Inlägg från: LillaLinan80 |Visa alla inlägg
  • LillaLinan80

Tydligen snuddat vid bil

Fick ett otrevligt samtal under förmiddagen från min parkeringsgranne. Hon påstår att jag i söndags eller måndags kört på hennes bil här på parkeringen. Jag har inte medvetet kört på/snuddat vid hennes bil men det är trångt så är ingen omöjlighet. Jag sa som det var och att jag givetvis skulle kontakta mitt försäkringsbolag i fråga. Dock var hon inte nöjd med det svaret och skrek i telefonen att jag måste märkt att jag kört på. Jag sa att jag hade bilen full i barn och att det är väldigt lätt hänt att av misstag råka snudda en annan bil på vår parkering. Jag vet inte vad jag ska göra mer? Har ju knappast försökt smita då våra bilar står bredvid varandra, hon säger att hon haft sitt försäkringsbolag där som sett att min bil varit på hennes (märke av hennes lack på min bil). Jag har kontaktat mitt försäkringsbolag å ska lämna in en skadeanmälan...

absolutlinan.blogg.se **~** Mamma till Engla 061227 & Elton 100916**~**
  • Svar på tråden Tydligen snuddat vid bil
  • LillaLinan80

Jag sökte upp grannen då hon inte svarade i telefon. Nu hade hon ändrat sin historia, det var inte hennes försäkringsbolag utan verkstan som vart å kollat hennes bil. Dock hade "jättemånga" grannar sett att jag kört på. Dock orkade hon inte fråga alla igen. Hon fick se hur hon skulle göra...kanske polisanmälan (för vad? Knappast smitning)

• LillaLinan80

Ja jag fattar inget! Frågade först om hon kört på min bil å skyllde ifrån sig men då blev hon vansinnig. Jag har i alla fall ringt mitt försäkringsbolag igen å förklarat hur det ligger till. Får se vad som händer. Det är typ skrapmärken på hennes bil efter min(?) stötfångare fram...inte speciellt mkt men visst syns det!

• LillaLinan80

Precis så tänker jag också. Först hävdade hon att hon aldrig använde sin bil. Jag vet att hennes bil var borta i början av veckan. Då ändra hon sig och sa att hon varit till veterinären å avlivat sin hund...

• LillaLinan80

Jag har aldrig kört på ngt vad jag vet så tänkte att jag kanske kunnat snudda hennes bil utan att det märktes. Hon "störde" sig på att jag fått parkeringsplats bredvid henne då det var lättare för henne att komma ut innan...

• LillaLinan80

Har nu kollat min bil och jag ser inga märken som tyder på att jag skulle vart på hennes bil. Det är två gamla bilar det rör sig om och en minimal skada på hennes bil. Jag har kontaktat mitt försäkringsbolag så jag har lämnat över allt till dom. Dock ville kvinnan att vi skulle göra upp i godo (vilket jag aldrig skulle göra...). Hon ville inte heller kontakta sitt bolag utan skulle fixa det med verkstan svart. Låter väldigt seriöst.

• LillaLinan80

Idag hände något väldigt märkligt! Fick en faktura på 1000kr för att mitt försäkringsbolag betalat ut en ersättning. Datumet stämmer med den aktuella händelsen, men trodde man fick någon form av brev/beslut innan.

• LillaLinan80

Allt va väldigt konstigt. Jag ringde Länsförsäkringar och frågade ang ärendet. Killen jag pratade med var samma som i somras. Han påstod först att jag tagit på mig skadan...då blev jag lite upprörd och besviken då hela mitt samtal i somras gick ut på att jag INTE tog på mig någon skada. Då sa han snabbt att de skulle riva fakturan...

Jag har inte gett kvinnan några pengar och inte heller pratat mer med henne. Hennes bil verkar vara såld eller flyttad för står inte på parkeringen.

• LillaLinan80

Det verkar ju dock som att de har gett henne pengar. Väldigt märkligt men antar att hon fick stöttning av ngn som backade upp hennes historia!

Svar på tråden Tydligen snuddat vid bil