Inlägg från: Nils-Eric |Visa alla inlägg
  • Nils-Eric

Första barnet 2016 (Stockholm)

ELB skrev 2015-09-05 11:07:00 följande:

Första inlägget! Bor i Stuvsta, Huddinge, 18+2 nu. Mår fruktansvärt dåligt med dagligt illamående, kräkningar och huvudvärk. Sjukskriven 50%. Har ingen i min omgivning som vare sig mår eller har mått så dåligt så långt in i graviditeten - nån annan här? Kan verkligen inte påstå att jag njuter av att vänta barn...

Grattis och välkommen hit!
    Tråkigt att höra att du mår så dåligt...
    Hoppas det vänder snart!
  • Nils-Eric
    Joni skrev 2015-09-11 06:39:26 följande:
    Skiljer det så lite känns det mer värt att köpa en nya ja :)

Jag tänker mig en brio smile som ny kostar runt 7-8000 men begagnad med lite extra tillbehör kostar runt 3000 :)
    Jag är lite inne på en begagnad också :)
  • Nils-Eric

Nu har jag äntligen varit på inskrivning. Så skönt att vara igång!

Har KUB nästa vecka (som jag försöker boka om till denna eftersom vi planerar att berätta i helgen). Ska bli så härligt att se det lilla livet!

När började det synas på er?
    Jag känner mig så jäkla tjock, och jag är hungrig hela tiden.

Det syns dock inte mer än att jag ser och känner mig svullen... men det beror lite på dagsform också :-P

• Nils-Eric
    junibarn19 skrev 2015-09-14 07:55:58 följande:

Angående brio smile så har de erbjudande på den nu på barnens hus i Barkarby 4990kr för ligg+sittdel, tror även man fick med adaptern till babyskyddet! Det gällde tills på torsdag, så passa på om ni är ute efter den vagnen :)

Har själv fastnat för Emmaljunga eller bugaboo, rekommenderar er att åka till babyproffsen i Barkarby där de säljer de flesta märken och det är lätt att jämföra vagnarna :)

Kul med inskrivning :) min mage kom i v.15-16 nu ser andra att jag är gravid om jag bär tajta kläder v.18 imorgon :) har en liten mage, vilket är väldigt skönt :)

Vet du vilken årsmodell erbjudandet är på?

Känns tidigt att köpa nu men man kanske ska passa på. Hur står sig det priset (jag har inte börjat kolla och jämföra än)

Så det syns så pass lite i v.18 för dig?
    Jag längtar efter att det syns. Vill inte bara känna mig tjock! Haha :)
  • Nils-Eric
    junibarn19 skrev 2015-09-14 08:39:03 följande:

Det kollade jag inte, men det var en helt ny du kunde välja färger på så antar 2015 :)

De hade så bra att du lägger en handpenning på 30% när du beställer, sen bestämmer du datum du vill hämta vagnen (ex 2veckor innan beräknad förlossning) då betalar du resten.

OM det mot förmodan skulle hända något under din graviditet som gör att det inte blir en förlossning så får du alla pengar tillbaka (innan du hämtat vagnen).

Väldigt bra och smidigt :)

Kan ta en bild på magen och lägga upp :)

Åh ja gör det :)
    Jag vill se!

Har de ingen hemsida? Telefonnummer?

Eller man måste åka dit?

• Nils-Eric

Åh så fin mage! Önskar jag var så smal som du så det bara ser sådär härligt ut :)

Jag ser mest tjock ut ju! Haha :)

Imorgon är det en vecka till KUB för mig. Längtar galet mycket efter att få ett kvitto på att där är något i magen! :)
    I helgen berättar vi för min familj. Ska bli så skönt!

Hur har ni andra det?

• Nils-Eric
    Joni skrev 2015-09-16 12:30:14 följande:
    Haha, då är vi två, tycker också jag ser mest tjock ut. Har dock fått en distinkt mage nu :)

Jag har det i alla fall bra, haft lite tendens till foglossning i förra veckan men inte lika illa längre. Hur är det med dig? Spännande att få berätta!! :)
    Jag är mest uppsvälld än så länge. Så det är lite dagsformen om jag ser gravid ut.

Ja det så blir så jäkla kul att berätta för min familj. Vi har berättat för några vänner och några ur min sambos familj. Men min familj bor inte i Stockholm och det är först på fredag jag träffar dem sen jag fick veta att jag är gravid, och jag ville vänta till jag kunde berätta öga mot öga. Ska bli så härligt!

Usch. Foglossning låter inte alls kul.
    Med mig är det bra. Alla mina symptom har i princip försvunnit. Därför längtar jag väldigt mycket till KUB så att man får se att det faktiskt är på riktigt!
  • Nils-Eric

(Test att bifoga bild från mobilen)

Hemskt bild jag vet. Tagen på toa naken efter fys innan dusch (därav den hemska redigeringen).

Är i vecka 12+0 enligt barnmorskan 11+3 enligt Natural Cycles.

Jag tycker att magen börjar komma. Eller så är jag bara uppsvälld :-P
  • Nils-Eric
    Jamas skrev 2015-09-16 21:20:42 följande:

Hej!

Har precis läst igenom hela (!) tråden och vill gärna haka på här! Är 30 år, bor i Sthlm och är i v 13. Inte helt planerat men en välkommen överraskning :) Har delvis mått så illa att jag nästan blivit deppig, men har nu inte kräkts på fyra hela dagar (med hjälp av Lergigan nen ändå) så håller tummarna att det är över nu! KUB nästa vecka...har ni fått svar på era ännu?

Välkommen hit :) Var i Stockholm bor du och när har du BF? 

Tråkigt med illamående. Hoppas det går över snart!

Jag har också KUB nästa vecka. Var går du?
  • Nils-Eric
    Jamas skrev 2015-09-17 15:26:03 följande:
    Tack så mycket! :) Jag bor i Sundbyberg och har BF runt 28/3. På det tidiga ul i vecka 11 sprattlade den lille så mkt att den inte riktigt gick att mäta :) Och du?

Jag går på Prima Liv på Danderyds och tycker de är jättebra. Hade gärna haft lite bättre möjligheter till telefonkontakt med bm, men i övrigt kan jag inte klaga. Var går du?
    Jag går på Mama Mia söder. Har än så länge bara haft inskrivning och är inte hundra nöjd... men jag hoppas att det blir bättre.
    Tycker att de är lite dåliga på att svara på mail trots att de hänvisar en till att maila.
    Nästa besök är KUBen nästa vecka. Då ska sambon med så får vi se hur det känns!
    Skönt att du är nöjd :)

Jag har BF enligt Natural Cycles den 4/4, enligt inskrivningen hos barnmorskan den 31/3.
Svar på tråden Första barnet 2016 (Stockholm)