Inlägg från: hurtänktedunu |Visa alla inlägg
  • hurtänktedunu

Någon som sätter igång i maj 2016?

testa går väl alltid. skadar ju inte att ha koll. eller så skiter man i allt vad tester heter och sen har man sex istället.

• hurtänktedunu
    FlikkanM skrev 2016-05-01 20:49:12 följande:
    Hahaha jo de är sant :) första månaden jag provar tester så nyfiken på hur det funkar men med min och sambons historik så har vi lätt för att bli gravida så tror mer på som du säger. Men kul att prova. Tror dock inte jag kommer köpa det nått mer om det inte tar sig denna gång,
    nej jag ser helt ärligt inte poängen med det. äl kommer någonstans mellan sista mens och första mens haha.
    Vi körde på varje dag den månaden det tog sig för oss ;) haha.
    Funkade toppen.
  • hurtänktedunu
    mrsbygg skrev 2016-05-01 21:05:07 följande:

Hej på er!
    Ser att ni har följt varandra ett tag Skrattande

Min hormonspiral åker ut imorgon, och jag hoppas min menscykel fortsätter som vanligt efter den blivit uttagen.
    Får man hänga med er? Jag hoppas på ett snabbt plus, men man vet ju aldrig hur kroppen reagerar!

Hoppas ni haft en fin valborg!!

absolut. välkommen till oss :D roligt med fler.
  • hurtänktedunu
    Topa90 skrev 2016-05-01 23:34:01 följande:

Hoppas det är ok om jag också hoppar in. Är inte säker men trot jag haft ägglossning nu i helgen eller ska få inom de närmsta dagarna. Hoppas

Hoppas. Det är vårt första isåfall :)

egentligen en syskontråd detta men du är så klart välkommen ändå.
  • hurtänktedunu
    Tussilago6 skrev 2016-05-02 05:42:38 följande:
    Haha, bästa tipset! Det ska jag också prova!

Tänk vad det är nära nu, om några veckor börjar kanske de första plussen att ramla in i tråden. Sååå spännande!! Jag har redan en liten hög med test som ligger här hemma och väntar.

Idag börjar jag på ett nytt jobb, ett nytt på mitt gamla så det är ingen jättegrej men känns ändå kul. Ha en bra dag idag tjejer!
    Hahaha. ja men eller hur ;)

ja det ska bli roligt att se om det blir några plus nu. Hoppas vi alla lyckas snabbt.
  • hurtänktedunu

Ja här händer det inget fortfarande. Mycket fullspäckad vecka som kommer avslutas med mens men sen så kommer även vi köra igång.
    Men den som väntar på något gott är det väl.

• hurtänktedunu
    Tussilago6 skrev 2016-05-03 05:20:09 följande:

Skönt att du har fullt upp iallafall, då går tiden lite fortare!! Det här med att göra barn är ju en evig väntan, vänta på mens, vänta på ägglossning, vänta på bim... Det är kanske en tålamodsträning inför vad som komma skall!

Haha ja det är väl det. Men faktiskt lite skönt att köra över sommaren när det är semester och allt sånt. Då kan man slappna av och bara njuta. Sen går ju tiden helt klart snabbare med en tvååring hemma. Så vi har att göra.
  • hurtänktedunu
    Tussilago6 skrev 2016-05-04 05:32:14 följande:

Ja passa på, härligt! Hur ska man egentligen bete sig mellan ägglossning och bim, när man inte vet om man är gravid eller inte? Jag tänkte ifall det tar några månader att bli gravid så kanske man vill leva som vanligt fram till dess. Hur tänker du? Och ni andra? Det kanske är så tidigt i en eventuell graviditet så det inte spelar nån roll? Ingen moderkaka osv...

Ja du det kan vara svårt men att dricka lite alkohol ser jag inget fel i så länge man inte vet är man är gravid. Som sagt ingen moderkaka. Men man behöver ju inte bli stupfull
  • hurtänktedunu
    FlikkanM skrev 2016-05-04 06:34:37 följande:

Har för mig att ägget försörjer sig själv de första veckorna, innan det "kopplas" ihop med mamman på riktigt. Har nått i skalet som omvandlas till näring eller hur man ska säga.

Jag googlade om detta rätt mycket förra graviditeten då det var oplanerat och så men

Lev som vanligt tills du får ett plus på Stickan! ????

Ja jag tror det är ca v10 som det tar över
  • hurtänktedunu
    marengen90 skrev 2016-05-04 08:16:03 följande:

Har en bekant som levde som vanligt vad gäller alkohol och sen fick plus två dagar efter en utekväll. Två veckor senare konstaterades missfall :( Hon kan inte förlåta sig själv för att hon drack när hon visste att de körde utan skydd och försökte skaffa barn. Ingen vet ju såklart varför men att ha det på sitt samvete och tänka "tänk om jag inte druckit" är inte kul... Just alkohol påverkar centrala nervsystemet i tidig graviditet. (Vill inte ge någon dålig samvete bara berätta om en bekants dåliga erfarenheter och hur hon mådde)

Vi håller oss borta från sånt men skulle nog kunna snutta på ett halvt glas en hel kväll men vi dricker inte mycket i vanliga fall så för oss blir det ingen skillnad och inget jag saknar. Förra graviditeten var det en stor personalfest vid bim och jag lyckades undvika alkohol hela kvällen för jag skyllde på att jag körde bil :P

Fast jag har svårt att tro att det skulle framkalla missfallet så tidigt.
Svar på tråden Någon som sätter igång i maj 2016?