Inlägg från: miamarina84 |Visa alla inlägg
  • miamarina84

Vi som försökt 10 månader

Min kamrat var hos en spådam o där fråga hon om mig o barn osv. Damen sa att jag skulle få två barn, ett via ivf och det andra klarar vi själva då jag ibte har kvar spärren i huvudet som stör min fertilitet....

Själv tycker jag inte jag är så manisk o planerande osv. Tänker inte alltid bara på barn.

Menne har ni tips på hur jag ska få bort spärren spådamen pratar om?? Jag håller mig sysselsatt o kör inte maniskt på ägglossningstester osv.

Kram

• miamarina84
    lillskrutten skrev 2016-03-11 05:05:28 följande:

Mensen är här så gravtesten som visade 1-2v va falska.

Kommer byta strategi nu. Blir inga äl eller gravtest framöver. Inget skriva anteckningar och analysera symptom. Kommer även sluta va här.

Satsar på träning o andra saker i vardagen som är uppiggande så vet jag att en dag är det vår tur.

Vi har fått igång min äl så barn kommer det att bli. :)

Samma här. Minskar sådana här sidor samt byter ut clearblue fertilitetsmonitor mot vanliga tester för då ska jag testa mer sällan ;)
  • miamarina84

Egentligen varför tar man inte ett gravtest dagen Innan bim. Jag har bim i morgon o idag kan jag ibte tänka på annat. Så i bästa fall vore ett test bra för att sluta analysera osv. Kanske köper ett ikväll o testar i morgon bitti ;)

• miamarina84
    pandoraDiem skrev 2016-03-10 21:47:24 följande:

Tack :) är beräknad till sista oktober.

Hoppas så att det tar sig för dig denna gång. Angående symptom var jag tvärsäker på att mensen skulle komma, jag hade alla menssymptom jag brukar ha. Mitt tydligaste gravsymptom blev därför att mensen inte kom, vågade testa först när jag var 4 dagar sen. För övrigt har jag fortfarande som mensvärk till och från, antar att det är livmodern som växer. Hoppas nu att dina symptom betyder att nån har flyttat in i din livmoder :) håller tummarna!

Då blev det en ordentlig överraskning då du hade mens symtom. Grattis :) lång väntan till oktober nu <3
  • miamarina84
    lillskrutten skrev 2016-03-11 17:56:53 följande:

Jag har lärt mig av mitt misstag nu att testa för tidigt.

Fick gravid 1-2v i söndags med bim i tisdags.

Idag fick jag mens så ev är det är super tidigt missfall vill jag kalla det då faktiskt ägget verkar ha blivit befruktat.

Så framöver blir det inget testande i onödan.

Min mens kommer alltid så fint regelbundet så har aldrig behövt testa faktiskt. Men inser nu att Jsg bara analyserar. Vart är mina spottings ska ju ha bim i morgon... Kanske blir det inga spottings, hade bara spottings en dag Innan bim förra månaden. Tror att min zonterapi har tagit bort dem :)
  • miamarina84
    WhiteRose skrev 2016-03-18 09:21:18 följande:

I morse kom mensen med buller och bång, så 2 försöket med Pergotime lyckades inte heller. Hoppas på 3 gången gillt, annars går vi vidare med insemination.

Vi hoppas alla på tredje gången gillt :)
  • miamarina84
    emzerus skrev 2016-04-03 16:34:40 följande:

Hej tjejer! 

Har inte varit så aktiv här på familjeliv sista tiden...är in o läser då o då men har liksom inte "orkat" skriva...har varit rätt nere ett tag o känt att allt bara är så orättvist. 

Men innan påsk var jag o mannen iväg på en välbehövlig semester o fick lite sol o värme o hem o fira påsk med min familj o fick ännu mer värme o kärlek så känns som om jag fyllt på med lite ny energi nu :) Sen hjälper det ju till att våren är på intåg :) 

Imorse på äl+8 så kunde jag inte låta bli utan tog ett gravtest o jag tycker mig se något väldigt svagt. Jag har ju tyckt så tidigare med men hoppas ju så innerligt att det kan vara nåt denna gång o att det blir starkare inom några dagar! 

har nu försökt sen september 2014 så nu baske mig ska det vara vår tur!! 

