miamarina84 skrev 2015-11-12 20:27:52 följande:
Då var dagen här o gjord :)
Resultat från både mig o sambon blodprover o spermaprov såg bra ut. Mina äggstockar o livmoder såg fina ut o rörde sig när han tryckte på dem. Såg även att jag haft ägglossning, vilket jag har (tror iaf) varje månad. Sambon hade många o snabba spermier. Allt såg tipp topp ut. Så vidare nu i morgon blir det ett blodprov för mig (sambon e klar) för att kolla hormoner i ägglossningen eller någonting, fatta inte ;) 4dec blir det spolning :/ hjälp.... Men sannolikheten är att detta blir bra oxå då jag såg normal ut där nere :)
Menne mina ägg då? När ser man om de e bra? Genom blodprovet i morgon eller spolningen? Hur tar man reda på det? Även om jag var tipp topp hur har de kollat mina ägg?
Härligt att allt såg bra ut :) tror att det blodprov man lämnar efter ägglossning är för att kolla bla progesteron, är det för lågt så har ägget sämre chanser att fästa tror jag, men det är nog bäst att fråga läkaren som vet bättre :) vet inte om man kan kolla äggkvaliten men tror att det ska gå att kolla upp äggreserven, också via blodprov. Spolningen kommer nog gå bra, hört att det brukar gå rätt fort så om det gör ont så kanske det inte gör det så länge iaf. Fick ni veta något mer om hur de tror ni kommer gå vidare eller det kanske är svårt att veta innan alla prover är tagna?