Inlägg från: pandoraDiem |Visa alla inlägg
  • pandoraDiem

Vi som försökt 10 månader

emzerus skrev 2016-01-03 12:30:45 följande:

Hur har det gått för dig då, har mensen kommit? Vilken dag i cykeln är du?

Håller tummarna för dig med <3 

Detta ska bli vårt år tjejer! Nu har vi väl ändå kämpat länge nog tycker jag!! 

KRAM till er alla <3

Jag fick mens, på dag 33. Har aldrig varit så sen, brukar ligga mellan 22 max 28 dagar så kändes lite som ett elakt skämt när det var så pass sen att jag hann ta två negativa tester och sen få mens lagom till det nya året. Men det var förra året och nu är det året slut och det känns jävligt skönt.

Håller med dig, detta år är allas vårt år! Ett år för alla oss som kämpar.

Kram!
  • pandoraDiem
    miamarina84 skrev 2016-01-18 18:12:19 följande:

16 gången gick åt skogen, ovanligt :( har nu ringt infertilitetskliniken då Jsg ibte blev gravid under december o januari, så skulle ställa oss i ivf kö nu.. Nu inväntar jag en remiss :) men vad ör det för remiss tro ni som kommit lite längre? Är det till ett möte om eventuellt planering framöver?

Tråkigt :( men bra att ni får ställa er i ivf kö nu iaf. På min remissbekräftelse stod det att vår klinik kunde uppfylla vårdgarantin (90 dagar). Vi har nu väntat i lite mer än 2 månader så de hör förhoppningsvis av sig snart för ett första möte. Vet inte hur länge vi får vänta från det mötet tills vi sätter igång dock.

Lycka till!
  • pandoraDiem
    Nenna9 skrev 2016-01-19 18:49:35 följande:

Hej tjejer! Har inte varit inne speciellt aktiv här på ett tag men tänker allt på er. Hoppas verkligen som ni skriver att detta 2016 blir vårat bebisår! Gravida om inte annat:)! Verkar ändå hända en del med utredningar, få igång ägglossningar mm. Håller tummarna för alla här inne. Jag har precis opererat mig och mår förvånansvärt bra. Känns verkligen som ett steg i rätt riktning för oss. Annars har jag också mått väldigt bra de sista månaderna, har "skyddat"oss mot graviditet och har kunnat "släppa" tanken på bebis, ägglossningar, bim, ja ni vet. Men nu är vi redo att sätta igång, på riktigt;)! Kram på er<3

Kul att höra från dig! Vad bra att operationen gått bra och att ni samlat på er lite energi :) nu är det bara att köra järnet ;) för visst ska väl allt gå bättre detta året, det tycker jag vi bestämmer nu. Kram!
  • pandoraDiem

Grattis Nenna9 till förlovningen! Kärlek är precis vad som behövs i dessa tider :)

Jag vill också berätta för er (och förhoppningsvis inge lite hopp) att jag testade positivt imorse :) 2-3 veckor visade clearblue. Jag har till och med tappat räkningen på hur många gånger vi försökt och trodde det var helt kört att lyckas på egen hand. Var helt inställd på ivf. Nu är det ju långt ifrån över men jag tänker att jag passerat ett viktigt hinder, att ens lyckas bli gravid.

Jag hoppas av hela mig att jag smittar av mig på alla er här inne för jag tycker vi har väntat länge nog nu. Kram!

• pandoraDiem
    Nenna9 skrev 2016-02-23 13:07:44 följande:
    Verkligen så himla glad för din skull, värmde hela hjärtat av ditt inlägg! Hur känner du dig då, hade du på känn att du va gravid? Kram igen!
    Åh, tack så mycket :) 

Fram till bim (som var i lördags) så kändes det som om mensen var på väg (känns fortfarande lite så, är som en tyngdkänsla i magen). Sen under helgen började brösten ömma en del så då började jag misstänka lite, såklart också för att mensen inte dök upp. Hatar negativa test så vågade inte testa förrän imorse. 

Just nu är de ömma brösten det som känns mest och tyngdkänslan över magen.

Är orolig, lycklig och lite i chock, kan inte riktigt tro att det är sant. 

Tack så mycket för all stöttning jag fått i den här tråden. Kommer hänga kvar här och hålla tummarna för er alla!

Massa kramar!
  • pandoraDiem
    emzerus skrev 2016-02-23 13:59:21 följande:

Åh va roligt!!!! Stort grattis till er <3

Underbart ju!!

Hoppas att vi är flera som lyckas snart så att vi kan följas åt hela vägen :)

Kram!

Tack! Ja, håller tummarna för er alla. Så mycket vi har gått igenom. Dags för lite tur nu :) Kram!
  • pandoraDiem
    Nenna9 skrev 2016-02-26 11:39:42 följande:

Hej tjejer!

Återbesöket gick jättebra, värdena ser väldigt bra ut. T4 ligger nu på 22 så helt normalt. Tsh har alltid legat mycket lågt på mig (0,02) och likaså nu men inget som de reagerar på skulle påverka fertilitet. Däremot ska man ju inte ligga för högt. Vi diskuterade att jag kanske skulle kunna äta 75 mikrogram två dagar i veckan och 100 som jag äter nu resten. Men hon tyckte inte det var nödvändigt med tanke på att värdena ändå låg bra och att man ändå justerar dosen vid en ev graviditet. Jag kommer nu fortsätta gå på koll hos endokrina mottagningen för att se att det fortsätter bra och så. Så det känns bra!
    Trevlig helg på er!

Kram

Härligt! Vilken bra inledning på helgen :)
    Kramar
  • pandoraDiem
    lillskrutten skrev 2016-02-29 06:04:58 följande:

Verkar som vi lyckats efter en kur med Pergotime. Mått illa hela natten så tog ett test för en timme sen. Gravid 1-2 står det på CB digital.

Har tid idag på gyn för att ta blodprov o kolla om jag haft äl. Känns ganska överflödigt. ;) men åker dit ändå o hoppas de istället går med på att ta ett för att säkerställa graviditet.

Grattis! Haha ja du borde haft äl ja ;) härligt att pergotime fungerade för er :)
  • pandoraDiem
    lillskrutten skrev 2016-02-29 17:33:21 följande:

Hon tog det provet ändå. Har otur att ha en sköterska jag inte tålt från första gång.

Hon ifrågasatte varför jag redan tog ett grav test. Att det är vanligt att det visar plus innan mens.

Jag känner svidande känsla i livmodern nu hela tiden så nånting är det då där inne.

Vilken osympatisk människa, tråkigt. Tycker hin hade kunnat säga grattis istället. Kram!
Svar på tråden Vi som försökt 10 månader