Inlägg från: Nils-Eric |Visa alla inlägg
  • Nils-Eric

Första barnet 2016 (Stockholm)

topaz. skrev 2015-09-23 08:29:23 följande:

Så längesen jag skrev något här! Är 11+5 redan. Flyttad BF till 8 april. Inget illamående och har mått i stort sett som vanligt förutom att jag varit tröttare än vanligt. Jag blev såklart jätteorolig för att något skulle hänt eftersom man bara hör om alla gravida som mår så himla dåligt. Haha, varför kan man inte bara glädjas över att man mår bra? Men, fick ett tidigt ultraljud och fick se bebisen igår. KÄNSLAN. Så nu är jag tillbaka här igen :)

Åh gud vad härligt att du fått se! :) 
    Kan tänka mig känslan! 

Skönt att du mår bra. Det gör jag med! Förutom att jag har mindre energi än vanligt. Men det är väl bara att njuta! 

Välkommen tillbaka!

• Nils-Eric

Det gick jättebra på KUBen. Plutten hackade, vinkade och levde runt! Fick 1:20 000 och även om Barnmorskan sa att man inte skulle kunna se könet i början, var det tydligt när vi fick se en bild på rumpan tagit nedifrån benen (då tittade hon roat på oss och sa "ja som ni ser så är det ganska uppenbart trots allt"). Vi ska dock dubbelkolla på RUL. Som det är nu beräknas vår lilla pojk den 28 mars <3

• Nils-Eric
    mirakelspektakel skrev 2015-09-24 12:12:08 följande:

Världens största grattis!! känns det verkligt nu? :) Så fin han är!

Fick du inga digitala bilder? Intressant att veta hur mkt de olika mama mia ställerna skiljer sig åt.

Nej inga digitala tyvärr. Min sambo filmade lite i början men inte när man kunde se att det var en pojke (satan). Fick fem bilder utskrivna bara!

Tack! Jag är överlycklig och från och med nu njuter jag av varje sekund
  • Nils-Eric
    Joni skrev 2015-09-24 12:17:38 följande:

Åh vad roligt! Härligt att allt såg bra ut och att ni fick se att det faktiskt fanns en krabat! Nu är vi i alla fall två som ska ha pojkar! :)

Tack Jag är så överlycklig! Det är så svårt att förstå att det är en pojke, att han mår bra. Jag är då lycklig!!!
  • Nils-Eric
    mirakelspektakel skrev 2015-09-24 13:32:07 följande:

intressant, jag fick ca 15 bilder digitalt både från kub och Rul, eller fick och fick man fick välja om man ville köpa bilderna... så då är det olika beroende på om man går på söder eller city.

fick du höra hjärtljudet?

Nej vi bara såg det!

Har för mig att jag läst att det bara finns digitalaatt få på vissa av deras mottagningar. Sen har man så många frågor men ställer typ inga. Jag känner mig sjukt blyg! Ville säga till sambon att fota skärmen när man såg att det var en gosse, istället låg jag där blyg och tyst. Och gråtandes! Oj vilka glädjetårar som började rinna när jag såg min lilla plutt vinka och sprattla <3

Avundsjuk på dig och dina digitala bilder!
  • Nils-Eric
    mirakelspektakel skrev 2015-09-24 15:52:59 följande:
    du ska inte alls vara avundsjuk på mina bilder, så här efteråt vet jag inte varför jag köpte bilderna på rul:et. det är mkt häftigare att få en spark i magen än att titta på bilderna :) och snart kommer du känna din lilla kille. vart har du moderkakan?
    Vet inte? Hon sa inte så mycket idag mer än storlek, och de siffrorna vi fick. Jag vet så sjukt nervös när jag la mig där, och vågade knappt öppna munnen. 

Vill göra ett till UL! Haha Det var ju magiskt att se!
  • Nils-Eric
    mirakelspektakel skrev 2015-09-24 16:22:42 följande:
    ni ska väl göra rul? då är det ju bara ca 4 veckor att vänta till.... :)
    skulle tror att moderkakan varken ligger i framkant. så då kommer du nog att känna din prins.
    Rul är inbokat till den 6 november, då är jag mitt i vecka 20 så det dröjer ju ett tag! Men man får väl hålla sig :)
  • Nils-Eric
    Bebisfeber84 skrev 2015-09-24 16:36:39 följande:
    Grattis! Följt er här men inte skrivit så mycket. Själv gör jag KUB om en vecka. Hur stor var din pojke nu? Magiskt! Stort grattisHelvete
    Tack :) 

Och lycka till med KUBen! Jag var jättenervös men nu i efterhand så var det onödigt. Slappna av och njut! Och skriv ner frågor du har, när man är där blir man helt blank och kommer inte ihåg någonting :)

Är osäker på vad hon sa om storlek. Ska dubbelkolla med sambon när han kommer hem :) 
  • Nils-Eric
    topaz. skrev 2015-09-24 17:40:53 följande:

Så häftigt! Ja kände lite som du med att jag var så nervös att jag inte ens kom ihåg  frågorna jag ville ställa haha! Ska helt klart förbereda något till nästa gång.

Vad kul med att ni redan fått en hint om att det är en pojke! Vilken grej! Trodde inte alls man kunde se sånt så här tidigt. Jag är ju jättenyfiken. Vill också veta nu nu nu!

Ja. Hon sa ju att det inte skulle gå att se, men verkade säker på sin sak (och hon sa att hon inte hade sagt det annars). Läste att man KAN se från vecka 12, jag är ju ändå i vecka 14!

8,5 cm är han utan ben, ca 1 dm med sa hon
  • Nils-Eric
    Bebisfeber84 skrev 2015-09-25 12:00:31 följande:

Så stor redan! Kul! Jag längtar till min KUB. Känns som tiden går så sakta! Hur mår du annars?

Jag mår toppen. Mer åksjuk än vanligt och lite energilös. Men så fantastisk lycklig!

Hur mår du?
Svar på tråden Första barnet 2016 (Stockholm)