta sjukt mycket!! Att två av mina vänner har veckogamla små döttrar gör ju inte saken bättre. Jag googlar ideligen på bebisgrejer och kollar ultraljudsvideor på Youtube haha. Skadad man är...

Haha jag känner också igen mig. Min man vill inte heller ha vid jul. Det sa han med förra också så då blev det juni. Haha.

Men nej nu väntar jag till maj. Haha.
  • hurtänktedunu
    MissJL skrev 2016-02-12 12:02:52 följande:

Åh vad jag känner igen mig i din längtan! Jag skulle kunna dra ut spiralen själv bara för att få komma igång... Fast jag har lovat mig själv o sambon att vänta till maj! Sitter på blocket o kollar på barnvagn, klurar på bebisamen o planerar hur vi ska berätta för syskonen ;)

Haha vi är nog lika knäppa där. Vi har pojknamn klart men flicknamn har vi problem med eftersom det är förbrukat haha. Vagnar älskar jag. Men vi har redan en super viking som vi kommer köra vidare på och så har vi en yoyo som jag ska sälja och köpa nya modellen som också blir en duo vagn. Kommer bli grymt.

Ja vi kör ju bara kondomer så jag har sagt till min man att när dom är slut så är dom slut. 7 st kvar. Haha.

Sedan blir det avbrutet eller säkra perioder och sen kör vi. Har mens i början av maj sen kör vi.
  • hurtänktedunu
    MissJL skrev 2016-02-12 13:47:24 följande:

Hur gamla är ni tjejer? O hur gamla är eran partner?

Jag är 30 o min sambo 33 :) Jag var alltså 26 när jag blev mamma. Hoppas på att bli mamma igen innan 31 ;)

jag är 26 och min man är 27. Jag blev mamma när jag var 24 och året innan gifte vi oss. :D hoppas på att bli mamma igen innan jag blir 28 ;)
  • hurtänktedunu
    Aprildimma skrev 2016-02-12 21:17:06 följande:
    Då är vi lika gamla och fick barn som lika gamla :) Om inte du fyllt 26 i år?

Vill också vara gift egentligen innan nästa barn, tänkte vi skulle gifta oss när dottern var ca ett år men det stannade på tankestadiet.. VI har inte ekonomi för det nu (eller ork) då vi satsar på att hitta hus nu.
    nej jag är född 89 så jag fyller 27 i år. :D I augusti.

Ja vi kände att vi ville gifta oss först innan vi skaffade barn för det hade vi aldrig haft råd med annars. eller jo men det hade tagit en lång tid att spara dom pengarna då vi har ett väldigt stort bröllop med 130 gäster och all in på allt.

Det är nog faktiskt svårare att få tummen ur och göra det när man har barn sen tror jag. Jag känner att nu hade jag aldrig orkat tagit tag i det. Men jag kanske är lite lat haha.
    Men någon gång blir det ju säkert för er. :D
    Ja gud det där med hus alltså. Det tar mycket krafter bara det. Vi letade hus i 2,5 år och gick på visningar nästan varje helg innan vi hittade vårt drömhus ute på landet fast ändå lagom nära stan.
    Så nu är vi mitt uppe i att riva hela vardagsrummet med tapeter, lister, golv och allt.
    Så ja där har man ju också projekt in i förbannelsen. Hur går det med husletandet då?
  • hurtänktedunu
    Teresiat skrev 2016-02-13 19:45:00 följande:

Ungefär samma ålder på alla :) Jag är snart 28 o sambon 31, jag var 26 när vi fick barn.. Vi ska faktiskt gifta oss i år! Planen är att inte vara gravid innan eller runt v 12 på självaste bröllopet. Utan isf vara i v. 14-20.. Med andra ord kommer vi bara försöka typ några få ggr i år.. Tar det sig inte får bäbisförsöken sätta igång på allvar efter bröllopet under vintern som kommer isf :)

åh vad roligt med bröllop. när ska ni gifta er? jag skulle så vilja gifta mig igen. en sån fantastisk dag alltså.
  • hurtänktedunu
    Beebii skrev 2016-02-14 10:59:43 följande:

Ja jag är 36 och min sambo 34 så vi är väl gamlingarna i gänget här! barnen födda -07 och -12 så att få bebis 2017 gör att det är 5 år mellan barnen. Anledningen är bara att vi inte varit överens om en tredje förrän nu och då känner jag verkligen för vår barn då vi fyller september, november och december i familjen redan. Har ätit kvinna vitamin sen efter nyår. En vän ska få barn i april så det blir nog lagom att öka hormonerna då jag tempar och använder fertility friend på mobilen för att få koll på cykeln tills dess men det fladdrar så väldigt. Någon mer som temperatur inför så att säga?

ja ibland kan det ju bli så men 5 år är väl jättebra emellan. då får man ju verkliegn njuta utav den sista då de äldre är så pass mycket större. :D
    Jag började äta folsyra nu så. Men min cykel har jag rätt bra koll på då den är 27 dagar på pricken. Hoppas den fortsätter så dock.
  • hurtänktedunu
    Teresiat skrev 2016-02-14 16:43:25 följande:

Hurtänktedunu - det blir ett nyårsbröllop för oss. Vi bokade bröllopsresan idag.. Nu börjar det kännas verkligt då man får börja bocka av lite på listan :) hade ni barn när ni gifte er?

