• Anonym (????)

morfin

någon mer en jag här inne som flummar på morfin preparat ??

• Svar på tråden morfin
  • Nerfherder
    Anonym (Äkta smärta) skrev 2015-07-27 13:14:03 följande:
    Har läst alla dina inlägg o helt ärligt så tyvärr tror jag dig inte, inte fullt iaf för vore scenariot om skadan helt sant så skulle du fått hjälp lr som minst legat på vården lite mer sååå nä gapar gör jag inte men tror mer på din trådstsart tyvärr.
    Klyban kan ALLT om droger och alkohol, och vill du inte sitta och svara hela dagen och hela natten så gör du bäst i att hålla med.
  • Anonym (Linda)
    Anonym (????) skrev 2015-07-27 00:28:56 följande:
    men du asså oxycontin ock oxynorm är riktigt sköna och flumma på och behöver jag dom nångång mot smärta så finns det anndra grejer som är bättre en dom jag lovar
    Inte föreskrivet hos läkare iaf då det är det starkaste som läkare skriver ut. Nästa steg är rent heroin eller kokain. Och då är du verkligen ute på hal is. Vanligaste dödsorsaken är andningsdepression dvs du kvävs till döds. Idioti på hög nivå. Du är inte tuff för fem öre utan en urbotad korkad knarkare som behöver komma in på avvänjning. Hoppas verkligen du råkar ut för kronisk smärta så inget hjälper så du verkligen förstår hur korkad du är.
  • klyban
    Nerfherder skrev 2015-07-27 13:15:43 följande:
    Klyban kan ALLT om droger och alkohol, och vill du inte sitta och svara hela dagen och hela natten så gör du bäst i att hålla med.

Nu är ju det så att, Anonym smärta säger exakt samma som jag.
    Så du hade lite för bråttom ser vi Solig
    Sen  är du välkommen att lyckas påvisa det jag säger är fel.
    Vi vet ju alla, när du inser du har fel, så trashar du sönder tråden.

Sen är det rätt roligt att du nu förföljer mig.
    Tar det som ett komplimang.

• klyban
    Anonym (Linda) skrev 2015-07-27 13:20:46 följande:
    Inte föreskrivet hos läkare iaf då det är det starkaste som läkare skriver ut. Nästa steg är rent heroin eller kokain. Och då är du verkligen ute på hal is. Vanligaste dödsorsaken är andningsdepression dvs du kvävs till döds. Idioti på hög nivå. Du är inte tuff för fem öre utan en urbotad korkad knarkare som behöver komma in på avvänjning. Hoppas verkligen du råkar ut för kronisk smärta så inget hjälper så du verkligen förstår hur korkad du är.

Fentanyl kan anses som starkare.
    Men har man skapat sig en tolerans, så är det inte säkert det hjälper så himla mycket heller.
    TS sa så många saker som var motsägelsefulla.
    Och påståenden om vad h*n fick för medicin, att det är så illa att om det är sant.
    Så är det bara en Lex Maria anmälan som gäller.

• Anonym (Linda)
    klyban skrev 2015-07-27 13:41:16 följande:

Fentanyl kan anses som starkare.
    Men har man skapat sig en tolerans, så är det inte säkert det hjälper så himla mycket heller.
    TS sa så många saker som var motsägelsefulla.
    Och påståenden om vad h*n fick för medicin, att det är så illa att om det är sant.
    Så är det bara en Lex Maria anmälan som gäller.

Nä femtanyl är inte starkare än oxycondon som är det verksamma ämnet i oxycontin och oxynorm.
    Femtanyl är 0,75 av oxycondon som är 1. Kodein är 0,25 av oxycondon som är ett. Morfin är 0,4 av oxycondon som är 1
    Förstår du skalan?
  • klyban
    Anonym (Linda) skrev 2015-07-27 13:57:27 följande:
    Nä femtanyl är inte starkare än oxycondon som är det verksamma ämnet i oxycontin och oxynorm. Femtanyl är 0,75 av oxycondon som är 1. Kodein är 0,25 av oxycondon som är ett. Morfin är 0,4 av oxycondon som är 1 Förstår du skalan?

