IVF start Augusti 2015
Hej!
Idag har jag varit i kontakt med våran IVF-klinik. Inte för att vi börjar våran resa idag, utan för att vi (främst jag) är så nervös, pirriga och förväntansfulla. En del frågor som man vill ha svar på, fast man samtidigt redan sitter med svaren i handen. Anledningen till att jag skriver det här är för att vi har valt att hålla det mellan oss, varken våra nära eller kära vet om vad vi kommer att gå igenom, och då är det extra härligt att ha någonstans att vända sig. Prata med personer som också går igenom det. För jag känner ingen som gått igenom en sån här resa.
Jag undrar.. När bestämde ni er för att göra en utredning? Var det långt in i förhållandet eller tidigt som ni märkte att det inte fungerade? Kommer ni att gå det långa eller korta protokollet?
Vi har försökt i ca 2,5 års tid. Vi kommer att gå på det korta protokollet. Jag har tidigare kunnat få barn (tyvärr en abort vid 15års ålder) och min sambo är helt grön, dvs inga fel hittades på honom, utan det är hos mig "stoppet" är.
Det hade känts bra att ha någon att prata med. Någon som vet vad man går igenom. Som faktiskt vet hur allting är.