Hur är det med er o hur går det för er? 

KRAM!

Började lite ledsamt att läsa att du varit nere osv. Men nu kommer du igen o med ett plus tom. Vi håller tummarna. Har oxå hållt på sedan sep-14 o jag är på äl 7, så jag kommer denna månad med ;) jag är mer harmonisk än på länge. Har inte brytit ihop förra månaden när mensen kom. Så min spärr kanske e borta o jag är mer tillgänglig? ;) nu kör vi :)
  • miamarina84
    emzerus skrev 2016-04-13 08:17:33 följande:

Idag är jag på äl+18 o ingen mens än, hade bim i måndags. I måndags morse fick jag ett svagt plus på gravtest i o igår morse var testen möjligen lite tydligare... 

Sen igår på fm fick jag lite lite blod på pappret vid toabesök o det var som ett slag i magen....men inge mer blod sen dess... 

Har molvärk i magen o i ländryggen, ömma bröst mm o bara hoppas att mensen är sen pga graviditet o inte pga progestronet jag tar extra. 

jag ska ta nytt gravtest på fredag tänker jag så att det har en ärlig chans att bli starkare....åhhh vad jag hoppas!!

Men någonstans så känner jag att det är för bra för att vara sant...tror att mensen kommer närsomhelst :(

Hur gick det med mensen, hoppas faan den höll sig långt borta :)
  • miamarina84
    emzerus skrev 2016-04-23 09:55:38 följande:

Den kom tillslut :( men behövde sluta m progesteron först sen kom mensen efter 2 dagar så den var 1 vecka sen.

Fick flera svaga test o sen ett nästan helt blankt test förra lördagen så då beslutade jag mig gör att sluta m progesteron ett.

Riktigt surt! Trodde det var vår tur nu men inte få :(

Hur är det m dig?

Nej den kom trots allt. Så envis ;) när man ändå får lute hopp då den håller sig borta.. Suck :( är ni nära ivf eller?

Här är det dött som i graven , mensen kommer som en klocka, strax äl o sedsn lång väntan till bim. Sks dock testa akupunktur på torsdag o några ggr framöver så hoppas på det då zonterapi inte hjälpte.. Hehe här testar vi allt ;) innan ivf ca i augusti.
  • miamarina84
    emzerus skrev 2016-04-24 12:19:16 följande:

Sist vi var hos kvinnokliniken så frågade jag om ivf men fick inte särskilt mkt svar då...mer än att det måste gå 1 år utan att vi blivit gravida. Och jag vet inte hur många av våra missfall som är antecknade hos dom... Jag tycker att det ska ha gått 1 år i augusti sen senaste graviditeten, för var gravid i höstas men det var enbart kemiska graviditeter där jag fick plus som sedan vart negativt i samband med bim då mensen kom. 

Har ny tid hos kvinnokliniken på torsdag o hoppas få mer svar då! 

och hoppas såklart att bli gravida innan ev ivf men jag tycker det skulel kännas väldigt skönt att veta OM vi får hjälp o NÄR! Tror jag skulle bidra till att kunna slappna av lite mer...

jag känner igen det där, man vill ju liksom testa typ allt man läser om. Göra allt i sin makt! Hoppas att akupunktur kan hjälpa dig! 

Lycka till  den här månaden nu <3

Ja just så var det ja. Ett år testande efter man varit gravid. Du kan ju då kanske bli gravid så hoppas jag har ett bra alternativ till dig :) så skönt med ett möte snart. Då vet du kanske sedan vad som gäller o inte behöver tänka mer på det, stressigt annars. Utan kan slappna av utan att analysera allt. Lycka till på torsdag :)
Svar på tråden Vi som försökt 10 månader