Första barnet 2016 (Stockholm)
Du behövde inte en remiss?
Det kanske beror på vem man pratar med. Hoppas vår barnmorska är bra (Victoria heter hon )så man kan prata om alla olika alternativ med henne! Jobbigt bara att det är en månad kvar tills inskrivningen :-S Jag känner inte att jag behöver tidigt UL men det hade varit underbart att faktiskt se att det finns något där inne!
Jag mår än så länge bara illa när jag åker buss/tunnelbana/tåg. Förhoppningsvis stannar det där men jag är beredd på det mesta! Är sjukt åksjuk i vanliga fall och det blev direkt 100 gånger värre.
Idag har jag varit fruktansvärt orkeslös. Skulle städa lägenheten men fick sätta mig ner var femte minut. Jobbigt!
Men man ska inte klaga :)
En annan sak som jag behöver råd med:
Jag sökte en högre tjänst på min nuvarande arbetsplats innan sommaren. De har gått vidare med 3 personer och jag är en av dem. På måndag ska vi få reda på vem som får det (jobbet innebär bättre tjänst och högre lön).
Jag VET att jag är den som är bäst lämpad. Jag gör i princip jobbet idag, men har inte titeln. Det är lite av ett drömjobb som jag både skulle vara grym på och dessutom trivas med. Jag tror och hoppas att jag har en bra chans att fåd et.
Men jag har sån sjuk ångest till att tacka ja i det här läget. Vill liksom inte sätta mina kollegor i sitsen att jag tillträder en tjänst och sen kort efter det måste vara mammaledig. Samtidigt som ett nej skulle få stora konsekvenser för mig och min sambo (lång historia men det skulle nog innebära att vi hade flyttat hem till Skåne).
Har berättat för en vän och kollega och hon tycker inte jag gör fel som tackar ja om jag blir erbjuden jobbet, dock så menar hon att jag måste berätta direkt hur läget ligger (jag går in i vecka 7 på sön så det är ju fortfarande tidigt, för tidigt enligt mig att berätta).
Vad ska jag göra? :-S