Inlägg från: Gert |Visa alla inlägg
  • Gert

Vilket är farligast för vårt samhälle idag.

Det växande hatet mot olika åsikter står vänstern för.

Det är inte rasistiskt att bli mer normal som våra grannländer är. 

Give ´em Hell!
  • Gert
    Speakers Corner skrev 2015-08-05 12:03:51 följande:
    Nej, nu har du fel, 
    Dom som står för hatet är högerkrafterna och sd leder ligan. 
    Din andra mening är också uppåt väggarna.
    Våra grannländer för en rasistisk politik, klart som fan vi också skulle göra det om vi anammade deras sätt. 
    Jag skäms å deras vägnar.
    Nej, där har du fel. Hatet och våldet står vänstern för - ett bra exempel på det är gårdagens upplopp och skadegörelser som vänsteraktivister och extremister stod för. De vill tysta andras åsikter. Det påminner mycket om hur det var i Nazityskland 1935 med nedrivna affischer och allt.

Våra grannländer för en realistisk och normal politik. Det är Sverige som för en extremistisk politik.
    Give ´em Hell!
  • Gert
    sjuttiofemman skrev 2015-08-05 12:25:14 följande:
    Gert, vad är rasism enligt din definition?
    Apartheid.
    Give ´em Hell!
  • Gert
    thure skrev 2015-08-05 12:18:25 följande:

SD respekterar sina motståndares åsikter, det är inte SD som startar upplopp på gator och torg.

Så sant, så sant.
    Give ´em Hell!
  • Gert
    sjuttiofemman skrev 2015-08-05 12:31:34 följande:
    Vad kallas det när någon blir misshandlad pga sin hudfärg?
    Misshandel. Beror på vilken hudfärg du menar. Om jag med min vita hudfärg skulle bli misshandlad av vem som helst skulle det inte utgöra hets mot folkgrupp.
    Give ´em Hell!
  • Gert
    Gert skrev 2015-08-05 12:33:51 följande:
    Misshandel. Beror på vilken hudfärg du menar. Om jag med min vita hudfärg skulle bli misshandlad av vem som helst skulle det inte utgöra hets mot folkgrupp.
    .... eller hatbrott.
    Give ´em Hell!
  • Gert
    thure skrev 2015-08-05 13:04:06 följande:
    Påminner om den mörkhyade svensken med afrikanskt ursprung som höll på att bli ihjälslagen av svenska araber på en bro för något år sedan.

Vet inte varför detta inte var ett hatbrott......var det för att samtliga parter var svenskar?
    Det är väl bara svenskar med vit hudfärg som kan bli åtalade för hatbrott.
    Give ´em Hell!
  • Gert
    sjuttiofemman skrev 2015-08-05 17:34:49 följande:
    Hets mot folkgrupp är en ytterst tandlös lag så det är inte mycket som faller under den.

Den borde avskaffas och ersättas med förbud mot rasism. Sd lär dock motsätta sig det ;)
    SD är det enda parti som vill avskaffa hets mot folkgrupp tack vare att den är en tandlös lag.
    Give ´em Hell!
  • Gert
    Speakers Corner skrev 2015-08-05 17:54:58 följande:
    Nej dom vill avskaffa den för att dom vill kunna bedriva hets mot folkgrupper utan att behöva stå för konsekvenserna av sitt egna handlande.
    Som dom ynkryggar dom är. 
    Hur mycket du än försöker så kommer tiggare aldrig bli en egen folkgrupp.
    Give ´em Hell!
  • Gert
    sjuttiofemman skrev 2015-08-05 18:29:31 följande:
    De allra flesta tiggare idag är romer från Rumänien och det är en folkgrupp. Visste du att romer är det mest förföljda folkslaget i Europa? Tycker du det är okej?
    Som sagt, tiggare är inte folkgrupp eftersom tiggare kan vem som helst vara. Det finns många rumäner och bulgarer som tigger i Sverige. Tillhör rumäner och bulgarer samma folkgrupp?

Ja, det visst jag och nej det är inte okej. Det är heller inte okej att de kommer till Sverige och tigger. Två fel gör inte ett rätt.
    Give ´em Hell!
  • Gert

Det farligaste för vårt samhälle är politisk korrekthet.

Give ´em Hell!
  • Gert
    sjuttiofemman skrev 2015-08-05 19:52:24 följande:
    De är ofta romer så ja det är samma folkgrupp. Så vad ska dessa utsatta människor göra då? Åka hem och svälta till döds?

Är det här rasism? www.svt.se/nyheter/regionalt/vasterbotten/nytt-trakasseri-mot-migrantlagret
    Är alla som kör buss också en folkgrupp? Tiggeri är ett jobb - vilket media har sagt i många tiggarreportage - därför kan man inte kalla tiggare för en folkgrupp.

Rumänien och Bulgarien får hur många miljoner euro som helst för att ta hand om sina romer, så självklart ska deras egna länder ta hand om dem.

Jag ser många tiggare i Stockholm och jag måste ärligt säga att många av dem ser väldigt välnärda ut och en del kan man till och med kalla tjocka, så att de svälter ihjäl tror jag inte ett dugg på. Du kanske har en källa som backar ditt påstående att de svälter till döds i sina hemländer?

Tycker det är osmakligt att säga att romer svälter till döds när det finns andra människor, speciellt barn i Afrika och Asien som faktiskt svälter ihjäl.
    Give ´em Hell!
  • Gert
    todo nada skrev 2015-08-05 20:47:29 följande:
    Och vad fan menar du med det?

Du kan själv ha "zigenarblod" utan att veta om det.

Hur menar du att ett folk som alltid sedan de satte fot i detta landet ska kunna integrera när de varit förtryckta och diskriminerade från start tills idag?

Jag såg en annan dokumentär där vår fd kung uttalade sig att zigenare vill bo i sina vagnar, att de inte vet bättre och trivs med att ha det så". Medans zigenarna själva dog som flugor under vintern när kylan kom.

Titta på dokumentären Gert, det kanske ger t.o.m dig lite perspektiv!
    Visst kan jag zigenarblod och det är väl ett bevis på att det går att anpassa sig i samhället.
    Give ´em Hell!
Svar på tråden Vilket är farligast för vårt samhälle idag.