• Gert

Skulle DU kunna vara tillsammans med en feminist?

Jag skulle inte kunna det. För mig är allas lika värde en förutsättning för ett bra förhållande.

Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Svar på tråden Skulle DU kunna vara tillsammans med en feminist?
  • Gert
    todo nada skrev 2015-07-23 23:48:25 följande:
    Det är inte bakverket som är relevant, utan ditt behov av att kränka mörkhyade genom att kalla det "negerboll".

Vilket ju är mycket intressant när du nu hycklar och påstår att du tycker människor är lika värda.

(Men jag förstår att du undviker att se det perspektivet, eftersom det inte gynnar din dubbelmoral)

svårt att säga, jag gillar lagom... Så en radikal feminist, nej. En person med feministiska influenser, absolut.
    Du jag känner flera mörkhyade personer (gör du?) och ingen av dem känner sig kränkta av ordet negerboll. Flera av dem använder själv ordet.
    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Anonym (mörkhyad)
    Gert skrev 2015-07-23 23:53:33 följande:
    Du jag känner flera mörkhyade personer (gör du?) och ingen av dem känner sig kränkta av ordet negerboll. Flera av dem använder själv ordet.
    här tror jag att du ljuger.
  • todo nada
    Gert skrev 2015-07-23 23:53:33 följande:

Ja tänk att jag gör det, och de jag känner blir kränkta av den benämningen.

Så vad är bäst Gert?

Att du kallar det chokladboll utan att en käft tar illa vid sig? Eller fortsätta med den andra benämningen där flera tusen (dina mörkhyade buddys exkluderade) tar illa upp..?

Alternativ ett va? Eftersom alla är lika mycket värda enligt dig.
  • Gert
    todo nada skrev 2015-07-23 23:58:00 följande:
    Ja tänk att jag gör det, och de jag känner blir kränkta av den benämningen.

Så vad är bäst Gert?

Att du kallar det chokladboll utan att en käft tar illa vid sig? Eller fortsätta med den andra benämningen där flera tusen (dina mörkhyade buddys exkluderade) tar illa upp..?

Alternativ ett va? Eftersom alla är lika mycket värda enligt dig.
    Jag ser inte kränkhet som en bricka i allas lika värde-resonemanget.

Då ska man inte heller få rita Profeten Muhammed som rondellhund eftersom många muslimer blir kränkta av det. Man ska inte ens få rita en enda satirteckning av Muhammed för då smäller det i likhet med Charlie Hedbo.

Är det en bra värld att leva i tycker du?

Om man ska gå efter vad folk blir kränkta av är nog ingen för allas lika värde.
  • todo nada
    Gert skrev 2015-07-24 00:04:14 följande:

Jag ser inte kränkhet som en bricka i allas lika värde-resonemanget.

Då ska man inte heller få rita Profeten Muhammed som rondellhund eftersom många muslimer blir kränkta av det. Man ska inte ens få rita en enda satirteckning av Muhammed för då smäller det i likhet med Charlie Hedbo.

Är det en bra värld att leva i tycker du?

Om man ska gå efter vad folk blir kränkta av är nog ingen för allas lika värde.

Jag har förstått att du inte gör det, eftersom du resonerar så motsägelsefullt som du gör.

Och nu duckar du frågorna jag ställde till dig Gert, var snäll och svara på det i mitt förra inlägg. Så ska jag med ett leende på läpparna besvara alla dina frågor.
  • Gert
    todo nada skrev 2015-07-24 00:09:39 följande:
    Jag har förstått att du inte gör det, eftersom du resonerar så motsägelsefullt som du gör.

Och nu duckar du frågorna jag ställde till dig Gert, var snäll och svara på det i mitt förra inlägg. Så ska jag med ett leende på läpparna besvara alla dina frågor.
    Det bästa är att jag kallar bakverket vad jag vill utan att någon tar illa av det och det är det jag gör.
  • todo nada
    Gert skrev 2015-07-24 00:16:50 följande:

Det bästa är att jag kallar bakverket vad jag vill utan att någon tar illa av det och det är det jag gör.

Du kallar det vad du vill och ingen tar illa upp för att du kallar det det du vill för det är det du gör...

Du ser själv vilket dumt och innehållslöst svar du ger va? Inte ens en liten substans av verklighetsförankring.
  • Klotjohan

Jag skulle ha svårt att leva med en person som inte delar min syn på mänskliga fri och rättigheter. Eftersom jag själv röstar på mer eller mindre uttalade feministiska partier så skulle det bli komplicerat om min sambo var antifeminist. 

• Dr Nail

Jag är tillsammans med en feminist. En militant feminist t.o.m. skulle hon bli kallad i vissa kretsar.

• dvrandom

Jag skulle kunna vara det. Feminister som tror på lika värde, vilket egentligen är humanister, men what ever :)

Svar på tråden Skulle DU kunna vara tillsammans med en feminist?