Inlägg från: Milleman |Visa alla inlägg
  • Milleman

BF april 2016

becka1989 skrev 2016-01-28 19:47:36 följande:
    Känner mig mest som en gammal kärring haha tycker inte dom är så sköna dom jag har köpt iallafall, svårt att hitta några som inte kostar skjortan oxå.

Jag har mest ont i benen och fötterna svullnar lite grann bara så bm tyckte jag skulle börja redan nu med strumpor så det inte blir värre eller så.
    Äh det syns ju inte att du har de på. Hellre förebygga vätska än försöka få bukt på det sen när det väl börjat.
    De pp Ullared betalade jag 29:- för och de är skitbra :P
  • Milleman
    Nonym skrev 2016-01-29 19:03:47 följande:

Någon som inte väntar sitt första barn som har bra tips på vad som behövs i bb-väskan?

Något som absolut inte behövs?

Känner att jag nog vill ha den färdigpackad snart

Vi hade packat en massa, godis och spel och sånt ifall det skulle bli väntan.
    Vi öppnade inte väskan en enda gång under våra 16 timmar på förlossningen då det var intensivt och gick i ett.

Men vi kommer packa sånt igen. Sen kläder och filt till bebis men det kanske är givet :)
    Mjukiskläder till dig själv. Nått gott att äta när ni kommer till BB.

Jag kommer få trisslotter för en tiondel av bebisens vikt :P alltså väger bebisen 4500 ska jag få lotter för 450. Jag hoppas min man skaffar de så fort han kan haha!!!
  • Milleman
    becka1989 skrev 2016-01-29 21:26:30 följande:

Haha vilken bra idé med trisslotterna ;), 29kr för stödstrumpor hade jag velat hitta fan finns bara för 99 och uppåt här

Var bor du? Jag ska till Ullared på fredag. Hade kunnat langa till dig :P
    De jag har från Apoteket kostade 199 och är inte alls lika bra.
  • Milleman
    Nonym skrev 2016-01-30 08:30:19 följande:
    Varför mjukiskläder? Funkar inte mammmakläder fortfarande då?

Kanske superdum fråga, men jag blev nyfiken
    Jo menade mer att du nog inte vill ta på dig jeans (även om det är mammajeans). Mjuka och goa kläder :)
  • Milleman
    Nonym skrev 2016-01-30 09:06:09 följande:
    För att man har ont menar du? Ja.. det är kanske en god idé, tack!
    Precis. Iaf mina jeans får jag lirka på ordentligt men är man totalt slut efter lång förlossning plus har ont är inte det första man vill att hoppa upp och ner och få på jeansen :P
    Jag ville inte ha sjukhuskläder mer än nödvändigt.
  • Milleman

Äntligen kommit igång att sy till lillasyster! Är det fler som tänkt sy bebiskläder? :)

• Milleman
    Topcom skrev 2016-02-02 07:45:32 följande:
    Du kan ju alltid ta ut föräldradagar upp till 60 dagar innan du är beräknad, om du inte skulle bli beviljad dvs.
    Kruxet är att f-dagar måste man ansöka om minst två månader innan för att arbetsgivaren inte skall kunna neka dig. Så har man en mindre trevlig chef är det ingen garanti att få ta ut f-dagar.
  • Milleman

Min bebis har lagt sig så långt ner att det känns som en hand eller fot ska ploppa ut haha :P känns helt sjukt.

• Milleman
    Emmmmm skrev 2016-02-02 11:20:32 följande:

Gått ner ytterligare 2,5 kg, känns inte klokt. Inte gjort något speciellt och äter som vanligt. Har vid invägningen antingen vägt samma eller gått ner i vikt hela graviditeten. V 30 på torsdag..

Vad säger bm om det?
  • Milleman
    Josefine85 skrev 2016-02-04 17:25:49 följande:

80 dagar kvar idag! Heja heja! Hoppas hon vill kika ut lite tidigare som pojkarna har gjort!

Loke -07, Alvin -09
    Samma för mig!

Och idag ligger bebisen så långt ner så om jag inte går i Slow motion så börjar det hugga och ila :O
    Just idag när jag både ska gå och lämna och hämta son på förskola och ta honom till gympa :P men han är så söt. Det högg till och jag sa aj. Han stannade och klappade på magen och sa "sluta bebisen" och sen frågade han om det kändes bättre innan vi gick vidare. Empatin själv är han.
Svar på tråden BF april 2016