Inlägg från: mirakelspektakel |Visa alla inlägg
  • mirakelspektakel

Första barnet 2016 (Stockholm)

Joni skrev 2015-12-03 07:44:57 följande:
    Bara 6,5 vecka till bf nu, vad hände med tiden?! Men det är väldigt spännande, längtan blir bara större och större :)
    Vet du om att det finns en jätte aktiv BF januari tråd?
  • mirakelspektakel
    Joni skrev 2015-12-03 12:12:09 följande:
    Har sett att den finns ja :) men där är folk från hela Sverige va?
    ja. den ena utesluter inte den andra tänker jag och det diskuteras om allt ifrån förlossningsrädsla, bedövning, till hormonstormar och relationsproblem. Inget som är bundet till vart man bor geografiskt. Jag har iaf tyckte det var väldigt skönt att prata med folk som är gravida i ungefär samma veckor som jag själv. Sen finns det självklart saker som är väldigt intressanta att prata om som är mer kopplade till där man geografiskt bor.
  • mirakelspektakel
    Joni skrev 2015-12-03 13:20:30 följande:
    Helt sant :) får kanske kika in där mer seriöst! Vilken vecka är du i nu?
    du får görqa som du vill, ville bara tipsa. Jag är i v 32, bf den 29 jan.
  • mirakelspektakel
    Nils-Eric skrev 2015-12-06 05:59:29 följande:
    Jag blev nöjd!

Nej det var en vagga jag hämtade gratis från blocket som jag målade. Så kul att sätta sin egen touch! Den är svart och till den har jag beställt väggord i vitt.

Imorgon ska jag spraymåla igen. Nu har jag äntligen hittat vattenbaserad sprayfärg

Pysslar ni andra till bebis?
    Jag har sytt babynest, amningskudde, babywrap, babybyxa, håller på att virka 2 st olika babyfiltar.
  • mirakelspektakel
    Nils-Eric skrev 2015-12-15 09:48:04 följande:
    Vi har bokat förlossningskurs i februari Var det den ni gick eller någon annan?

Varför valde ni Danderyd?
    Vi var på förlossningskurs på Danderyd. Den var bra, gick två måndagar, kan verkligen inte rekommendera en heldag om ni kan välja. Jag var helt slut efter båda gångerna både mentalt och fysiskt. 
  • mirakelspektakel
    Nils-Eric skrev 2015-12-15 20:06:31 följande:
    Måndagar kändes inte som ett alternativ då vi måste gå tidigare från jobb. Jag hade väl kunnat men sambon vill missa så lite som möjligt, han är ganska ny på sitt jobb.
    Men då vet jag vad jag kan ställa in mig på! Var den bra annars?
    den är bra. men sjukt intensiv, vi hade en paus, mellan 16-19.30, den var på 20 min och då fick man kasta sig ut och gå på toa och köpa med sig något att äta...
    sitter ni längst ner på allra första raden finns det en chans att ni får komma upp som "visnings person" och få en babybag som tack för hjälpen...
  • mirakelspektakel
    Joni skrev 2016-01-05 13:00:00 följande:
    Här är det kanon, är i vecka 39 och bara 12 dagar kvar! Vad hände med tiden? Jobbar sista dagen idag :)

Min lillkille hickar nästan varje dag nu, har gjort det de senaste veckorna. Tycker lite synd on honom men det ärmväl egentligen bra, betyder väl art han tränar sina lungor :)
    Jag har 24 dagar kvar till BF, fortfarnade 100% sjukskriven, men bortsett från foglossningen och att jag känner mig tung så börjar jag faktiskt må bättre, kräks mkt mindre, yrseln är nästan borta. Så sjukt skönt!
  • mirakelspektakel
    camillis86 skrev 2016-01-21 14:00:37 följande:

