• 8411143

SD näst största parti just nu!

Hela mätningen för juli månad ? junimätningen inom parentes

Vänsterpartiet 6,4 (6,9)
    Socialdemokraterna 24,1 (23,9)
    Miljöpartiet 6,4 (6,8)
    Sverigedemokraterna 23,3 (22,1)
    Centerpartiet 6,7 (6,3)
    Folkpartiet 4,4 (3,7)
    Moderaterna 20,8 (23,8)
    Kristdemokraterna 3,1 (2,1)

Vad säger familjeliv om detta?

• Svar på tråden SD näst största parti just nu!
  • Nerfherder
    Gert skrev 2015-07-23 17:41:59 följande:

Är det inte roligt att inga medier, utom Gudmundson, har skrivit om denna mätning? 

Jag antar att övriga journalister är i chock och har svårt att förstå hur det kan komma sig att SD nu är näst störst.

Annat är det i norsk media som skriver att SD är näst störst. 

Ja, för alla medier har fattat det Gert, inte har fattat. Det är inte riksdagsval, i år!
  • Smecker
    Gert skrev 2015-07-23 17:41:59 följande:

Är det inte roligt att inga medier, utom Gudmundson, har skrivit om denna mätning? 

Jag antar att övriga journalister är i chock och har svårt att förstå hur det kan komma sig att SD nu är näst störst.

Annat är det i norsk media som skriver att SD är näst störst. 

Kanske för att svensk media vet hur svensk parlamentarisk ordning fungerar, och att den är helt oberoende opinionsundersökningar. SD är precis lika stora nu som de var för ett halvår sedan, och precis lika stora som de kommer att vara i tre år till.

Icke att förglömma, svensk media vet att SDs inflytande på svensk politik är lika stor idag som den varit sedan valet, och som den kommer att vara i tre år till, nämligen noll.

Hur går det på praktikplatsen, Gert? Fick du lov att läsa på lite om statistik på av skattebetalarna betald tid?
    Cuiusvis hominis est errare, nullius nisi insipientis in errore perseverare
  • Gert
    Nerfherder skrev 2015-07-23 17:44:49 följande:
    Ja, för alla medier har fattat det Gert, inte har fattat. Det är inte riksdagsval, i år!
    Hur kommer det sig då att media har publicerat många andra opinionsmätningar det senaste halvåret? 

Anledningen till att media inte gör det med den här mätningen är att SD har gått om Moderaterna.
    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Flash Gordon
    Anonym (?) skrev 2015-07-23 10:52:02 följande:

Redan idag sitter SD med många tomma stolar ute  i landet, för att de tvingas sparka sina företrädare pga rasistiska åsikter.

Vilka  klantarslen ska företräda SD 2018, om de skulle få  drygt 20%?

Det är en relevant fråga. Hur ska SD få fram politiska företrädare? SD lider av "växtvärk".

Som jag ser det behöver man från centralt håll se till att utbilda lokala företrädare. Vad SD än gör med sina pengar idag behöver nog en större del gå till intern-utbildning.
  • Anonym (tröttpåattdölja)

Heja sd. Så fruktansvärt trött på att se nerfherder i varenda jävla tråd om SD. Ge dig nångång.

• Nerfherder
    Anonym (tröttpåattdölja) skrev 2015-07-23 18:44:10 följande:

Heja sd. Så fruktansvärt trött på att se nerfherder i varenda jävla tråd om SD. Ge dig nångång.

Ojdå, har du några vettiga argument att komma med, suffering?
  • Anonym (anonanon)
    Smecker skrev 2015-07-23 12:55:24 följande:
    Här, barn, ser ni ett praktexempel på den svenska skolans förfall.
    Det heter praktexemplar, inte praktexempel.
  • Anonym (23%)
    Flash Gordon skrev 2015-07-23 17:57:00 följande:

Det är en relevant fråga. Hur ska SD få fram politiska företrädare? SD lider av "växtvärk".

Som jag ser det behöver man från centralt håll se till att utbilda lokala företrädare. Vad SD än gör med sina pengar idag behöver nog en större del gå till intern-utbildning.
    Jag gick själv med som medlem för några år sedan och får erbjudande att delta i olika utbildningar som SD arrangerar.
    Med tanke på SD-hatet har jag dock ingen lust att jobba inom politiken så jag kommer fortsätta vara en passiv medlem.

• Anonym (?)
    Anonym (23%) skrev 2015-07-23 19:18:53 följande:
    Jag gick själv med som medlem för några år sedan och får erbjudande att delta i olika utbildningar som SD arrangerar.
    Med tanke på SD-hatet har jag dock ingen lust att jobba inom politiken så jag kommer fortsätta vara en passiv medlem.
    Du är nog ganska representativ, många SD:are  vågar inte stå för sina åsikter.
    Undrar varför.
  • Anonym (23%)
    Anonym (?) skrev 2015-07-23 19:24:04 följande:
    Du är nog ganska representativ, många SD:are  vågar inte stå för sina åsikter.
    Undrar varför.
    Det handlar inte om att jag inte kan stå för mina åsikter. Jag vill helt enkelt inte att min familj skall drabbas av tråkigheter bara för jag engagerar mig politiskt.

Svar på tråden SD näst största parti just nu!