• LillaLinan80

Tydligen snuddat vid bil

Fick ett otrevligt samtal under förmiddagen från min parkeringsgranne. Hon påstår att jag i söndags eller måndags kört på hennes bil här på parkeringen. Jag har inte medvetet kört på/snuddat vid hennes bil men det är trångt så är ingen omöjlighet. Jag sa som det var och att jag givetvis skulle kontakta mitt försäkringsbolag i fråga. Dock var hon inte nöjd med det svaret och skrek i telefonen att jag måste märkt att jag kört på. Jag sa att jag hade bilen full i barn och att det är väldigt lätt hänt att av misstag råka snudda en annan bil på vår parkering. Jag vet inte vad jag ska göra mer? Har ju knappast försökt smita då våra bilar står bredvid varandra, hon säger att hon haft sitt försäkringsbolag där som sett att min bil varit på hennes (märke av hennes lack på min bil). Jag har kontaktat mitt försäkringsbolag å ska lämna in en skadeanmälan...

absolutlinan.blogg.se **~** Mamma till Engla 061227 & Elton 100916**~**
  • Svar på tråden Tydligen snuddat vid bil
  • MimmiGbg
    LillaLinan80 skrev 2015-08-06 12:19:59 följande:

Jag är alltså "villig" att ta på mig skadan.

Du har gjort allt by the book. Luta dig tillbaka i det faktum att du inte bara är en större människa än henne för att du står ut med hennes överreaktion utan att du också tar ansvar för dina handlingar.

Alla kan vi göra fel. Det är hur vi hanterar det som betyder något.

Bra jobbat!
  • Catti41

Nej nej. Ta inte på dig skadan. Du lämnar in din lapp till ditt försäkringsbolag och skriver som det är att du inget märkt öht och sedan får era försäkringsbolag ta det med varandra.

Hon hittar på eftersom ett seriöst bolag som kommer ut och tittar aldrig skulle säga att det var din bil som tillfogat skada utan det får en utredning visa.

• Catti41

Du skriver till ditt bolag vad som hänt enligt dig (alltså inget vad du vet) och du kan bifoga en bild eller ett foto på hur parkeringen ser ut tex.

• MimmiGbg

Fast om tecken visar på att det är hennes bil som touchat, det är trångt och hon tror det kan vara möjligt så pekar det ju på att det kan vara hon.

Jag skulle inte försöka komma undan, mest för att jag har hyfs och hade önskat få samma respons tillbaka om jag blivit drabbad.

• Butterscotch
    Catti41 skrev 2015-08-06 12:54:07 följande:

Nej nej. Ta inte på dig skadan. Du lämnar in din lapp till ditt försäkringsbolag och skriver som det är att du inget märkt öht och sedan får era försäkringsbolag ta det med varandra.

Hon hittar på eftersom ett seriöst bolag som kommer ut och tittar aldrig skulle säga att det var din bil som tillfogat skada utan det får en utredning visa.

Jag håller med. Försäkringsbolagen hanterar detta. Det råder säkert inget tvivel om att bilarna touchat varandra, men vilken bil som orsakat skadan ska du inte ta enbart din grannes ord på. Hon kanske bara försöker slippa självrisken.
  • LillaLinan80

Jag sökte upp grannen då hon inte svarade i telefon. Nu hade hon ändrat sin historia, det var inte hennes försäkringsbolag utan verkstan som vart å kollat hennes bil. Dock hade "jättemånga" grannar sett att jag kört på. Dock orkade hon inte fråga alla igen. Hon fick se hur hon skulle göra...kanske polisanmälan (för vad? Knappast smitning)

• Linux1003
    LillaLinan80 skrev 2015-08-06 13:51:09 följande:

Jag sökte upp grannen då hon inte svarade i telefon. Nu hade hon ändrat sin historia, det var inte hennes försäkringsbolag utan verkstan som vart å kollat hennes bil. Dock hade "jättemånga" grannar sett att jag kört på. Dock orkade hon inte fråga alla igen. Hon fick se hur hon skulle göra...kanske polisanmälan (för vad? Knappast smitning)

Du ska alltid beskriva händelseförloppet ur ditt perspektiv och hur du upplevde obeaktat motpartens version. Det är nog ingen större fara mer än att du åker på självrisken och inga andra konsekvenser.
  • Eleonor01
    LillaLinan80 skrev 2015-08-06 13:51:09 följande:

Oärliga människor döljer sig tyvärr överallt. Kanske va det så att hon körde på din bil? Tycker faktiskt att du borde märkt om du kört på henne om det nu blev skador på båda så jag tror hon hat kört på dig å vill komma ifrån självrisken. Ska mycket till för att en verkstad ska lämna sin arbetsplats å titta på något så enkelt som en parkeringsskada som de dessutom inte bestämmer vem som är skyldigt till vad. Det är försäkringsbolagets uppgift. Skulle tippa på att ni kommer få dela på självrisken om det inte tydligt framkommer att det var du genom vittnen. Lycka till
  • nevermind

Det kan ju lika gärna varit hon som kört på dig?? Annars hade hon väl inte blivit förbannad kan man tycka...
    Ta inte på dig nånting!

Svar på tråden Tydligen snuddat vid bil