Inlägg från: lillagumman85 |Visa alla inlägg
  • lillagumman85

Någon som sätter igång i maj 2016?

Nu ar det länge sedan jag skrev i denna tråd. Har försökt att inte tänka så mycket på bebisverkstaden utan bara köra på.

Men kunde jag inte låta bli i alla fall.

Slutade med mina p-piller i april och fick första mensen efter 17 dagar (2 maj)
    Fick sedan en pytteliten blödning som varade knappt en dag den 11 maj.. (kanske kroppen verken vet ut eller in när man slutar med sina piller tänkte jag)

Men så kollade jag för skojs skull graviditetsuträknaren, skrev in sista mensens första dag och trolig lutelfas och cykel och fick det till att jag kan ha blivit gravid just den 11 maj.
    Så nu kom hoppet om att det var en nidblödning jag hade.. Fast känns ändå lite tidigt.. Men men.. vi "sexar" på och hoppas att det tar sig.

Känns så spännande detta!!

• lillagumman85
    Hojjan skrev 2016-05-17 14:23:20 följande:

Hej, roligt med en sådan här tråd. Är det någon som har plussat än?!

Vi fick en liten liten tjej i slutet av februari i år och satte igång med tillverkningen av nästa bebis nu i maj, håller tummarna för en lillebror!

Var 15/4 på uppföljning av ett myom som upptäcktes under graviditeten och läkaren såg en äggblåsa som blivit till en cysta, men sa att mensen snart skulle komma. Det blev dagen efter som första mensen efter förlossningen dök upp! Ägglossning 8/5 enligt min app, men jag tror mer på 10/5 pga flytningar. Förra gången visade appen Äl en vecka före flytningarna och flera dateringar med UL fick det till samma dag som jag är bombsäker på att det var. Förra gången tog det sig på första försöket och hoppas på samma igen, BF skulle isåfall bli 31/1

Ett par dagar efter Äl började jag få lite molvärk i "tjejmagen" (hatar det uttrycket, men då fattar alla vad jag menar) och läste att man kan känna av livmodern tidigt om man har barn sedan tidigare. Förra gången kände jag en massa saker men trodde att jag inbillade mig för inte kan det ju ta sig på första försöket någonsin, sådant händer ju bara andra

Upptäckte nyligen att det finns tidiga graviditetstester (8 dagar efter befruktning!!!), så nu är det beställt från Apotea, plus lite vanliga stickor och clearblue digital. Planerar att testa på torsdag morgon med ett av de tidiga testen, blir det negativt så väntar vi 2 dagar till och testar igen. Håller tummarna för alla!

Det var snabba puckar! hihi Jag har fyra år mellan mina barn och denna gången (med en ny man) blir det minst 5½ typ

Håller tummarna för er! Och lova att uppdatera när du testat.

Själv testar jag inte än på ett tag.. testar nog runt den 2 juni om inte mensen dykt upp. Vet ju inte ens om jag haft min äl. än.. Vet inte om min cykel är regelbunden heller.

Men tänkte beställa hem lite gravtester från nätet. Aldrig gjort det innan, har alltid köpt på apoteket.. Men det måste ju vara billigare att beställa. Lika bra att ha lite hemma!

• lillagumman85
    hurtänktedunu skrev 2016-05-18 22:27:27 följande:
    Haha ja jag och min man är kanske lite konstiga men det funkar bra.

Det är ju Win win liksom. Skönt och chans för bebis.

Sen är det ju inte säkert att det går ändå. Det får man ju se.

Hihi.. Här är det typ samma.. Vi är nog lite knasiga ibland känns det som.
    Vi bestämde att vi skulle köra typ varannan dag. Men vi kan typ inte hålla på det utan det har i princip blivit varje dag i alla fall. hahaha (sedan 6 maj)

Vi har sjukt bra sex jag och min sambo och vi skojar hela tiden om att det absolut inte gör något om vi får "öva på att göra barn" lääänge!

Bästa chans är ju varannan till var tredje dag, så man kanske borde hålla igen lite ändå.

• lillagumman85
    Hojjan skrev 2016-05-21 11:06:03 följande:

Testat först i onsdags (äl+8) negativt, sedan igår och idag (äl+10 och +11) och visst fan såg man ett streck! (Ni fattar, räknar inte kontrollstrecket.) Definitivt lättare att se idag dessutom!

