• Nidingbane

Vilket är farligast för vårt samhälle idag.

Vilket är farligast för vårt samhälle idag. En vad vissa kallar en rasistisk normalisering? Eller det växande hat mellan SD och vänster anhängare idag?

Själv är jag emellertid minst lika oroad för det växande hat mellan de olika politiska sidorna som för det som vissa kallar för den rasistiska normaliseringen och det som där anses ingår.

Följdfrågor blir därmed ifrån min sida hur stort ansvar har egentligen berörda politiker i frågan? Hyllar de rent av det växande hatet mellan de nu uppstådda sidorna? Tänkte de verkligen på konsekvenserna i sitt tidigare handlande? Osv.

Jag tycker det är kul att läsa vad andra svarar.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vilket är farligast för vårt samhälle idag.
  • Jemp

Jag tror att det ena leder till det andra. SD skrämmer mig

• KillBill
    Jemp skrev 2015-08-05 20:08:25 följande:

Så sant.
  • Stolt Farsa

Jag röstade på det första alternativet. V

• Stolt Farsa

Jag röstade på det första alternativet. Vuxna människor från olika partier får sitta och hata varandra hur mycket de vill hemma i soffan. De som tar till våld tror jag gör det av helt andra skäl.

• todo nada
    Gert skrev 2015-08-05 18:37:00 följande:

Som sagt, tiggare är inte folkgrupp eftersom tiggare kan vem som helst vara. Det finns många rumäner och bulgarer som tigger i Sverige. Tillhör rumäner och bulgarer samma folkgrupp?

Ja, det visst jag och nej det är inte okej. Det är heller inte okej att de kommer till Sverige och tigger. Två fel gör inte ett rätt.

500 år sedan Gert, så registrerades för första gången romer här i Sverige.

Ända sedan dess har de varit förtryckta.

Titta på detta när du har en stund över.

urplay.se/Produkter/177614-Alltid-fick-man-hora-javla-zigenare
  • todo nada
    Gert skrev 2015-08-05 20:32:36 följande:

Man tycker ju att på 500 år borde en folkgrupp kunna ha anpassat sig någorlunda i samhället de lever i. Man kan inte skylla allt på andra vet du.

Och vad fan menar du med det?

Du kan själv ha "zigenarblod" utan att veta om det.

Hur menar du att ett folk som alltid sedan de satte fot i detta landet ska kunna integrera när de varit förtryckta och diskriminerade från start tills idag?

Jag såg en annan dokumentär där vår fd kung uttalade sig att zigenare vill bo i sina vagnar, att de inte vet bättre och trivs med att ha det så". Medans zigenarna själva dog som flugor under vintern när kylan kom.

Titta på dokumentären Gert, det kanske ger t.o.m dig lite perspektiv!
  • Gert
    todo nada skrev 2015-08-05 20:47:29 följande:
    Och vad fan menar du med det?

Du kan själv ha "zigenarblod" utan att veta om det.

Hur menar du att ett folk som alltid sedan de satte fot i detta landet ska kunna integrera när de varit förtryckta och diskriminerade från start tills idag?

Jag såg en annan dokumentär där vår fd kung uttalade sig att zigenare vill bo i sina vagnar, att de inte vet bättre och trivs med att ha det så". Medans zigenarna själva dog som flugor under vintern när kylan kom.

Titta på dokumentären Gert, det kanske ger t.o.m dig lite perspektiv!
    Visst kan jag zigenarblod och det är väl ett bevis på att det går att anpassa sig i samhället.
    Give ´em Hell!
  • todo nada
    Gert skrev 2015-08-05 20:49:28 följande:

Visst kan jag zigenarblod och det är väl ett bevis på att det går att anpassa sig i samhället.

Hur menar du att du skulle vara ett bra exempel när det gäller anpassning?
  • sjuttiofemman
    Gert skrev 2015-08-05 20:04:06 följande:

Är alla som kör buss också en folkgrupp? Tiggeri är ett jobb - vilket media har sagt i många tiggarreportage - därför kan man inte kalla tiggare för en folkgrupp.

Rumänien och Bulgarien får hur många miljoner euro som helst för att ta hand om sina romer, så självklart ska deras egna länder ta hand om dem.

Jag ser många tiggare i Stockholm och jag måste ärligt säga att många av dem ser väldigt välnärda ut och en del kan man till och med kalla tjocka, så att de svälter ihjäl tror jag inte ett dugg på. Du kanske har en källa som backar ditt påstående att de svälter till döds i sina hemländer?

Tycker det är osmakligt att säga att romer svälter till döds när det finns andra människor, speciellt barn i Afrika och Asien som faktiskt svälter ihjäl.

Du har rätt i en sak, deras länder borde ta hand om dem. Men nu är inte så fallet och dessa fattiga människor tar till sista utvägen genom tiggeri.

Vilken media har påstått att tiggeriet är organiserat? Antar att du har samma iver att motarbeta tex Unicef, Rädda Barnen och avpixlat som också bedriver tiggeriverksamhet. Eller politiska partier som också tigger pengar.

Vad är problemet med tiggeri egentligen? Det är frivilligt att skänka pengar. Är det inte så att du bara inte vill bli påmind om att det finns människor i världen som lever i fattigdom? Då är det dags att öppna ögonen, det är fler människor som lever i fattigdom än som inte gör det. För du är väl realist?
  • gubbfitthen

Islam är det största hotet mot västvärleden. 

På andra plats kommer media, såsom Familjeliv, aftonbladet, expressen, Verdens Gang, NRK, SVT, YLE osv osv osv. 

• sjuttiofemman
    gubbfitthen skrev 2015-08-06 08:31:21 följande:

Islam är det största hotet mot västvärleden. 

På andra plats kommer media, såsom Familjeliv, aftonbladet, expressen, Verdens Gang, NRK, SVT, YLE osv osv osv. 

Ojdå, en till som gått på konspirationsteorin om en sammansvärjning i media.

Men berätta, hur är islam ett hot mot västvärlden?
  • Pieb59

Jemp skrev 2015-08-05 20:08:25 följande:

Vänstern skrämmer mig.
  • Oerjan Lax

Min röst är värd mer än såhär. Inget av dem. Båda alternativ är helt felaktiga.

• todo nada
    sjuttiofemman skrev 2015-08-06 08:33:34 följande:

Ojdå, en till som gått på konspirationsteorin om en sammansvärjning i media.

Men berätta, hur är islam ett hot mot västvärlden?

Vet du inte det...?

Det vet iaf Sverigedemokraternas ledare i Heby kommun, Michael Öhman.

mobil.dn.se/nyheter/sverige/halalkott-ar-magiskt/
Svar på tråden Vilket är farligast för vårt samhälle idag.