Inlägg från: Milleman |Visa alla inlägg
  • Milleman

BF april 2016

Är ni yra?
    Jag får dagar då det känns som att mot blodsocker pendlar i berg- och dalbanor. Yr, huvudvärk, irriterad osv.
    Skulle vilja ha sockermätare hemma.

• Milleman
    Josefine85 skrev 2015-12-09 15:57:07 följande:
    Men hur låg du på sf-kurvan med första? Jag låg på den översta och var helt gigantisk med första, "det blir ingen liten bebis dethär ", sa barnmorskan.. 2 veckor innan bf kom han.. 3160 gram.. Då hade jag gått och vart livrädd för att föda fram en riktig heffaklump!!

Med andra så låg jag på normalkurvan.. Det var knappt anmärkningar på det. Han föddes 8 dagar innan bf och vägde 3625g.

Menar att de kan ju inte mara mäta och gissa.. För måtten behöver ju inte alls stämma med bebisen faktiskta vikt egentligen.. Eller!?
    Loke -07, Alvin -09
    Jag låg högt och i slutet gick kurvan rakt upp. Han vägde 5300 g.
    Nej måttet indikerar inte på om bebisen är för stor egentligen men det är avvikelser på måttet som de ska ta reda på varför de blir.
    Jag vet sedan länge att jag kommer skickas på tillväxtultraljud oavsett vad mitt sf-mått visar.
  • Milleman
    lillbumbin skrev 2015-12-13 02:03:32 följande:

Oftast har de inte med storheten att göra utan huvudomfånget och Axelpartiet.Jag har fått 5 barn å alla har haft litet huvudomfång och smalt Axelparti. så de har inte varit några problem att föda. Däremot har en annan kompis till mig haft olika huvudomfång på sina barn å den som hade störst var minst men va jobbigast å föda, hennes största vägde 5,767 och var 56 cm.. min bm berättade för mig oxå att de kollar upp för att de inte ska bli nå komplikationer med barnet ifall de e för stort så kan de bli jobbigare för de att återhämta sig efter en förlossning. Jag har varit på tillväxt ul på alla mina barn å nr två vägde 4,105 å de tog 22 min med henne. Min näst minsta bebis tog två minuter från vattnet gick till hon låg på britsen.. Å ingen bm hann ta emot henne.

Ja det kan vara så himla olika. Min största oro ligger inte bara i hur förlossningen ska gå med ett stort Bern. Det gick ju bra sist så uppenbarligen funkar det.
    Men som du säger, stora barn mår inte alltid bra. Min son hade lågt blodsocker, var väldigt seg och tagen och behövde tillmatas med ersättning nästan omgående.

Var hos barnmorskan i fredags. De mätte inte magen. Sockret var inom godkänt men rätt högt. Jag hoppas inte det höjs mer. Vi fick iaf lyssna på hjärtat :)
  • Milleman
    Emmmmm skrev 2015-12-13 22:13:40 följande:

Fler som istället gått ner i vikt? :S är snart i v 23 och gått ner 7 kg utan att egentligen inte veta varför

Nej jag har inte gått ner men gått upp mycket mindre än förra graviditeten. Har du varit mycket illamående med dålig aptit och kräkningar?
    Har du tagit upp det med din barnmorska?
  • Milleman
    TootsieRoll skrev 2015-12-14 15:37:49 följande:
    Kul! Har du barn sen tidigare? (Har inte läst hela tråden) Skrattande
    Yes, har en 4,5 årig kille :) som ser fram emot att få syskon jättemycket. Imorse låg han och kände efter sparkar på magen men till slut sa han "jag vill inte mer, jag tycker att det är lite läskigt!" :D haha...
  • Milleman
    mintuu skrev 2015-12-14 19:15:31 följande:

Ska till Ullared på onsdag och undrar om de ä nått man ska passa på o köpa spm man tjänar lite på liksom?:)

De har ett ganska litet sortiment babykläder så jag köpte faktiskt inga kläder alls till bebis där. Men ju äldre de blir ju mer kläder. Mycket att välja på till vår 4-åring.
    Vi köpte vår första åkpåse där för 299:- tror jag. Den var bra hela tiden!! Köpte även snuttefiltar där.
    Jag vet att andra köper våtservetter där, vi har inte köpt deras så kan ej ge betyg :)
    I största allmänhet tycker jag inte att man tjänar så mycket på babygrejor där. Men sen, leksaker kostar 60% mot toys r us.
  • Milleman

Får då och då sammandragningar. Kan inte alls minnas att jag hade det så tidigt sist. Lite läskigt.

• Milleman
    Josefine85 skrev 2015-12-16 21:30:09 följande:
    Jag med.. Men har haft så i flera veckor. Hade tidigt med andra barnet med. Första brukar inte börja så tidigt... Hade också smärtsamma eftervärkar efter förlossning nr 2!
    Loke -07, Alvin -09
    Vad gör de åt eftervärkar?
  • Milleman
    Nonym skrev 2015-12-17 06:11:06 följande:

Så vaknade man givetvis med urinvägsinfektion idag.. JIPPIE..

Usch! Får man penicillin mot det?

Här utbröt vattkoppor igårkväll på sonen. Blir en lång helg för mig då min man jobbar 6-18 fre-sön. Risken är ju liten för bältros men jag vill verkligen inte ha nått sånt.
Svar på tråden BF april 2016