Inlägg från: Flash Gordon |Visa alla inlägg
  • Flash Gordon

SD näst största parti just nu!

Anonym (?) skrev 2015-07-23 10:52:02 följande:

Redan idag sitter SD med många tomma stolar ute  i landet, för att de tvingas sparka sina företrädare pga rasistiska åsikter.

Vilka  klantarslen ska företräda SD 2018, om de skulle få  drygt 20%?

Det är en relevant fråga. Hur ska SD få fram politiska företrädare? SD lider av "växtvärk".

Som jag ser det behöver man från centralt håll se till att utbilda lokala företrädare. Vad SD än gör med sina pengar idag behöver nog en större del gå till intern-utbildning.
  • Flash Gordon
    Rataxes skrev 2015-07-23 22:55:04 följande:
    Det kan bli nyval av andra orsaker än att Löfven inte får igenom en budget... Vilket är vad DÖ handlade om. Det är inte säkert att DÖ överlever till nästa val, det mullras en hel del bland gräsrötter i alliansen.
    Fast det är ju uppenbart att det än så länge inte mullrat mer än att partierna fortsätter med samma politik. Inte ens EBT med sitt KD har på allvar velat utmana tanken på DÖ trots signaler om kursändring för att bli mer konservativa igen.

Istället kommer nog väljare och medlemmar att hoppa av (främst) M och istället kommer dessa att söka sig till SD, KD och kanske Borgerlig Framtid.

.

Så jag tror nog DÖ håller ett tag till. Tills partiledningarna i Alliansen inser att de tillsammans (mycket tack vare ett kraftigt minskande M) inte kommer att kunna utnyttja DÖ efter nästa val - inte kommer att bli större än SVMP.

kan eventuellt Alliansen ge upp DÖ. Men knappast innan.

.

Spännande tider.
  • Flash Gordon
    Konservativ skrev 2015-07-24 11:57:35 följande:

Varför är det ett frågetecken i rubriken?

För att FL:s script inte klarar av att ta in vissa tecken när man kopierar och klistrar in från andra sidor. Det frågeteckenet är förmodligen ett tankestreck: "-"

.
    Konservativ skrev 2015-07-24 11:57:35 följande:

Det som överraskar mig mest är att det går så dåligt för KD. Jag hade hoppats lite på dem som ett konservativt parti men inte ens den nya ledningen verkar klara av det och jag har förstått att det egentligen bara är den nya ordföranden som är ny. De andra är det gamla misslyckade gänget som sakta men säkert sett till att KD går in i historien. 

Jag är inte förvånad att SD ökat. Det är storleken på ökningen som är förvånande. Vad säger andra mätningar under sommaren?

KD:s partiledarinna är ju mammaledig. Reserven Jakob Forssmed försöker bara hålla skutan flytande.

Vi får nog vänta till EBT är tillbaka för att se om det verkligen finns något mer än varmluft att hämta där.

Givet läget finns det ingeting som är förvånande med SD:s tillväxt. SD spelar just nu ensamma på plan mot tomt mål efter de sju andra för närvarande står paralyserade vid sidan om och inte ens vågar sig in på plan.

Vi får väl se när/om de vågar börja bjuda på motstånd.
Svar på tråden SD näst största parti just nu!