• kaktusen

följas åt för vår/sommarbebbe -16

Hej!

Efter snart 7 år tillsammans har sambon och jag beslutat oss för babyverkstad, till min stora förtjusning! Har längtat sen jag var typ 17, och är nu 27 år.

Varit gravid två gånger tidigare, en gång 08 då jag nyss träffat sambon, men vi gjorde då abort i vecka 8. Jag hade precis hämtat ut mina första p-piller och inväntade mensen för att börja ta dem..

Slutade med piller i december 14, blev gravid i februari i år, men fick missfall i vecka 6. Ett avbrutet samlag som inte avbröts i tid.. och det missfallet blev en stor sorg för mig.

Men nu är det nya tag! Hade ägglossning i måndags (den 3/8) antar jag, hade väldigt ont i vanlig ordning iaf. Samlagade varje dag tis - tis;)

Nu till min fråga! Är det någon mer än jag som tänker sig en liten vår/sommarbebbe 16, och känner sig manad att följas åt?

• Svar på tråden följas åt för vår/sommarbebbe -16
  • Bustrollen
    kaktusen skrev 2015-08-16 18:50:15 följande:

Kunde inte hålla mig!

Det måste väl vara ett solklart plus?!

Grattis! ????
  • Bustrollen
    kaktusen skrev 2015-08-16 12:04:41 följande:

Hej tjejer!

Hur går det för er alla? Kul att så många vill följas åt!! :)

Imorgon har jag min första bim och min intuition säger gravid, min kropp visar inga symptom alls?!

Brukar dock alltid ha mensvärk en eller ett par dagar innan mens, men ingen värk alls nu? Överanalyserar allt. Haha

Det är så himla spännande och jag vill ju så gärna vara gravid!

Bör jag testa imorgon eller vänta för mest tillförlitligt test? Vill ju inte bli besviken i onödan med ett falskt negativt test.

Jag har mått illa en vecka nu, kroppen känns som om den skriker gravid men testet visade negativt :( kunde inte ens dricka kaffe på morgonen idag.

Ingen mens ännu och magen värker :/
  • kaktusen
    Bustrollen skrev 2015-08-16 21:06:43 följande:

Jag har mått illa en vecka nu, kroppen känns som om den skriker gravid men testet visade negativt :( kunde inte ens dricka kaffe på morgonen idag.

Ush vad frustrerande för dig :( hoppas det blir ordning på det snart!
  • marol

Kunde inte hålla mig!

Grattis! Så fantastiskt. Lycka till!

BIM för mig imorgon eller tisdag, hyfsat övertygad om att mensen dyker upp som vanligt då inget tyder på motsatsen tyvärr... men men.. ändå taggad för nya tag även om man hoppas man själv får det där svindlande pluset snart som skakar om ens värld!:)
  • jonken
    Bustrollen skrev 2015-08-16 21:06:43 följande:

Verkar ju lovande på kroppen iaf! När är/var bim?

Själv går jag in imorgon i "fertila perioden" som det så vackert kallas i appen jag använder. Dvs fem dagar kvar till äl. Sen den långa väntan till bim.. Jag hoppas så otroligt mycket, men vågar knappt ens tänka på det.
  • Espresso

Kunde inte hålla mig!

Åh, jättegrattis!
  • SamsonS

Jättegrattis Kaktusen!!

BIM idag men negativt test. Fortfarande illamående och molvärk dock...

• Bustrollen
    jonken skrev 2015-08-16 22:11:08 följande:

Verkar ju lovande på kroppen iaf! När är/var bim?

Själv går jag in imorgon i "fertila perioden" som det så vackert kallas i appen jag använder. Dvs fem dagar kvar till äl. Sen den långa väntan till bim.. Jag hoppas så otroligt mycket, men vågar knappt ens tänka på det.

Ingen aning. slutade med pillren i juli och ingen mens efter det.

tog ett ÄLTEST idag som visade 1 svagt och 1 starkt så troligen har ÄL passerat i alla fall.
  • NMT

Grattis till er som har plussat! Jag själv har inte haft mens på 6 veckor. (Senast jag hade var min plåstermens) trodde att jag kanske hade blivit gravid fort då jag känt mycket dragningar i ljumskarna och fått tydligare blodådror från höfter upp på magen men tog ett test i lördags som var negativt. Jag hoppas bara min kropp kommer igång snart o jag kan få min mens så jag vet att allt är som det ska.

• Jessica4

Kunde inte hålla mig!

Grattis! Va kul!! :)
Svar på tråden följas åt för vår/sommarbebbe -16