Skulle DU kunna vara tillsammans med en feminist?
Jag skulle inte kunna det. För mig är allas lika värde en förutsättning för ett bra förhållande.
Jag skulle inte kunna det. För mig är allas lika värde en förutsättning för ett bra förhållande.
Du jag känner flera mörkhyade personer (gör du?) och ingen av dem känner sig kränkta av ordet negerboll. Flera av dem använder själv ordet.
Jag ser inte kränkhet som en bricka i allas lika värde-resonemanget.
Då ska man inte heller få rita Profeten Muhammed som rondellhund eftersom många muslimer blir kränkta av det. Man ska inte ens få rita en enda satirteckning av Muhammed för då smäller det i likhet med Charlie Hedbo.
Är det en bra värld att leva i tycker du?
Om man ska gå efter vad folk blir kränkta av är nog ingen för allas lika värde.
Det bästa är att jag kallar bakverket vad jag vill utan att någon tar illa av det och det är det jag gör.
Jag skulle ha svårt att leva med en person som inte delar min syn på mänskliga fri och rättigheter. Eftersom jag själv röstar på mer eller mindre uttalade feministiska partier så skulle det bli komplicerat om min sambo var antifeminist.
Jag är tillsammans med en feminist. En militant feminist t.o.m. skulle hon bli kallad i vissa kretsar.
Jag skulle kunna vara det. Feminister som tror på lika värde, vilket egentligen är humanister, men what ever :)