Inlägg från: Nils-Eric |Visa alla inlägg
  • Nils-Eric

Första barnet 2016 (Stockholm)

Jamas skrev 2015-10-05 22:04:41 följande:

Vilken skillnad på era magar, Bebisfeber84 och Nils-Eric! Man kan knappt tro att ni är ungefär lika långt in i graviditeten :) Jag ser mer ut som Bebisfeber84, men har inte lika tydligt put.

Och Nils-Eric, "fluffig" skulle jag då inte beskriva dig som. Atletisk och smal! Bulan kommer synas jättetydligt när den väl kommer!

Grattis till lyckat barnvagnsköp!

Tack! Får hoppas jag är lika nöjd i mars när bebis kommer :)
    Vilken vagn har du siktat in dig på?

Får man se en bild på din mage kanske?

Jag är faktiskt lite fluffig. Det märks att jag varit mer hungrig på sistone. Magen har lite extra vaddering, men tyvärr saknar jag den där kulan! Tur kanske det. Jobbar som officer och min uniform är inte gjort för en mamma-mage :-P

Någon som börjat känna sparkar? Jag går in i vecka 16 idag och jag känner ingenting.
    Känner mig verkligen inte ens gravid (på gott och ont såklart). Önskar att allt kickar igång ordentligt snart!

• Nils-Eric
    junibarn19 skrev 2015-10-06 08:25:36 följande:

Jag kände mig inte heller gravid mellan v.12-20, därför var vårt RUL väldigt häftigt! Där inne låg en helt perfekt liten kille :) har känt honom från v.17 (dock inte varje dag) utan ibland bara. Har moderkakan i bakvägg.

Är nu i v.21 och känner mer eller mindre varje dag.

Vilken liten och fin mage du har!

Så härligt att du kände redan i vecka 17! Hoppas jag också börjar känna nästa vecka.

När hade du RUL? Jag har i vecka 20!

Så härligt att ni fick se en perfekt liten pojke!
  • Nils-Eric
    Jamas skrev 2015-10-06 09:21:45 följande:

Det blir du säkert. Det låter som att du gjort din research! :) Min sambo är väldigt lång så han har kollat upp ngn specialmodell vi ska ha (han är tokpåläst om alla babyprylar, medan jag tänkte ta tag i det i v30 ngn gång...).

Jäklar, coolt yrke! Förstår att din nuv. uniform inte är gravidanpassad, även om det väl måste finnas nåt alternativ du kan ha längre fram? Själv är jag i konsultbranschen, dvs ska ha business wear. Kan bara konstatera att skjortknapparna inte är mina vänner längre och att kostymbyxorna är hemskt ostretchiga.

Hjälp, ska man våga lägga upp en bild? Är ingen instagrammare direkt. Men nedan kommer en magbild i kläder, får börja där :) Du ligger en dag före mig, går in i v16 imorgon och inga sparkar än!

Jag har läst lite. Men försökt att inte läsa för mycket. Årsmodeller, märken... Man blir ju galen!

Jag ville ha en liten, smidig och prisvärd vagn. Bestämde mig för denna eller Babysitter city Gt. När denna möjligheten dök upp på blocket var jag tvungen att slå till!

Klart du vågar lägga upp en bild!
  • Nils-Eric
    Jamas skrev 2015-10-06 09:34:39 följande:

Hmm, har försökt ladda upp fotot flera gånger nu men kastas ut ur tråden varje gång jag ska välja fil? Ngb som känner igen problemet?

Såg nu era två magbilder Junibarn ich Bebisfeber - så fina ni är!!

Jag har bara lyckats lägga upp från datorn. Bilden hamnar i inlägget så man ser att den är där!
  • Nils-Eric
    topaz. skrev 2015-10-06 09:38:45 följande:

4000 låter som ett väldigt bra pris för en barnvagn! Tycker att det är sjukt svårt att hitta i  barnvagnsdjungeln! Jättestort prisspann, olika hjul, olika liftar, vändbar eller inte och olika typer av handtag...och mycket annat. Svårt! Ska kolla in hennes sida i alla fall. Den ser toppen ut.  Vad fastnade du för med just den här modellen?   

Brio smile med sittdel och liggdel kostar "bara" ca 6500 kr ny. Så det är en lite billigare vagn! Men jag har bara hört gott om den!

Jag fastnade för storleken och smidigheten! Har en väldigt liten bil och behövde något som går in. Samt något som är tunnelbane vänligt :-P
  • Nils-Eric
    Bebisfeber84 skrev 2015-10-06 14:53:32 följande:

Tycker ni förresten min mage såg konstig ut? Jag menar, ni kommenterar ju allas förutom min :( Jag inser att på första bilden med mörk klänning så såg jag större ut än jag är, men bilden från imorse är rätt realistisk.. Jag är inte någon tjockis :)

Absolut inte! Man ser att du är en smal och tränad tjej som har fått en bebismage :) Det är bara intressant hur vi kan vara så lika i veckor, men se så olika ut!
    Jag vill ju se ut som du. Ha en bebiskula! Jag är ju bara fluffig :)
  • Nils-Eric
    junibarn19 skrev 2015-10-06 15:45:13 följande:
    Jag har RUL i v.20 blev flyttade från 22feb till 19 feb :)
    Nu ska jag till mitt första möta med min riktigt BM :) hade en vikarie under sommaren på inskrivningen :)
    Vad roligt! :)
    När är det dags för mötet? Har du skrivit ner de frågor du vill ställa (jag fick det tipset).
    Jag har så många frågor, men glömmer de så fort jag är där så jag ska börja skriva ner!
  • Nils-Eric
    junibarn19 skrev 2015-10-06 19:13:15 följande:
    Hade mötet idag, fick lyssna på hjärtljuden och ta blodtrycket. Fick även ett moderskapsintyg som ska skickas till försäkringskassan :) också har vi valt BB (då man tillhör en förlossning från v.22+0) fick även tillbaka alla provsvar som togs vid inskrivningen.

Var det någon mer som skulle ha Viktoria på mama Mia söder? Träffade henne idag och vi kom väldigt bra överrens :)

Hade inga större frågor men det fanns tid för de :)

Jag har Victoria! Träffade henne på inskrivningen och nästa tid är i v.22 efter RUL!
    Bra att ni kom bra överens, och skönt att höra att du fick lyssna på hjärtljuden! Det fick inte jag på inskrivningen (var i v.12 då)

Vad valde ni för BB? 

• Nils-Eric
    Bebisfeber84 skrev 2015-10-07 12:41:22 följande:
    Tack! *Pustar ut* blev väl lite övernojig haha :) du är inte minsta fluffig, fattar inte vad du pratar om! Kul att du vet könet redan. Jag får vänta till 11 nov. Jag tror dock att det är en tjej. Bara en känsla :)
    Vad spännande :) Var får du känslan ifrån? Ska ni ta reda på det?

Jag "vill" ha en pojke, var därför övertygad om en flicka. Har egentligen inga preferenser och hade varit överlycklig för en flicka. Känner mig bara närmre en pojke i tanken då jag har två brorsöner som jag älskar mer än allt annat!
Svar på tråden Första barnet 2016 (Stockholm)