åh vad härligt. :D Vart ska ni åka på bröllopsresa då? Vi åkte och backpackade två veckor i Japan. Två flygstolar och inget mer. helt fantastiskt.

Nej vi ville vara gifta innan barn eftersom vi aldrig hade haft råd med det bröllopet vi ville ha då vi la typ en kvarts miljon på vårt bröllop.
    Så vi gifte oss juli 2013. dottern är född juni 2014.

• hurtänktedunu
    Teresiat skrev 2016-02-14 23:08:20 följande:

Lät ju hur underbart som helst :) Smidigt att gifta sig före barn, det är svårt att hitta barnvakt då alla man nära man känner är på bröllopet..

Vi hade världens beslutsångest kring resan. Vi vill först till Dominikanska repubiken (men med tanke på viruset som går så avstår vi). Vi bor i Norrland och det är svårt att hitta resor med direktflyg till värmen under vintern. Skulle vi tagit tex. Dominikanskaresan så skulle vi behöva lägga två semesterdagar & 6000 kr extra till på resa & boende i Sthm. Så nu bokade vi ist Gran Canaria. Direktflyg, ingen tidsomställning för barnet, relativt solsäkert men inte för varmt.. 15 dagar, all inclusive, uppgraderat rum med stor terass. Centralt, nära till allt.. Och hotellets barnpool & lekparker såg trevliga och lämliga ut för en 2 åring så det kändes helt rätt.. Om än liiiite tråkigt då jag varit i Spanien 9 ggr förut, dock ej staden vi ska till :)

Men det låter ju jätte bra. Varför ändra på en vinnande koncept liksom. Bara man är tillsammans. Jo det är ju lite så. Barnvakt kan man ju typ glömma haha
  • hurtänktedunu
    Tussilago6 skrev 2016-02-15 06:33:54 följande:

Jag är också 34, känner mig som en jättegammal mamma fast jag vet att jag inte är det. Men min äldsta dotter fyller 15 i år så jag har ju lixom axlat mammarollen ett tag, och om några år kan man ju vara mormor haha.

Haha ja det kan du ju. 15 år är länge det. ????
  • hurtänktedunu
    Emmask skrev 2016-02-15 18:38:44 följande:

Jag måste slå ett slag för små bröllop. Vi la kanske 10 000 på vårt bröllop, gifte oss borgerligt och vännerna väntade på oss hemma i huset. Mycket nöjd! Hade annars aldrig blivit av sedan vi fått barn.

250 000 för ett bröllop är en helt annan värld :) Berätta gärna!

nej det var lite så vi kände. skaffar vi barn först kommer det inte bli av så vi körde på det först.
    Tog examen från universitetet båda två 2012 och bytte i samma veva stad. bodde då några månader hos svärföräldrarna som gjorde det möjligt för oss att spara ihop alla pengar själva. kändes sjukt skönt för skulle aldrig ta lån för något sådant.

Men vi körde all in på det. Min man är kurd från iran också så vi skulle mixa 3 kulturer i ett bröllop.
    så vi hade en stor lokal med enbart glasfönster, en stor persisk buffe med helgrillat lamm och annat gott, efterrättsbuffe,

jättefina blomdekorationer på borden i typ stora martiniglas och även i kyrkan. min brudbukett bestod utav rosa pioner och vita rosor. hade 3 tärnor och 3 marskalker. min klänning var en typisk prinsessdröm med korsett och sen en stor tyllkjol med 9 lager tyll och långt släp. ringar i vitguld.
    åkte hummerlimousine. hade kurdiska spelmän som följde oss hela dagen. 3 fotografer och en kameraman. öppen bar. sen tillkom ju mycket i form utav trycksaker och annat. gjorde en personlig stämpel som vi använde på alla trycksaker för vår dag som min man designade.
    ja som sagt det var en underbar dag med allt man kunde önska sig.
    skulle gärna göra om den dagen fler gånger. varmaste dagen på hela sommaren var det också. strålande sol och 30 grader varmt.

två vigslar. en kristen i kyrkan och en persisk i lokalen. helt underbar dag helt enkelt.
Svar på tråden Någon som sätter igång i maj 2016?