Inlägg från: Beebii |Visa alla inlägg
  • Beebii

Någon som sätter igång i maj 2016?

Ja jag är 36 och min sambo 34 så vi är väl gamlingarna i gänget här! barnen födda -07 och -12 så att få bebis 2017 gör att det är 5 år mellan barnen. Anledningen är bara att vi inte varit överens om en tredje förrän nu och då känner jag verkligen för vår barn då vi fyller september, november och december i familjen redan. Har ätit kvinna vitamin sen efter nyår. En vän ska få barn i april så det blir nog lagom att öka hormonerna då jag tempar och använder fertility friend på mobilen för att få koll på cykeln tills dess men det fladdrar så väldigt. Någon mer som temperatur inför så att säga?

• Beebii
    Tussilago6 skrev 2016-02-15 06:33:54 följande:

Jag är också 34, känner mig som en jättegammal mamma fast jag vet att jag inte är det. Men min äldsta dotter fyller 15 i år så jag har ju lixom axlat mammarollen ett tag, och om några år kan man ju vara mormor haha.

Ja jag börjar känna mig som gammal mamma men vår äldsta är ju bara 8 ska bli jätte mysigare en till bebis...längtar massor!
  • Beebii

Hej tjejer måste höra om någon här tempar eller använder fertility friend? Jag började tempa i december för att gå koll på cykeln. Även ätit folsyra (och massa andra vitaminer) sen december januari. För att känna att det bara är att köra i typ maj-juni. Har nämnt det för gubben men han är inte så intresserad av detaljerna utan blir glad när han får ligga bara denna cykel gick tempen ned som vanligt vilket ska tyda på att ägglossning skett. Dagen efter gick tempen upp igen och vi "råkade" ha sex. Nu är jag på dag 32 i cykeln, ingen mens men en spotting igår och fortfarande är tempen hög! Den ska annars sjunka när mensen är på G. Shit jag törs nästan inte ta ett test för jag misstänker att jag är gravid...å nu vet jag inte vad jag ska känna, ville ju så gärna ha ett vårbarn och nu väntar jag troligtvis ett decemberbarn! Vet att det låter drygt och ja jag kommer älska barnet ändå men nu var det 3e och sista barnet, jag hade alla möjligheter att planera men så.... dessutom har vi typ bara haft sex just denna enda gång och då skulle det helt plötsligt ta sig direkt! :-/ ödets nyck! Verkligen! fast är jag gravid är det förstås en fantastisk lycka men jag kommer ha oerhört svårt att hålla masken för familj, vänner och på jobbet!

Ursäkta långt inlägg!

• Beebii

Gjorde ett test nu graviditetskollens stav och ser bara ett streck! Puh! Usch ursäkta jag vill ju så gärna ha ett barn till men ska försöka avvaktanågra månader till haha

Får se när mensen dyker upp då...kan ju hoppa över...eller att jag har feber...eller att jag stressar...eller så är det falskt test!

• Beebii
    Emmask skrev 2016-03-24 15:35:17 följande:

Jag är i samma läge. En dag över tiden och mina billiga, utgångna tester visar inget, men heller inta tecken på mens. Begick ett minimalt misstag tre dagar efter äl. Känner mig också kluven. Så fånig jag känner mig.

Oj ja skönt med fler som gjort "misstag" ja jag tror ändå att mensen är på g. Känner mig inte särskilt gravid (förutom konstant kissnödig just idag ) och allt utom tempen tyder på att det borde komma mens. Vanligen har jag 28-29dagars cykel och idag har jag till och från haft lite rosa spottings när jag torkat mig. Meen mensen kommer nog. Hoppas jag! Jösses så nervös jag blev! Har ju knappt vågat ha sex med risk för detta! Haha ja nu kniper vi lite till tjejer!
  • Beebii
    Tussilago6 skrev 2016-03-25 06:47:13 följande:

Jag hade lite samma för några veckor sedan, mensen var sen och jag började testa... Jag har ju spiral så det vore högst osannolikt, men ju längre det gick desto mer kände jag efter haha. När mensen kom en vecka sen så hade jag gjort slut på alla mina test! Men det skulle inte göra så mycket för min del om det vart lite tidigare men jag väntar hellre och kör enligt ursprungsplanen. Den 27/4 ska jag plocka ut spiralen, det är ju ändå ganska nära!!

Ja det är väl så kanske att det börjar närma sig start linjen nu och då blir man toknervös att det ska bli innan har varit rätt skönt att inte tänka, inte testa, inte planera men det ligger nog i bakhuvudet hela tiden ändå! Tycker det är rätt mysigt att leta tecken, att kissa plus, att känna hur kroppen ändras under graviditet! Puh bara 2 månader kvar innan vi kan köra igång! Är under en flyttperiod nu med där planen ligger på 1-2 år så det får ju gärna vänta lite till med knatten. ...men så börjar jag tänka på ålder å sånt! Jaja rullar på tills vidare!
  • Beebii
    Tussilago6 skrev 2016-03-25 14:12:20 följande:

Jag tycker också det, det är en jättespännande tid när man är i tillverkningsfasen liksom!

Jag borde inte skaffa fler barn alls ur det praktiska perspektivet, jag har redan fem barn mellan 6-15 som preciiiis börjar bli självgående. Och bilen och huset är fullt! Men jag vill så gärna få ett barn med min nya fästman. Men det är väl aldrig särskilt praktiskt att skaffa barn ändå va?

Men oj va härligt! Har en väninna med 5 små barn och jag är såå avundsjuk! Haha nä inte praktiskt men härligt mysigt och gosigt!
  • Beebii
    hurtänktedunu skrev 2016-03-25 22:55:14 följande:

Haha det kanske bara är jag som skulle bli lite smått förtvivlad om det blev före. Självklart alltid välkommet men nu när det ändå är så nära starten känns det ändå dumt.

