Inlägg från: hurtänktedunu |Visa alla inlägg
  • hurtänktedunu

Någon som sätter igång i maj 2016?

stellanocte skrev 2016-09-14 20:42:55 följande:
    Åh, vad underbart med en liten pojke. Stort grattis. 

Kul att ni checkar in här ibland och håller oss uppdaterade. Det är härligt att höra hur det går för alla. 
    ja det känns helt sjukt men samtidigt fantastiskt. Nu vill jag bara ha liet mer ordentliga rörelser.
    Ja jag försöker titta in och kolla lite hur det går för er. vill se att alla får plus snart :D
  • hurtänktedunu
    Tussilago6 skrev 2016-10-03 22:06:51 följande:
    Nu är det dags för ägglossning igen, hoppas på denna månad!
    håller alla tummar och tår för att det går vägen denna månad. :D
  • hurtänktedunu
    lillagumman85 skrev 2016-12-06 09:48:28 följande:

Hej tjejer!!

Väldigt länge sedan jag skrev i tråden nu.

Efter 7 månaders försök så fick jag idag ett plus!!

Helt otippat egentligen då vi nästan lagt ner försökandet. Sambon är ovetandes på jobbet just nu och jag har slagit in ett bebisplagg vi köpt och stickan och lagt det på sängen. (Tidig jilklapp) vilken lycka, men samtidigt livrädd.

åh men vad glad jag blir för din skull. Äntligen!!! :D
    När blir det då? augusti eller?
  • hurtänktedunu
    lillagumman85 skrev 2016-12-15 21:18:40 följande:
    Ja! Verkligen! Vd blir runt den 15/8

Känns så himla härligt! Idag kände jag att jag fick kämpa för att hålla in magen när jag var med min systerdotter.. hon vet att vi försöker och jag vet att hon scannar mig när vi ses. Haha

Syntes supertidigt min förra graviditet med och jag kommer att få trubbel med att hålla det hemligt till v13 tills de mest kritiska veckorna har passerat.
    haha ja jag vet hur det där är. jag svullnade upp jätte fort om magen denna graviditet. helt galet faktiskt.
    men tänk så underbart när du väl får berätta det. <3
  • hurtänktedunu
    Tussilago6 skrev 2016-12-15 15:28:41 följande:

Nu har jag också plussat, wohoo!! Det tog sig på åttonde försöket, bara hoppas liten vill stanna nu! Bf 20/8

Grattis!! så roligt. äntligen lite plus i tråden!!!
  • hurtänktedunu
    Tussilago6 skrev 2017-01-03 05:44:42 följande:
    Tack så mycket, känns så roligt! Var på vul igår och allt såg bra ut! Hur går det för dig? Du måste ju ha kommit långt nu?
    Åh men vad härligt. är ju så mysigt med alla ultraljud. <3
    Ja gud jag går in i v36 här om någon dag. känner mig inte alls redo för en bebis och har så mycket annat i livet så jag vet inte hur jag ska känna haha.
    Sitter mitt uppe i min D-uppsats. Men sen är det ju andra barnet så känns inte riktigt som det är samma hets då.
    Ibland är det lite så att min man får påminna mig om att jag faktiskt är gravid. haha
  • hurtänktedunu
    MissJL skrev 2017-01-17 16:56:37 följande:

Tänkte bara titta in o säga hej! Det var så längesen jag var in o läste men oj vad plus det trillar in :) Jag är nu i v 31 o börjar känna att jag är redo att träffades här lilla krabaten! Till er som fortfarande kämpar, hang in there! <3

ja gud vad fort det går. jag går snart in i v.38 och känner mig inte alls redo att få en till. haha.
    lite har man dock börjar länga faktiskt.
    Men jag har verkligen inte hunnit med. När är du beräknad?
  • hurtänktedunu
    MissJL skrev 2017-01-19 10:08:00 följande:
    BF 27 mars :)

Jag njuter av att vara gravid så jag har inte bråttom till mars. Men jag är så nyfiken på att få träffa liten!

Haha, hur gamal är din/dina barn? Kommer inte ihåg! Mina flickor är 5 år så dom kommer vara till så stor hjälp :)
    ja jag njuter också. det är så mysigt att känna sparkar. med dottern hade jag så bråttom att träffa henne så njöt liksom inte. det har jag lovat mig själv att göra denna gången.
    Hon kommer vara 2 år och 7 månader när bebis kommer. hoppas det kommer gå bra men hon är väl införstådd med allt runt bebis. enligt henne själv ska hon ge napp och byta blöja och bebis kommer ur snippan och äter mat från mammas bröst och i ena bröstet är det mjölk och i det andra är det yoghur ;) haha.
  • hurtänktedunu
    stellanocte skrev 2017-04-16 20:42:43 följande:

Hur går det för alla här?

Jag fick en liten pojk den 4 februari så vi myser hela dagarna och jag får plugga medan han sover. världens snällaste och gladaste lilla solstråle.
  • hurtänktedunu
    Tussilago6 skrev 2017-04-20 12:02:18 följande:
    Åh vad roligt, grattis!! Gick allt bra?
    Fort och intensivt skulle jag nog säga. haha.
    6 timmar från första värk typ. en stor klump på 4.1kg. helt otippat då dottern vägde 2.8kg haha. samma vecka föddes dom både så det var skillnad. Han kom en vecka före bf.
  • hurtänktedunu
    Tussilago6 skrev 2017-04-20 13:22:14 följande:
    Wow, det var en rejäl krabat för att vara en vecka tidig! Tur att han ville komma ut då och inte senare!
    haha ja det var ju de. inget jag hade trott även om dom på tillväxtultraljudet hade sagt att han var snäppet större så hade jag nog inte trott på denna vikt. haha.
    men ja ut kom han och bra gick det oavsett så.
    men glad att han inte stannade kvar och jäste en vecka eller två till

Svar på tråden Någon som sätter igång i maj 2016?