Vore helt otroligt om vi lyckats på första försöket igen. Om det stämmer blir det mindre än ett år mellan barnen (1år minus 17 dagar), och nu har poletten trillat ner att vi är helt jävla galna!

Nu väntar vi till BIM innan vi gör ett Clearblue digitalt. Någon som har koll på ett vettigt ställe i södra Sverige där man kan göra tidiga Ul? Vårt ställe har lagt ner (Crocus)

Wow!! Grattis!!

Och att ni valt att skaffa så tätt är upp till er och bara ett beslut. När folk tycker och tänker är det bara att lägga dövörat till. Förstår lyckan och förvirringen och tusen andra känslor som går genom huvudet när man precis har plussat.

Själv tror jag att jag hade äl igår som senast och hoppas att vi träffat rätt. Nu ligger mannen i sängen och känner sig sjuk... bara att vänta å se. Tålamod!

Har bim som senast den 2 juni. Men det kan lika gärna vara tidigare. Vet inte riktigt hur kroppen funkar nu efter p-piller.
  • lillagumman85

Vaknade imorse med en klar ägglossningsvärk.. har bara haft lite mildare känningar innan i veckan. Men idag känner jag ordenligt. Surt att vi inte hade sex igår och att mannen inte känner sig helt kry. Nu på morgon for han upp för att jobba och precis när han slutat sen ska vi på kalas.. ???? Känner bara "skit också"

• lillagumman85

Idag har jag blivit ordentligt svullen i nedre delen av magen och haft lite värk nu som då hela dagen... kanske kanske vi lyckades träffa in rätt dagar. Eller kanske har jag äl just nu.. de senaste två eller tre dagarna har ju varit utan sex men ikväll är mannen piggare igen och lite sugen..

Äl bord ägt rum nu... men för säkerhets skull kör vi nog på idag med. Just nu känner jag att vi kanske skulle kört med äl-tester iaf då hade man kanske inte behövt undra och vela så här mycket.. hahaha

• lillagumman85
    Tussilago6 skrev 2016-05-25 19:32:50 följande:

Spännande!! Det är både roligt och frustrerande att gå och känna efter tecken. Mina bröst har också börjat ömma lite, plus illamående då. Vi får se om man känner rätt eller om kroppen lurar en... Lycka till tjejer!

Går också och känner efter fast jag inte vill..

Öm i nedre delen av magen, svullen.. idag har jag haft både halsbränna och lite illamående.. och hungrig heeela dagen.. hmm..

Lycka till alla!
  • lillagumman85
    Tussilago6 skrev 2016-05-26 06:56:32 följande:

Fick ett negativt test imorse igen men efter ca 30-60min så kom där ett ultrasvagt litet streck. Det är långt efter kontrolltiden och kräver lampa så jag tar inte ut nåt i förskott men lite hoppfullt känns det allt! Och jag har aldrig fått så tidigare på dom här stickorna, har analyserat dom noga varje dag...

Håller mina tummar för dig!

Jag har heller aldrig fått något streck efter kontrolltiden heller .. trots att jag aldrig kan sluta springa å kolla på testet även att jag vet att man inte ska läsa av det efteråt..

Jag känner mig otroligt ogravid idag.. ingen molvärk och inga andra tecken heller. Så det känns kört faktiskt..
  • lillagumman85
    Tussilago6 skrev 2016-05-26 12:47:14 följande:

Precis så håller jag också på, springer och kollar och stirrar mig galen! Mina symtom kommer och går, en del dagar har jag också känt mig helt ogravid. Imorse kände jag mig jättegravid för att jag mådde så illa. Nu har jag mensvärk och det känns som att mensen skulle kunna vara på g. Hoppas INTE!

Jag har en bra magkänsla när det gäller dig!

Jag har försökt kolla mina anteckningar och räknat lite och bör kanske vara på äl +10 på söndag. Har bim typ den 1-2 juni. Tror att det kommer vara för tidigt att testa på söndag... men jag skulle såå gärna ha plusset på min födelsedag och morsdag. Så blir nog test ändå!
  • lillagumman85

Ååå... Vill bara plussa med nu!

Känner mig jättedeppig.. knappt inga symtom alls.
    Känns verkligen som att det inte tog sig denna gång.

Skulle ju inte förvänta mig något hade jag bestämt, men så gör man det ändå!

Svar på tråden Någon som sätter igång i maj 2016?