Vi har ju ännu bara 1 så här lär det komma fler. Men som du säger är det nog aldrig praktiskt att skaffa barn haha. Men dom är ju så underbara.

Svärmor tycker vi ska åka till Australien i jul. Jag har helt andra planer men det tänker jag ju inte säga till henne nu ????

Det får hon märka. Funkar det på en gång blir det en perfekt födelsedagspresent till henne.

Har ni fantiserat något om hur ni tänkte berätta sen. Vi gjorde böcker förra gången. Farmors bok, mormors bok osv. Med ultraljudsbilder i. Måste hitta på något lika roligt igen ????

Nä jag kände mig ju inte ens glad mest nervös att testet skulle visa positivt! Känns hemskt men det är ju så nära nu som sagt! Längtar till hela tillverkningsfasen

Å vad var det för böcker? Enkom för bilderna i? Nä våra familjer tror nog att det är tvärstopp på barn för gubben har sagt tvärnej sen barn nr blir nästan lika spännande om med barn nr (vi var först i bådas släkter att få barnbarn) vad finska det mer för alternativ?
  • Beebii

Här är en till som borde börja försöka nu då vi inte fått till det på första försöket innan! Med två barn och två tidiga missfall borde vi köra nu men mannen (som inte är helt för idén med en trea) har känt sig lite hängig så nu under äl som jag har/haft senaste dagarna har vi bara fått till det en gång... men jag som gärna vill ha vår- sommarbarn väntar gärna ett par månader till... kanske!

• Beebii

Jag tror vi kanske är gravida!! ska testa imorgon om jag hinner annars på torsdag! Gravid tecken har jag inte direkt, möjligen sötsug och (kommer mer och mer) kissnödigheten! Kanske sura uppstötningar ibland? Eller jag vet inte...Har iaf BIM imorgon och inte en droppe blod sen förra mensen! Känns himla positivt! Kör tempning med FF appen och den ska hålla sig över linjen om man är gravid. Vid mens sjunker den igen... stay positive!

• Beebii

Står och stampar här... har en del symptom, svullen, super trött sugen men inte hungrig. Svängande humör och tappen är stängd. Tempen gick idag upp från 36.4 till 36.6 men enligt cb digital igår så är jag "ej gravid" bim igår så bara att vänta ut som vanligt! Tänk va bra om man tittade in på fl och fick svaret här direkt istället haha usch nu känns det bara tungt...

• Beebii

Hejhej här har jag kört lite i det tysta... blev oplanerat gravid i september förra året men fick mf en månad senare. Då bestämde vi oss för att försöka få vårt tredje barn. Började med att tempa i vintras och följa fertility friend. I våras började jag hålla koll på sekret och tappen. Och denna månad har jag även kört med äl tester. Resultat av detta då? Ja förra månaden var mensen en månad sen så fick upp förhoppningarna men sen kom mensen. Och nu har jag ätit rosenrot för att få äl komma tidigare då mannen åker bort en vecka nu. Ingen äl än iaf och nu hoppas jag den blir försenad istället...suck... Någon här som kört med cb äl tester? Hur säkra brukar de vara?

• Beebii

Ja här blev det fast gubbe i torsdags! Hoppade helt över höjningen och blinkande gubbar. Jag testade onsdag em och fick bara ring sen på torsdag fm testade jag igen då jag mådde så illa och då var det plötsligt fast smiley. Har inte testat mer efter det då det står att man inte ska testa på 48tim. Hur har ni gjort? Trodde den fasta gubben skulle finnas kvar i fönstret tills det gått 48tim då men den är släckt igen.intressant att se hur höjningen ser ut på stickorna med!

• Beebii
    Svelin skrev 2016-09-17 20:12:52 följande:

Men du använder olika test eller? De lila är ju till dubbel hormonindikatorn och de rosa är ju till den du har på bilden. Den rosa visar inte blinkande. Du har säkert koll på detta, men jag bara tänkte om du inte visste det. :)

Men oops! Nä det har jag inte koll på! Köpte 1pkt (lila) på tradera där själva test hållaren var paj så köpte en till (rosa) på tradera igen. Dumma jag trodde att det var samma sak men typ olika tillverkningsår bara. Men betyder det ändå att äl var nu i helgen? Har känts så! Vad är skillnaden? De lila är dom bättre då?
  • Beebii
    stellanocte skrev 2016-10-01 08:24:43 följande:

Det blir ett sjätte försök för oss. Förstår inte vad vi gör för fel. Det känns så tungt just nu.

Förstår dig...blev inget för oss den här månaden heller och jag som verkligen hoppades och trodde att det här blev helrätt...vi har försökt till och från ett år nu. Å detta ska förhoppningsvis bli barn nr 3 så det blir visst aldrig enklare. Man tappar sugen och orken och vill inget annat än att bli gravid. Att ha sex blir en uppgift och det är sjukt svårt att bibehålla lusten för det. ...blä blä blä....
  • Beebii

Har inte skrivit här sen tråden började men efter ett års försök (6 månader intensivt) plussade vi äntligen med barn nr3. Är nu i v.8 och hoppas så att det blir bebis i juli! Lycka till alla ni som är kvar!

• Beebii
    Teresiat skrev 2016-11-23 21:54:16 följande:

Grattis!!! Så underbart!

Snart kommer ännu fler plussa i tråden, heja er!

Det tror jag absolut! Plötsligt händer det!
Svar på tråden Någon som sätter igång i maj 2016?