Skulle DU kunna vara tillsammans med en feminist?
Jag skulle inte kunna det. För mig är allas lika värde en förutsättning för ett bra förhållande.
Jag skulle inte kunna det. För mig är allas lika värde en förutsättning för ett bra förhållande.
Nej. Inte för att han värdesätter kvinnans jämlikhet med mannen mer än mannens med kvinnans, det kan jag leva med. Men det är något speciellt med män som kallar sig feminister - något som jag inte riktigt kan sätta fingret på, men som jag finner väldigt avtändande.
Nej. Inte för att han värdesätter kvinnans jämlikhet med mannen mer än mannens med kvinnans, det kan jag leva med. Men det är något speciellt med män som kallar sig feminister - något som jag inte riktigt kan sätta fingret på, men som jag finner väldigt avtändande.
Jag brukar inte säga negerboll, men jag brukar skriva negerboll. Vad nu det har med allas lika värde att göra.
Det är klart att jag tycker att alla människor är lika mycket värda.
Svara på frågan istället.
Jag håller bakverk utanför diskussioner om allas lika värda.
Nja, det är upp till var och en att bestämma. Själv drar jag väl linjen vid en Fi-väljare, alltså en radikal feminist.
För mig är allas lika värde en förutsättning för ett bra förhållande.