Inlägg från: Nils-Eric |Visa alla inlägg
  • Nils-Eric

Första barnet 2016 (Stockholm)

cassandrah skrev 2015-08-05 18:45:37 följande:

Hej vad roligt att vi har både samma bf, samma ålder och bor på samma ställe :P Vart i Nacka bor du? Jag tror jag ska ta kontakt med dinbarnmorska i Nacka forum..

Tror du tänkte på "topaz."
  • Nils-Eric
    topaz. skrev 2015-08-05 21:30:36 följande:

Jag har inte haft mer kontakt än att jag ringde och bokade inskrivning och då var jag mest glad för att de svarade direkt! Hon var trevlig men jag håller med om att det kanske var lite kort. Hade gärna haft någon som säger okej. Här är vi nu och det här kommer att hända, något sånt.  Men vad skönt att maila frågor! Det har jag inte ens tänkt på. Har mest googlat hittills men jag har mått ganska bra ändå.

Känner igen det där med att säga tack. Men om det skulle känns fel med barnmorskan så tänker jag:  då byter vi. Om jag inte fixar att säga till själv så får min sambo fixa det åt mig! 

DET låter som en bra plan!
  • Nils-Eric
    Wadenholt skrev 2015-08-06 10:36:46 följande:

Hej allihopa, och grattis! Jag hoppar gärna också in på denna tråd. Är gravid i vecka 6 med bf 3 april. Jag är 25 år och bor tillsammans med min sambo i Huddinge :)

Grattis och välkommen! :--)
  • Nils-Eric
    topaz. skrev 2015-08-06 11:34:28 följande:

Jag tänkte lite på vitaminer. Just nu kombinerad jag min kost med folsyra + b12 pga tidigare konstaterad brist men har sett att det finns lite olika typer av multivitaminer som riktar sig just till gravida. Hur tänker ni kring det? Har ni börjat äta extra vitaminer? 

Jag började äta folsyra när jag plussat. Men det var först förra veckan. Känns egentligen för sent? Det står ju överallt att man ska äta det när man försöker vi barn. Hur har ni gjort?

Jag äter inget mer, har också funderat på om man borde!
  • Nils-Eric
    Roxie skrev 2015-08-06 12:14:02 följande:

Hoppar in jag också :) BF 6/2 så går in i v.15 imorgon. Jag är 28 år och bor lite söder om Stocksholm, mot Nynäshållet :) 

Hej och välkommen hit!
  • Nils-Eric
    Mlady skrev 2015-08-06 12:18:35 följande:

Hej, jag hoppar gärna in här! Jag är 24 år och sambon 30.

Är gravid i vecka 5 (4+4) och plussade för en vecka sen (vädligt tidigt men med 3 starka pluss på stickan).

Enligt uträkning har vi BF 12:e April.

Vi ska på hälosamtal på BB södra 21 Augusti så det ser vi mycket fram emot.

Är det någon som har erfarenhet av BB södra? Hur fungerar det med ultraljud och får man göra det på inskrivning eller hur fungerar det? Många frågor, hehe :P

Hej!

Grattis och välkommen hit!

Tidigt ultraljud har jag förstått att man inte får automatiskt. Sen verkar det vara lättare eller svårare att få (vissa har fått det genom att fråga, till mig sa Mama Mia att det krävs medicinska skäl).

På inskrivningen pratar man och tar prover. Men jag ska på min inskrivning först i början på september så det är säkert andra som kan svara bättre
  • Nils-Eric
    Joni skrev 2015-08-06 12:28:13 följande:

Man ska ju äta det under tiden man försöker men vi försökte ju inte riktigt utan vi hade mer inställningen att blir det så blir det. Därav ändrade jag varken kost eller åt vitaminer för att förbättra chanserna att bli gravid eller annat man äter tabletter för. Det är vad det är bara, går ju inte att ändra på :)

Tycker bara det står så mycket om vad folsyra är till för att utveckla. Och är rädd att det blir dåligt om man inte tagit det sen innan! Jag började vecka 4+3.

Men det finns ju ingenting att göra nu!

Vi försökte men jag var inte inne här eller läste på. Trodde inte själva att göra barn krävde så mycket mer än sex. Haha!
  • Nils-Eric
    hannis12345 skrev 2015-08-07 19:32:50 följande:

Är gärna oxå med i gruppen!

Är 31 o bor i Sthlm city ( Vasastan) med min sambo ( skulle gift oss juni nästa år, men nu kommer bebis i mars - så det får vänta ;))

Första barnet! Är i v 11+ 1

Mitt illamående avtog i v 9+5

Välkommen hit
  • Nils-Eric

Idag gick jag in i vecka 7! Önskar dock tiden kunde gå snabbare

Har kommit lite blod idag men jag väljer att tro att det inte är någon fara (var bara lite), och hoppas att det inte kommer vara mer.

Hur är det med er andra?

Svar på tråden Första barnet 2016 (Stockholm)