Någon som sätter igång i maj 2016?
testa går väl alltid. skadar ju inte att ha koll. eller så skiter man i allt vad tester heter och sen har man sex istället.
testa går väl alltid. skadar ju inte att ha koll. eller så skiter man i allt vad tester heter och sen har man sex istället.
Hej på er!
Ser att ni har följt varandra ett tag
Min hormonspiral åker ut imorgon, och jag hoppas min menscykel fortsätter som vanligt efter den blivit uttagen.
Får man hänga med er? Jag hoppas på ett snabbt plus, men man vet ju aldrig hur kroppen reagerar!
Hoppas ni haft en fin valborg!!
Hoppas det är ok om jag också hoppar in. Är inte säker men trot jag haft ägglossning nu i helgen eller ska få inom de närmsta dagarna. Hoppas
Hoppas. Det är vårt första isåfall :)
Ja här händer det inget fortfarande. Mycket fullspäckad vecka som kommer avslutas med mens men sen så kommer även vi köra igång.
Men den som väntar på något gott är det väl.
Skönt att du har fullt upp iallafall, då går tiden lite fortare!! Det här med att göra barn är ju en evig väntan, vänta på mens, vänta på ägglossning, vänta på bim... Det är kanske en tålamodsträning inför vad som komma skall!
Ja passa på, härligt! Hur ska man egentligen bete sig mellan ägglossning och bim, när man inte vet om man är gravid eller inte? Jag tänkte ifall det tar några månader att bli gravid så kanske man vill leva som vanligt fram till dess. Hur tänker du? Och ni andra? Det kanske är så tidigt i en eventuell graviditet så det inte spelar nån roll? Ingen moderkaka osv...
Har för mig att ägget försörjer sig själv de första veckorna, innan det "kopplas" ihop med mamman på riktigt. Har nått i skalet som omvandlas till näring eller hur man ska säga.
Jag googlade om detta rätt mycket förra graviditeten då det var oplanerat och så men
Lev som vanligt tills du får ett plus på Stickan! ????
Har en bekant som levde som vanligt vad gäller alkohol och sen fick plus två dagar efter en utekväll. Två veckor senare konstaterades missfall :( Hon kan inte förlåta sig själv för att hon drack när hon visste att de körde utan skydd och försökte skaffa barn. Ingen vet ju såklart varför men att ha det på sitt samvete och tänka "tänk om jag inte druckit" är inte kul... Just alkohol påverkar centrala nervsystemet i tidig graviditet. (Vill inte ge någon dålig samvete bara berätta om en bekants dåliga erfarenheter och hur hon mådde)
Vi håller oss borta från sånt men skulle nog kunna snutta på ett halvt glas en hel kväll men vi dricker inte mycket i vanliga fall så för oss blir det ingen skillnad och inget jag saknar. Förra graviditeten var det en stor personalfest vid bim och jag lyckades undvika alkohol hela kvällen för jag skyllde på att jag körde bil :P