• enstorlängtan91

IVF start Augusti 2015

Hej! 

Idag har jag varit i kontakt med våran IVF-klinik. Inte för att vi börjar våran resa idag, utan för att vi (främst jag) är så nervös, pirriga och förväntansfulla. En del frågor som man vill ha svar på, fast man samtidigt redan sitter med svaren i handen. Anledningen till att jag skriver det här är för att vi har valt att hålla det mellan oss, varken våra nära eller kära vet om vad vi kommer att gå igenom, och då är det extra härligt att ha någonstans att vända sig. Prata med personer som också går igenom det. För jag känner ingen som gått igenom en sån här resa.

Jag undrar.. När bestämde ni er för att göra en utredning? Var det långt in i förhållandet eller tidigt som ni märkte att det inte fungerade? Kommer ni att gå det långa eller korta protokollet? 

Vi har försökt i ca 2,5 års tid. Vi kommer att gå på det korta protokollet. Jag har tidigare kunnat få barn (tyvärr en abort vid 15års ålder) och min sambo är helt grön, dvs inga fel hittades på honom, utan det är hos mig "stoppet" är. 

Det hade känts bra att ha någon att prata med. Någon som vet vad man går igenom. Som faktiskt vet hur allting är.

• Svar på tråden IVF start Augusti 2015
  • Pluppen85

Hej,

Vi skall också göra ett IVF försök nu i Aug, ett syskonförsök. Vi gjorde vår första IVF i januari 2013 och fick en fantastisk dotter i Okt-13. Vi lyckades på första IVF försöket och är nu mycket spända på att gå in i den här karusellen igen. Jag kommer ihåg alla tankar och känslor jag hade inför min första omgång och alla de känslor och tankarna  kommer nu tillbaka. På vilken klinik skall ni få hjälp?

• Sofieh83

Hej! Vi ska också göra IVF nu i Augusti, jag väntar bara på min mens nu sen ska jag börja med sprutorna "korta"! Allt känns så nervöst men ändå spännande! Jag gör min IVF i Linköping, var gör ni den?

• toksnippan

Även vi är på gång med syskonförsök. Börjar korta protokollet på onsdag. Man känner sig rostig minst sagt. Känns nästan nervöst att ta sprutorna själv.

Vi går på Akademiska i uppsala. Även där vi lyckades få till sonen på tredje insättningen (FET)

• Sofieh83
    toksnippan skrev 2015-08-24 18:17:51 följande:

Även vi är på gång med syskonförsök. Börjar korta protokollet på onsdag. Man känner sig rostig minst sagt. Känns nästan nervöst att ta sprutorna själv.

Vi går på Akademiska i uppsala. Även där vi lyckades få till sonen på tredje insättningen (FET)

Spännande! Hoppas det går bra för er! Jag fick min mens idag så på torsdag så är det dags att börja med första sprutan! Man blir nervösare nu när det börjar närma sig!
  • Pluppen85
    Sofieh83 skrev 2015-08-24 14:19:13 följande:

Hej! Vi ska också göra IVF nu i Augusti, jag väntar bara på min mens nu sen ska jag börja med sprutorna "korta"! Allt känns så nervöst men ändå spännande! Jag gör min IVF i Linköping, var gör ni den?

Så spännande, håller tummarna för er! Vi gör på Carl von Linne kliniken i uppsala, vi gjorde även vår första IVF där. Kram
  • Pluppen85
    toksnippan skrev 2015-08-24 18:17:51 följande:

Vad roligt! Ja jag känner mig också rostig, får googla alla förkortningar och allt nytt som har kommit sen jag var inne i svängen :) Vi gör FET, har tre stycken sparade så nu håller vi tummarna att de klarar upptiningen! På fredag den 28 aug är det dags för oss. Vi är på carl von linne kliniken i Uppsala. Håller tummarna för er!
  • toksnippan

Hur går det för er?

Här har vi kommit fram till äggplock. Igår plockades 11 ägg ut. Återinföring nu på Torsdag om det blir något befruktat.

• Sofieh83
    toksnippan skrev 2015-09-08 13:16:09 följande:

Hur går det för er?

Här har vi kommit fram till äggplock. Igår plockades 11 ägg ut. Återinföring nu på Torsdag om det blir något befruktat.

Hej! Hur gick det med äggplocket? Håller tummarna att något blir befruktat! Hur länge fick du ta sprutor? Jag är inne på min 12 dag! Och har fått öka dosen 2 gånger med Gonal-F! Ska in på torsdag igen för att hoppas på att äggblåsorna växt till sig!
  • Sofieh83
    toksnippan skrev 2015-09-08 13:16:09 följande:

Hur går det för er?

Lycka till på Torsdag:)
  • toksnippan
    Sofieh83 skrev 2015-09-08 13:58:08 följande:

Hej! Hur gick det med äggplocket? Håller tummarna att något blir befruktat! Hur länge fick du ta sprutor? Jag är inne på min 12 dag! Och har fått öka dosen 2 gånger med Gonal-F! Ska in på torsdag igen för att hoppas på att äggblåsorna växt till sig!

Jodå äggplocket gick bra! Man blir ju hyffsat smärtlindrad så man står ju ut med obehaget. Tyckte det gick snabbt. Sprutade 11 dagar (inkl ägglossningssprutan) - är ju inte min första IVF så läkarna har lättare att sätta rätt dos på mig.

Hoppas du svarat bättre nu efter dosjusteringarna! Verkar du ha många äggblåsor på gång?
Svar på tråden IVF start Augusti 2015