Skulle helst inte vilja göra det men får se öm jag kanske kan bli sjukskriven på slutet ist om jag skulle behöva då jag har väldigt mkt problem med min rygg... för lär ju aldrig få igenom graviditetspenning när hon skrev sådär, det var alltså allt hon skrev, att jag pratar mkt i tele och tar lite patienter i mellan, att jobbet inte är fysiskt tungt, thats it!!! *morr* sen att jag sliter ihjäl mig med diverse vaccinationer, hälsokontroller och sjukt mkt mottagningsarbete samtidigt som jag ska ha telefonrådgivningen, det är tydligen inte alls relevant, att vi är underbemannade ocha tt alla går på knäna föra ttd ets ka gå runt betyder tydligen inte heller någonting, blir så less bara! ska iaf bli gryyymt skönt att vara föräldraledig sen å slippa det här ett tag, tänker vara hemma så länge det bara går!!!!

fy fasen vad taskigt!
    Ang sjukskrivning så måste du få det i tid, efter v 37 så sjukskriver läkaren inte dig om du inte har vart sjukskriven under lång tid innan. 
  • mirakelspektakel
    Joni skrev 2016-01-24 09:23:43 följande:

Jaha, då har man gått en vecka över tiden och inga känningar alls att det är något på gång! Tur att man mår så bra för det är väldigt tråkigt att bara ligga hemma om dagarna och vänta! Vet att jag skulle vara först ut av alla här men börjar det närma sig för någon annan? :)

jag har bf på fredag. känner typ ingenting.... lite fler sammandragningar bara....

har du provat hinnsvepning? eller detta:

startaforlossningen.blogspot.se/p/akupressur.html
  • mirakelspektakel
    Joni skrev 2016-02-01 19:38:26 följande:

Nu är vår kille här, kom igår runt 15 :) en riktig bjässe på 5 kg men det gick bra!

stort grattis!! Skönt att allt gick bra. vilken bjässe, hoppas att vår tös är lite mindre än så! Sa de något om att han var stor när de gjorde UL för att kolla fostervattnet i v 41? 
  • mirakelspektakel
    Joni skrev 2016-02-03 21:49:57 följande:
    De sa inget om hans vikt då. Vi frågade men de sa att de säger inget för att inte skapa oro. Vet inte om de visste att han skulle vara så stor, på de tillväxtultraljud jag gjorde runt vecka 30 trodde de att han skulle vara drygt 4kg vid födseln.. Nu gick jag ju dock två veckor över tiden.
    tack för infon. jag ska ju på UL på fredag då ar jag gått 1 vecka över tiden. skulle så gärna vilja att det sätter igång självmant snart. hur var det för övrigt att bli igångsatt?
  • mirakelspektakel
    Joni skrev 2016-02-04 12:10:05 följande:
    Det gick faktiskt väldigt bra att bli igångsatt. Min kropp behövde bara liten skjuts sen startade den igång själv :) det dom är
    Skönt med att bli igångsatt är att du är övervakad hela tiden och behöver inte vara stressad över om mms ska åka in eller inte.. Samt riskera bli hemskickad.
    tack för de positiva tankarna ang igångsättning!! :)
  • mirakelspektakel
    Joni skrev 2016-02-05 21:37:33 följande:
    Hur gick det på ultraljudet idag? :)
    det gick bra. får en vecka till på mig innan igångsättning :)
    Hur går det i babybubblan? Ska du amma? hur går det isf med det?
  • mirakelspektakel
    Joni skrev 2016-02-06 15:08:39 följande:
    Spännand! Vilket sjukhus ska du föda på? :)

Jag ammar, vilket är både härligt oxh frustrerande. fick köpa en amningsnapp igår till mitt ena bröst som gjorde sjukt ont. Det fungerar toppen! Bra stöd för rygg och armar är att rekommendera ;)
    BB sophia. Just nu är jag så sjukt frustrerad över att inget händer dock...

Skönt att ni fått amningen att fungera.
Svar på tråden Första barnet 2016 (Stockholm)