Har du en lista på detta?
    Alltid inbillat mig fentanyl stod lite längre upp på skalan, i effektivitet.
    Sen ska vi tillägga vissa länder så har man heroin att tillgå också.
    Det borde finnas andra RC-analoger som är starkare, eller?
    Vet att man inom beroendeforskningen, tittar på dessa.

• Anonym (Linda)
    klyban skrev 2015-07-27 14:19:52 följande:

Står nånstans i FASS kommer dock inte ihåg vilken sida. Tror det står vid oxycontin/oxycondon
  • Anonym (Äkta smärta)
    klyban skrev 2015-07-27 13:38:25 följande:

Nu är ju det så att, Anonym smärta säger exakt samma som jag.
    Så du hade lite för bråttom ser vi Solig
    Sen  är du välkommen att lyckas påvisa det jag säger är fel.
    Vi vet ju alla, när du inser du har fel, så trashar du sönder tråden.

Sen är det rätt roligt att du nu förföljer mig.
    Tar det som ett komplimang.

Tackar för den satt just o letade efter vart jag hade sagt nått som sa emot dig
  • Anonym (Linda)
    klyban skrev 2015-07-27 14:19:52 följande:

Oxycondon står rakt under kokain faktiskt. Så nästa steg är kokain.
  • Anonym (Äkta smärta)
    Anonym (Mjo) skrev 2015-07-27 08:52:37 följande:
    Jag vet hur det känns.. Provat smärtrehabilitering?
    Just nu är det smärtenheten som håller i alla mina mediciner och bestämmer allt om rehab osv. Jag däremot ska väl tillägga har goda prognoser på att va i stort sett smärtfri om ca 6-12 månader till skillnad från många som tyvärr får leva med skiten hela livet. Så jag är väl ändå ganska lyckligt lottad som "bara" då om det stämmer behövt ha ont i ca 1,5 år.
    Men när det gäller allt morfin jag äter och ätit så är jag av den arten att hjälper det inte så tar jag det inte. Att stoppa i sig piller för sakens skull är jag tackolov inte benägen till då jag som många andra kan få tillgång till de vidrigaste piller du kan tänka dig som ger rejäla hjärnspöken men inte hjälper smärtan.
    Men snart snart får jag förhoppningsvis iaf en utvärdering för rehab o det e stort
  • klyban
    Anonym (Äkta smärta) skrev 2015-07-27 14:41:42 följande:
    Tackar för den smile1.gif satt just o letade efter vart jag hade sagt nått som sa emot dig smile1.gif

Jag fattade inget, Nerf är inte en person som man förstår sig på i första taget.
    När det gäller TS, så är en hund begraven, men verkar som h*n valde att han hade blivit sparkad av nassar som då knäckt 4 revben till slut.
    TS lär vi inte se på en vecka, då någon tydligen hade anmält ett av hans inlägg, och blev borttaget.

Anonym (Linda) skrev 2015-07-27 14:24:52 följande:
    Står nånstans i FASS kommer dock inte ihåg vilken sida. Tror det står vid oxycontin/oxycondon

Kan inte hitta detta, vet jag sett liknande innan också.
    Men då att det var relation till varandra och dos.

När man googlar, så visar sig svårt att hitta det efterfrågade.
    Hitta en lista på vilket om var svagast och starkast, då i den mängd man behöver.
    Där hamnar oxy på 1,5 där och fentanyl på 50-100, och det man utgår ifrån är morfin som då har 1 där.
    Den starkaste på den listan är carfentanil, som har 10000-100000.
    Svagaste var Dexo på 1/13 - 1/20(som nu är avreggat pga alla dödsfallen med den medicinen).

När det kommer till vad som är starkast som smärtstillande(ej dos mängd), så verkar det väldans svårt att veta vilken.
    Verkar som det beror helt på vart smärtan finns.

Svar på tråden morfin