• kaktusen

följas åt för vår/sommarbebbe -16

Hej!

Efter snart 7 år tillsammans har sambon och jag beslutat oss för babyverkstad, till min stora förtjusning! Har längtat sen jag var typ 17, och är nu 27 år.

Varit gravid två gånger tidigare, en gång 08 då jag nyss träffat sambon, men vi gjorde då abort i vecka 8. Jag hade precis hämtat ut mina första p-piller och inväntade mensen för att börja ta dem..

Slutade med piller i december 14, blev gravid i februari i år, men fick missfall i vecka 6. Ett avbrutet samlag som inte avbröts i tid.. och det missfallet blev en stor sorg för mig.

Men nu är det nya tag! Hade ägglossning i måndags (den 3/8) antar jag, hade väldigt ont i vanlig ordning iaf. Samlagade varje dag tis - tis;)

Nu till min fråga! Är det någon mer än jag som tänker sig en liten vår/sommarbebbe 16, och känner sig manad att följas åt?

• Svar på tråden följas åt för vår/sommarbebbe -16
  • jonken
    Jessica4 skrev 2015-08-14 13:45:12 följande:

Hej hej! Hur går det för alla?
    Här är äl om tre dagar enligt beräkningar men har redan haft lite känningar och jag vågar inte chansa. Gör ju inget om man har lite kul några extra dagar. Hellre det än att missa tillfället om det nu är så att äl kommer tidigare än väntat. Glad

Vi hade första ligget utan kondom igår! Tänker likadant, finns liksom ingen anledning att hålla på sig nu. Lite kul när sambon direkt efteråt frågade "är du gravid nu"? När äl inte är förrän nästa lördag.. :P Lite med glimten i ögat, men det var ändå så gulligt :) särskilt som jag har fått förklara tidigare hur det här med äl kommer in i berättelsen om blommor och bin, och han förra helgen kom hem och utbrast "visste du att det finns äl-stickor?!"
  • jonken
    Espresso skrev 2015-08-14 14:22:50 följande:

Hej!

Jag hoppar också in i tråden. Hoppas på en vårbebis, första barnet. Jag och min man försökte under oktober-mars utan resultat och gjorde sedan lite uppehåll. Nu hade jag positivt äl-test den 7 augusti och då låg vi på som bara den :) Hoppas verkligen att det har tagit sig, men det är en lååång vecka kvar innan det går att testa sig.

Välkommen! Då håller vi tummarna för att det går bättre nu! :D
  • micjos

Vi försöker med :) på nr4. Är med av den otåliga sorten så testat 2ggr redan men neg. Slutade med p-piller 24/7. Vore mysigt med en försommar bebis, så får man ju lite extra tid tillsammans med övriga familjen då de har sommarlov och semester :)

• mariatheresia

Hej

Hoppar in i er tråd jag med, plockat ut spiral och påbörjat första försöket till tredje barnet nu, har en grym första äl som känns i hela kroppen.

Har en 7 och 4 åring, åldern emot mig men är så jäkla sugen och vägrar ge upp förrän vi gett det åtminstone 6 mån. Barnmorskan sa åt mig att kämpa på och att åldern inte var så relevant men har passerat 40 och de säger ju att det är svårare då.

• kaktusen

Vad roligt att fler vill följas! Har haft en hård första vecka efter semester så har knappt hunnit tänka på att testa mig de senaste dagarna ;)

Tre dar kvar till bim så ska försöka hålla mig från test tills dess :)

• zey

Hej tjejer :)! Hoppas jag också kan hoppa in här i tråden!

Varit tillsammans med min kille i över tre år och vi har också bestämt oss för att börja med bebisverkstad :)!

Tror jag hade äl den 29/7 och har nu bara väntat på om mensen ska komma.. Den brukar vara punktligt och ska ha kommit igår... Kunde inte hålla mig och tog ett test som visade negativ.. Så väntar bara på att mensen snart ska komma...

• izan

Jag hoppar in i den här gruppen jag med! :)

Jag och min sambo började babyverkstaden i juni (2015) och hade min senast mens 9 juli och ÄL 28 juni har en cykel på ungefär 33 dagar, och har en väldigt regelbunden mens. Jag hade BIM 11 augusti, men ingen mens än... Har tydliga gravid"symptomer", mår precis lika dåligt som jag gjorde under förra graviditeten.. Morgonillamående, ömma bröst, halsbränna, trötthet, och hemska humörsvängningar. Har gjort tre tester under perioden 7-14 augusti men alla är Negativa.. Så nu "väntar" jag mer eller mindre på mens, trots att jag inte alls känner av att mensen är på g som jag brukar göra.. Känner mig helt förvirrad, och tänker att jag kanske bara har testat för tidigt, och/eller att jag är låghormonare? Som sagt, jag är helt förvirrad.. Vill ju ha allt på svart och vitt!

• SamsonS

Hur går det här inne? :) nu måste vi väl vara några som närmar sig BIM?
    Har BIM imorgon eller måndag enligt mina beräkningar (på torsdag enligt appen).
    Fortfarande illamående till och från och molvärk mer eller mindre hela tiden. Fick nästan kväljningar igår när sambon öppnade sitt snus för nära. Hoppas bara att det är på riktigt och inte bara kroppen som spelar mig ett spratt :) tänkte testa på måndag igen :)

• micjos

Tänkte testa på tis och sen igen om en vecka om inte mensen kommit. Håller tummar och tår för alla! :)

Svar på tråden följas åt för vår/sommarbebbe -16