• Catti41

Tydligen snuddat vid bil

Nej nej. Ta inte på dig skadan. Du lämnar in din lapp till ditt försäkringsbolag och skriver som det är att du inget märkt öht och sedan får era försäkringsbolag ta det med varandra.

Hon hittar på eftersom ett seriöst bolag som kommer ut och tittar aldrig skulle säga att det var din bil som tillfogat skada utan det får en utredning visa.

• Catti41

Du skriver till ditt bolag vad som hänt enligt dig (alltså inget vad du vet) och du kan bifoga en bild eller ett foto på hur parkeringen ser ut tex.

• Catti41
    MimmiGbg skrev 2015-08-06 13:05:16 följande:

Fast om tecken visar på att det är hennes bil som touchat, det är trångt och hon tror det kan vara möjligt så pekar det ju på att det kan vara hon.

Jag skulle inte försöka komma undan, mest för att jag har hyfs och hade önskat få samma respons tillbaka om jag blivit drabbad.

Fast det handlar inte om att smita undan. Det handlar om att försäkringsbolagen gör upp sinsemellan. Om jag inte vet om jag kört på nåt så ska jag ju inte heller "erkänna" utan jag skriver min historia, grannen skriver sin till sitt bolag och så hanterar de det.
  • Catti41

Spelar ingen roll. Det är inte ditt jobb heller att utreda skuldfrågan. Det gör era försäkringsbolag. Du lämnar in din lapp, hon sin. Sen får någon av er betala självrisk.

• Catti41

Hon försöker klämma dig på pengar. Hon kanske inte ens har sin bil mer än trafikförsäkrad. Hon kan inte göra en rättssak av det eftersom det är försäkringsbolagen som ordnar det. oM hon tar upp detta igen med dig så säger du att du har lämnat in din lapp till ditt försäkringsbolag och ärendet ligger där. Ni två behöver inte komma överens. Det är försäkringsbolagen som ska göra det.

• Catti41

Du kan i ditt brev till ditt försäkringsbolag skriva det du skriver här att personen ändrar sin historia och har sagt att hen inte ska anmäla till sitt bolag.
    Men bara objektivt. Inget jag tror eller jag antar utan bara det här har hänt.

• Catti41

Jag kan tillägga att för evigheter sedan blev jag och en kompis stoppade av polisen för att en annan bilist hävdade att vi kört på dem. Den andra bilen hade snävat in i vår fil, vi hade tvärbromsat och sen var det inte mer med det trodde vi. Den andra bilen ringde polisen gör att vi inte stannat vid "bilolyckan"Hur som, vi fyllde i våra lappar med våra verkligen helt olika berättelser och skickade in. Försäkringsbolagen kom överens om att vår bil aldrig hade varit inblandad. Den andra bilen hade ett minimalt skrapmärken som kunde ha kommit från precis vad som helst, men som föraren antagligen tog chansen att få reparerad.

Svar på tråden Tydligen snuddat vid bil