• toksnippan

IVF start Augusti 2015

Även vi är på gång med syskonförsök. Börjar korta protokollet på onsdag. Man känner sig rostig minst sagt. Känns nästan nervöst att ta sprutorna själv.

Vi går på Akademiska i uppsala. Även där vi lyckades få till sonen på tredje insättningen (FET)

• toksnippan

Hur går det för er?

Här har vi kommit fram till äggplock. Igår plockades 11 ägg ut. Återinföring nu på Torsdag om det blir något befruktat.

• toksnippan
    Sofieh83 skrev 2015-09-08 13:58:08 följande:

Hej! Hur gick det med äggplocket? Håller tummarna att något blir befruktat! Hur länge fick du ta sprutor? Jag är inne på min 12 dag! Och har fått öka dosen 2 gånger med Gonal-F! Ska in på torsdag igen för att hoppas på att äggblåsorna växt till sig!

Jodå äggplocket gick bra! Man blir ju hyffsat smärtlindrad så man står ju ut med obehaget. Tyckte det gick snabbt. Sprutade 11 dagar (inkl ägglossningssprutan) - är ju inte min första IVF så läkarna har lättare att sätta rätt dos på mig.

Hoppas du svarat bättre nu efter dosjusteringarna! Verkar du ha många äggblåsor på gång?
  • toksnippan

Sofieh83 men det låter ju som bra antal! Nu ska de bara växa på sig lite. Hoppas ÄP blir snart!

3e färskförsöket nu. Har gjort 4 FET.

• toksnippan
    Sofieh83 skrev 2015-09-10 12:08:07 följande:
    Hur går det för dig? Jag var inne på sjukhuset idag igen och äggblåsorna hade växt till sig en del! Tyvärr är dem sega! Men högre dos förmodligen och äggplock på måndag!
    Heja dig! Hoppas det blir av på Måndag! Så segt med så lång spruttid. Jag håller tummarna för er!

Här ruvas det numera, återinföring igår som gick bra. Vi fick en 8 cellig tillbaka och hela 10 embryon till frysen. Jätteglad och väldigt paff över den fina utdelningen denna gången.

Välkommen Sookie85! Här kör vi syskonförsök, bara misslyckade försök hittills förutom MA:et då som blev. Skönt o ha några i frysen! 

Vart går ni alla?
  • toksnippan

Sookie85 ja det var det bästa resultatet hittills av de IVF vi gjort. Testdag är 28/9 enligt Akademiska där vi går i Uppsala. Men BIM är om drygt 10 dagar så jag brukar ha lite pejl då. Falun är en bra klinik!

Blomster84: spännande! Då hoppas vi på det bästa nu!

Sofieh83 många fina ägg hoppas vi på då!

Svar på tråden IVF start Augusti 2015