Skulle DU kunna vara tillsammans med en feminist?
Jag skulle inte kunna det. För mig är allas lika värde en förutsättning för ett bra förhållande.
Jag skulle inte kunna det. För mig är allas lika värde en förutsättning för ett bra förhållande.
Utan problem, kärlek handlar om personen och inte dess syn på världen Gert.
Ge mig ett par dagar så är hon inte längre en Gudrun Schyman feminist! Jag lovar.
Jag skulle aldrig kunna ha ett förhållande med någon som INTE var för jämlikhet - alltså väljer jag en "feminist" - oavsett vad ordet signalerar för dig - och oavsett om du väljer att bara se freaks som Lady Dahmer och Arsinoe, så är en majoritet av världens feminister inte idioter. Det är, t.ex, därför FI inte vinner några val; majoriteten feminister är bättre än så.
Fast det är rätt vanligt för SD'are nu för tiden att tänka som du, har jag märkt; de tenderar att ställa människor i två läger - färgade och kvinnor i ett, och vita och män i det andra. Som att det prompt måste finnas en "fiende"
Jag skulle inte kunna leva ihop med en feminist. Feminism handlar bl.a. om manshat och mansförtryck. Jag skulle aldrig kunna tänka mig att trycka ner män bara av den orsaken att de är män. Dessutom så har feminister överlag missförstått vad jämlikhet och jämställdhet verkligen handlar om och innebär. Kvinliga feminister brukar även överlag förakta sin egen natur och försöker sedan påtvinga andra detta vanhelgade synsätt. En gång i tiden, för länge sedan, så var män och kvinnor fullständigt jämlika och jämställda i samhället och levde tillsammans i kärlek, respekt och harmoni med varandra. Vi kommer att kunna hitta tillbaka till denna naturliga, harmoniska och sköna tillvaro, men vägen dit kallas INTE feminism! ... Med vänlig hälsning, Pentra
Dagens "feminism" har ju inte så mycket med Fredrika Bremer m.fl. utan jag ser den bara som en ny variant på "grupp-8 kollektiven".
Hette inte Lucas Modysons film "Tillsammans"?
Det är klart att det finns män som är feminister, de tror ju att annars får dom inte nuppa. Fast på den tiden hade dom velourbyxor.
Utan problem, kärlek handlar om personen och inte dess syn på världen Gert.
Jag skulle inte kunna leva ihop med en feminist. Feminism handlar bl.a. om manshat och mansförtryck. Jag skulle aldrig kunna tänka mig att trycka ner män bara av den orsaken att de är män. Dessutom så har feminister överlag missförstått vad jämlikhet och jämställdhet verkligen handlar om och innebär. Kvinliga feminister brukar även överlag förakta sin egen natur och försöker sedan påtvinga andra detta vanhelgade synsätt. En gång i tiden, för länge sedan, så var män och kvinnor fullständigt jämlika och jämställda i samhället och levde tillsammans i kärlek, respekt och harmoni med varandra. Vi kommer att kunna hitta tillbaka till denna naturliga, harmoniska och sköna tillvaro, men vägen dit kallas INTE feminism! ... Med vänlig hälsning, Pentra