Inlägg från: miamarina84 |Visa alla inlägg
  • miamarina84

Vi som försökt 10 månader

Försöker Googla lite men fattar inte, sprutar de in kontrasten genom hålet man sätter in spiralen. Blir faan väldigt rädd o nervös då de hade svårt att sätta in spiralen hos mig :/ var nära på att svimma av mensvärk :/ har faan trauma ;)

• miamarina84
    miamarina84 skrev 2015-12-01 21:04:57 följande:

Försöker Googla lite men fattar inte, sprutar de in kontrasten genom hålet man sätter in spiralen. Blir faan väldigt rädd o nervös då de hade svårt att sätta in spiralen hos mig :/ var nära på att svimma av mensvärk :/ har faan trauma ;)

Livmodern mena jag ;) lite lätt nervositet här bara. Min fråga är löst :) svårt att tänka rätt ibland.... De enda jag ksn tänka på är min insprutning med kontrasten på fredag, nervös, rädd o har låg smärtgräns :/
  • miamarina84
    lillskrutten skrev 2015-12-03 18:47:09 följande:

Fortfarande oklart om jag ens har äl. Ska lämna prov igen om tre veckor. Har jag äl får vi försöka själva i 6 mån innan provrörsbefruktning. Har jag inte äl blir det hormontabletter.

Vas säger dina ägglossningstester då? Vet att man inte kan lita på dem till 100%. Vad sa ditt första prov? Provrörsbefruktning menar du ivf. Hoppas du har äl o blir gravid inom ett halv år :)

Jag gjorde det provet för två v sedan o antar att jag får reda på resultatet vid åtta nu på morgonen då de ska spruta in kontrast :/ hjälp.......
  • miamarina84
    lillskrutten skrev 2015-12-04 19:18:01 följande:

Jag har aldrig gjort egna äl test hemma då jag inte velat lägga till fler stressmoment. När vi inte blev gravida efter 10 mån och min mens var märklig sökte jag hjälp. Det var då hon blev tveksam till att jag ens har äl. Nu har jag ätit Provera i tre omgångar då kan man inte ta ett rättvist äl test pga det är samma hormon. Så 22/12 är det dags för första blodprovet för att kolla om jag haft äl denna månad.

Ja precis ivf. Läkaren sa provrörsbefruktning därför jag skrev så.

Ja de e en vetenskap de här med barn osv. Provrörsbefruktning känner jag är ett gammalt namn. Går ni privat hos någon utredning, de gjorde vi :) har hört om hormon sprutor men du skulle ha tabletter. Fy vilken lyx, hellre tabletter än sprutor :) då hoppas vi på att de hjälper nu. Håller tummarna :)
  • miamarina84

Nu är denna dag som jag fasat över borta. Igår spruta jag in kontrast i äggledarna. Det gjorde inte ont men den molande mensvärken gjorde att jag nästan svimma. Blev yr o fick vit näsa o svettningar haha. Har velat svimma under andra gyn undersökningar. Så jag är en svimmare sa utrednings gubben :) nu var min utredning klar och de finner inga fel så i januari om vi fortfarande inte är gravida ska vi ställa oss i ivf kö. Men vi hoppas starkt på bim 20/12 då de e sambon födelsedag vilket kan bli mer ödet ;) lycka till tjejer.

• miamarina84
    lillskrutten skrev 2015-12-05 18:26:02 följande:

Går på landstingets kvinnoklinik. Tabletter är första steget isåfall om vi ska prova själva. Sprutor blir det nog innan ivf. Men tänker bara ett steg i taget nu.

Tack så mycket!

Försöker se ljust på allt men är tungt många gånger ändå.

Ja tyvärr är det som en berg-och-dalbana :( jaha tabletter är första steget alltså, Man lär sig något nytt varje dag ;)
  • miamarina84
    Angdev skrev 2015-12-09 07:36:20 följande:

I måndags plussade jag äntligen, på 13:e försöket :)

Men åh vad härligt,äntligen :)
  • miamarina84

Vafaan inne på dag nio som hög fertil, hoppas innerligt att jag får maximal. Har varit såhär två ggr innan att man typ blev maximal på dag elva tolv.. Hmm 11dagar till bim. Tiden utvisar ;)

• miamarina84

Suck det enda vi vill ha är vår ägglossning så att man åtminstone får en chans till att försöka bli gravid. Jag har regelbunden mens o ägglossning men just denna månad spelar den kroppen ett spratt.. Är inne på dag 14 som hög fertil, vill ju bara bli maximal. Mensen ska komma om sex dagar ca så antar att ägglossningen blev utesluten denna månad. Faan oxå annars hade jag haft bim på min sambos födelsedag. Aja vi kör på nya tag :)

• miamarina84
    emzerus skrev 2015-12-14 20:04:20 följande:

Fy va jobbigt :( Om ni haft sex ändå så kan man ju hoppas att ägglossning skett under den där hög-fertila perioden trots att det inte gett utslag på testet... men annars är det ju så att äl kan hoppa över vissa månader :( men riktigt surt är ju det förstås!! 

Kram <3

Ja vi har kört var tredje dag sex iaf så hoppas att vi har skyddat tiden bra o sambon hade ju bra spermier så ;) ja två till tre ägglossningar kan man hoppa över under ett år.
Svar på tråden Vi som försökt 10 månader