Inlägg från: pandoraDiem |Visa alla inlägg
  • pandoraDiem

Vi som försökt 10 månader

lillskrutten skrev 2015-10-27 13:07:48 följande:

Snacka om att alla känslor ligger utanpå kroppen under en sån här resa. Fick nyss samtal från kvinnokliniken och vi är inbokade för provtagning och läkarbesök. Jag fick lov att fråga henne om det innebär att vi gör en utredning. Ja svarade hon med ett skratt. ;) I början av december har vi läkarbesöket. Tyvärr kan jag inte ta ägglossningsprov pga att jag äter Provera men bra att kolla det som går. Jag är helt skakis och konstigt nog lycklig efter samtalet.

Känner igen den känslan, så skönt när det händer något :) Lycka till!
  • pandoraDiem
    Nenna9 skrev 2015-10-27 14:08:10 följande:

Jag har fått tid för besök hos kirurgen den 20 nov. Inte op då utan träffa henne innan. Känns jätteskönt att allt rullar på:).!

Härligt!
  • pandoraDiem
    Nenna9 skrev 2015-10-27 15:44:30 följande:

Och om jag hade tur nu då! De hade fått ett återbud imorgon FM så blir redan då!

Yey, underbart! Men all otur vi alla har gått igenom så förtjänar vi verkligen lite tur :)
  • pandoraDiem
    emzerus skrev 2015-10-27 16:33:53 följande:

Jag fattar verkligen ingenting!!! I söndags på äl+15 fick jag ju ett positivt gravtest på förmiddagen... igår kväll på äl+16 testade jag med ett till test o var helt blankt- toknegativt! Hade ändå lite lite hopp kvar att det kanske var för lite hcg på kvällen eftersom det första positiva vart på förmiddagen. Men imorse tog jag ännu ett test som också är negativt :( Är så jävla arg o ledsen nu!! Varför vill inget gå vägen för oss för??!

Slutade med progestronet nu så får se när blödningen kommer igång...:(

Nej va tråkigt att höra :( massa kramar till dig! Vi finns här om du behöver skriva av dig
  • pandoraDiem
    Nenna9 skrev 2015-10-28 13:30:39 följande:

Här gick det bara fint hos läkaren och nu väntar vi in operationstid!

Åh så bra, hoppas ni får en tid snart snart :)
  • pandoraDiem

Va jobbigt att det inte vill sluta att blöda, känner igen det från när jag fick mitt x (inte för att jag tror att du råkat ut för det) och kommer ihåg hur jobbigt det var :( hoppas läkartiden går bra och att du får svar på dina frågor.

Här händer inte mkt, bara mens som vanligt. Väntar och väntar tills vi får sätta igång med ivf och försöker att ha tålamod och njuta av just nu. Men svårt när jag längtar.

• pandoraDiem
    emzerus skrev 2015-11-09 18:58:53 följande:

När du hade ditt x hade du positiva gravtest då eller vart de också negativa? Jag är faktiskt orolig för det :( men mina test vart ju negativa rätt fort... har lite ont till o från i magen men borde jag inet ha jätteont om det är ett x?

Hur upplevde du det?

Jag hade fortfarande pos test när jag testade 3 veckor efter första blödningen. Från början kändes det mest som mensvärk och typ en dag hade jag riktigt ont men det gick mer eller mindre över dagen efter så jag misstänkte aldrig x, hade knappt hört talas om det. Men om du testar helt negativt nu så tror jag inte det är någon fara med x men bra att du kollar upp det. Massa kramar!
  • pandoraDiem
    emzerus skrev 2015-11-10 20:07:00 följande:

Det gick väl både bra o dåligt... var inge x iaf men gulekroppen var kvar därav att jag började blöda igen. Så fick nå gulkroppshormon jag ska börja äta på fredag o sen 10 dagar framåt för att få ordning på kroppen typ.

hade massa frågor till läkaren idag som jag hoppades få svar på. Spermieprov på min man är inte aktuellt, det görs tydligen inte när man ändå kan bli gravid. Ville även få reda på vad våra alternativ är, tex IVF, eller ägg/spermiedonation...men dessa frågor ville hon inte diskutera med mig nu. Det är ju inte aktuellt än sa hon o jag försökte då säga att jag tycker det skulle kännas skönt att veta vad som gäller iaf så att jag slipper fundera på det. Men vi skulle få en tid om 3 månader för att diskutera detta :(

Hon sa även att hennes råd till mig/oss var att låta bli att försöka bli gravid 3-6 månader för att jag skulle återhämta mig både fysiskt o psykiskt. Hon sa att det är hennes råd men att jag självklart gör som jag vill. På ett sätt vore det "skönt" att låta bli ett par månader för jag känner ju själv att det styr mitt liv alldeles för mycket o jag mår ju faktiskt inte bra...gråter en hel massa o kämpar dagtid på jobbet för att inte bryta ihop... Men samtidigt så är ju "stressen" där att tiden bara går...man blir ju inte yngre direkt :(

Jag är så arg o frustrerad o ledsen över hela vår situation, varför ska det vara så svårt?

Åh vad jobbigt att du inte fick svar på alla dina frågor. Jag känner så igen din frustration över hela försöka-få-barn situationen. Du kanske kan komma fram till något mellanting med dig själv om du känner att 3-6 månaders uppehåll är för långt? Kanske kan du testa 1 eller 2 månaders uppehåll där du bara tillåter dig själv att släppa allt? När jag känner mig för stressad brukar jag tänka att tiden som går nu kommer betyda mindre när jag väl sitter där med mitt barn i famnen. För jag måste tro på att det kommer att gå tillslut på nåt sätt. Massa kramar!
  • pandoraDiem
    miamarina84 skrev 2015-11-12 20:27:52 följande:

Då var dagen här o gjord :)

Resultat från både mig o sambon blodprover o spermaprov såg bra ut. Mina äggstockar o livmoder såg fina ut o rörde sig när han tryckte på dem. Såg även att jag haft ägglossning, vilket jag har (tror iaf) varje månad. Sambon hade många o snabba spermier. Allt såg tipp topp ut. Så vidare nu i morgon blir det ett blodprov för mig (sambon e klar) för att kolla hormoner i ägglossningen eller någonting, fatta inte ;) 4dec blir det spolning :/ hjälp.... Men sannolikheten är att detta blir bra oxå då jag såg normal ut där nere :)

Menne mina ägg då? När ser man om de e bra? Genom blodprovet i morgon eller spolningen? Hur tar man reda på det? Även om jag var tipp topp hur har de kollat mina ägg?

Härligt att allt såg bra ut :) tror att det blodprov man lämnar efter ägglossning är för att kolla bla progesteron, är det för lågt så har ägget sämre chanser att fästa tror jag, men det är nog bäst att fråga läkaren som vet bättre :) vet inte om man kan kolla äggkvaliten men tror att det ska gå att kolla upp äggreserven, också via blodprov. Spolningen kommer nog gå bra, hört att det brukar gå rätt fort så om det gör ont så kanske det inte gör det så länge iaf. Fick ni veta något mer om hur de tror ni kommer gå vidare eller det kanske är svårt att veta innan alla prover är tagna?
Svar på tråden Vi som försökt 10 månader