Första barnet 2016 (Stockholm)
Vill göra ett till UL! Haha Det var ju magiskt att se!
skulle tror att moderkakan varken ligger i framkant. så då kommer du nog att känna din prins.
Vad roligt hörni! Så spännande tider med så många och stora förändringar :) Brio Gå blir det nog för oss.
Längtar ihjäl mig efter RUL! Och velar hela tiden om jag inte ska försöka tidigarelägga det. Vi fick tid v19+0, är inte det jättesent?
Ha en härlig lördag!
Vad skönt att läsa era svar. Då utgår jag från att vi inte fick en "för sen" tid trots allt. Funderar dock ändå på att unna mig att boka in en tid under v18 på en privat klinik nära jobbet...bara kolla så att hjärtat slår och säga hej till lillen därinne :)
Är impad av att ni är så pålästa om vagnar och tillbehör, jag måste nog lägga på ett kol snart! Vet knappt vad 'liggdel' betyder! :) Tänker börja köpa grejor efter RUL.
Stort grattis på födelsedagen Nils-Eric! Fina bilder! :) Jag längtar mig tokig till RUL, men är inte förrän 25/11! (ligger ju några veckor efter er, v 15, 14+5 idag)
Ni som har moderkakan i framvägg, när kände ni de första sparkarna?
Tjejer får jag rådfråga lite?! har blivit så himla nojig. Det är nämligen så att vi har ett spabad (jaccuzzi) hemma ute på tomten och jag har badat en del då jag tycker det är väldigt skönt för min ömma rygg, Fick dock häromdagen veta att det inte alls är bra för bebis och att jag bör undvika detta, men tror ni det kan ha hänt något redan med bebisen pga detta? hoppas ju innerligt att den inte tagit skada.... usch blir så orolig....kommer definitivt inte bada nå mer iaf!
Är det nå fler här i tråden som redan fått bristningar? Jag har tyvärr fått på mina bröst, smörjer med en olja från Decleor varje dag men är det någon annan som har nå bra tips? känns himla tråkig...
Nu har jag varit hos mitt första besök hos BM efter inskrivningen. Det gick bra. Fick lyssna på Lillemans hjärta och det slog bra och snabbt (150 slag/min).
Fick svar på alla prover som togs på inskrivningen och allt var bra. Mitt järnvärde var tydligen riktigt bra (ovanligt när man är gravid sa hon). Hon tittade även på resultatet från RUL:en och det var samma sak där.
Nu ska vi välja var han ska födas. Vi flyttar till Jakobsberg om två veckor så enligt sambon står det mellan Danderyd och Karolinska (han är född och uppväxen i Stockholm så han har koll hoppas jag). Vi lutar åt Karolinska. Hur har ni tänkt?
Igår lyckades jag fånga en spark på film :) Helt sjukt härligt!
Förresten. Har någon av er Instagram? Skicka ett PM med namn:) Vill gärna följa er där om jag får! Vill inte skriva ut mitt namn här så det är sökbart men jag har en öppen profil så ni bör hitta mig under haschtagen GravidBf2016 (har lagt upp några bilder med den och den är inte SÅ vanlig). Heter Jo Jo i profilen (det enda som står).
Hoppas allt är bra med alla! :)
Hej! Hoppar in i denna tråd.
24 år och väntar första barnet 26 mars. Är i vecka 21+5. Mår fortfarande lite illamående med spyor lite då och då, någon mer som fortfarande kräks?
/ Rebecca
Nils-Eric, gick läkarundersökningen bra?
Välkommen Rebeccadenise! Jag lider med dig. Har haft jättemycket problem med illamående och kräkningar och är i v22 nu. Har inte kräkts på en vecka men varit nära, så har nu ställt in mig på att må illa och kräkas tiden ut i värsta fall. Vad tar du för läkemedel?
Mirakelspektakel, oj vad länge. Bra kämpat! Hoppas illamåendet avtagit lite sen första tiden ändå? Är det hyperemesis? Har du kunnat jobba?
Ha en fin helg alla!