• Nidingbane

Vilket är farligast för vårt samhälle idag.

Vilket är farligast för vårt samhälle idag. En vad vissa kallar en rasistisk normalisering? Eller det växande hat mellan SD och vänster anhängare idag?

Själv är jag emellertid minst lika oroad för det växande hat mellan de olika politiska sidorna som för det som vissa kallar för den rasistiska normaliseringen och det som där anses ingår.

Följdfrågor blir därmed ifrån min sida hur stort ansvar har egentligen berörda politiker i frågan? Hyllar de rent av det växande hatet mellan de nu uppstådda sidorna? Tänkte de verkligen på konsekvenserna i sitt tidigare handlande? Osv.

Jag tycker det är kul att läsa vad andra svarar.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vilket är farligast för vårt samhälle idag.
  • Gert

Det växande hatet mot olika åsikter står vänstern för.

Det är inte rasistiskt att bli mer normal som våra grannländer är. 

Give ´em Hell!
  • Speakers Corner

Jag är också orolig för den växande polariseringen mellan människor i Sverige idag.
    Men jag är mer, mycket mer orolig för dom extrema högerkrafter som finns och frodas i hela Europa med en vidrig människosyn som medföljer, med sd i spetsen. 
    Sålänge dom krafterna har något inflytande att tala om så kommer klyftorna mellan människor bara bli större och hatet och våldet följer med
    Så ska man få bort klyftorna måste man börja med att ta ifrån dom här grupperna det inflytande dom har och se till att dom försvinner tillbaka under den bruna sten dom kom ifrån. 

• Speakers Corner
    Gert skrev 2015-08-05 12:00:12 följande:

Nej, nu har du fel, 
    Dom som står för hatet är högerkrafterna och sd leder ligan. 
    Din andra mening är också uppåt väggarna.
    Våra grannländer för en rasistisk politik, klart som fan vi också skulle göra det om vi anammade deras sätt. 
    Jag skäms å deras vägnar.
  • Gert
    Speakers Corner skrev 2015-08-05 12:03:51 följande:
    Nej, nu har du fel, 
    Dom som står för hatet är högerkrafterna och sd leder ligan. 
    Din andra mening är också uppåt väggarna.
    Våra grannländer för en rasistisk politik, klart som fan vi också skulle göra det om vi anammade deras sätt. 
    Jag skäms å deras vägnar.
    Nej, där har du fel. Hatet och våldet står vänstern för - ett bra exempel på det är gårdagens upplopp och skadegörelser som vänsteraktivister och extremister stod för. De vill tysta andras åsikter. Det påminner mycket om hur det var i Nazityskland 1935 med nedrivna affischer och allt.

Våra grannländer för en realistisk och normal politik. Det är Sverige som för en extremistisk politik.
    Give ´em Hell!
  • thure

Det överlägset farligaste för vårt samhälle idag är den havererade flyktingpolitiken.

Att påpeka att den pågående invasionen av asylanter är skadligt för vårt land har av någon outgrundlig anledning kommit att betraktas som rasistiskt i mångas ögon, detta kan vi till största del tacka den etablerade journalistkåren som sprider sin världsbild istället för att göra sitt jobb.

SD respekterar sina motståndares åsikter, det är inte SD som startar upplopp på gator och torg. Det är inte heller SD som ger sig på brandmän, ambulanspersonal eller brevbärare. Tror inte heller att SD utför granatkastningar och skjutningar i jakt på att skaffa sig respekt.

• sjuttiofemman
    Gert skrev 2015-08-05 12:00:12 följande:

Gert, vad är rasism enligt din definition?
  • DickRex

Man behöver inte vara något geni för att se det uppenbara. Även borträknat Breivik så är det betydligt fler människor i Europa som de senaste 20 åren har dödats och skadats av sk nationalister än av islamister.

Läs inte det du tror att jag skriver mellan raderna. ...och försök förstå istället för att missförstå.
  • Gert
    sjuttiofemman skrev 2015-08-05 12:25:14 följande:
    Gert, vad är rasism enligt din definition?
    Apartheid.
    Give ´em Hell!
  • sjuttiofemman
    DickRex skrev 2015-08-05 12:27:20 följande:

Man behöver inte vara något geni för att se det uppenbara. Även borträknat Breivik så är det betydligt fler människor i Europa som de senaste 20 åren har dödats och skadats av sk nationalister än av islamister.

Ja bara i Sverige har extremhögern begått tvåsiffrigt antal politiska mord.
Svar på tråden Vilket är farligast för vårt samhälle idag.