Inlägg från: lillskrutten |Visa alla inlägg
  • lillskrutten

Vi som försökt 10 månader

miamarina84 skrev 2015-12-04 06:45:14 följande:

Vas säger dina ägglossningstester då? Vet att man inte kan lita på dem till 100%. Vad sa ditt första prov? Provrörsbefruktning menar du ivf. Hoppas du har äl o blir gravid inom ett halv år :)

Jag gjorde det provet för två v sedan o antar att jag får reda på resultatet vid åtta nu på morgonen då de ska spruta in kontrast :/ hjälp.......

Jag har aldrig gjort egna äl test hemma då jag inte velat lägga till fler stressmoment. När vi inte blev gravida efter 10 mån och min mens var märklig sökte jag hjälp. Det var då hon blev tveksam till att jag ens har äl. Nu har jag ätit Provera i tre omgångar då kan man inte ta ett rättvist äl test pga det är samma hormon. Så 22/12 är det dags för första blodprovet för att kolla om jag haft äl denna månad.

Ja precis ivf. Läkaren sa provrörsbefruktning därför jag skrev så.
  • lillskrutten

Går på landstingets kvinnoklinik. Tabletter är första steget isåfall om vi ska prova själva. Sprutor blir det nog innan ivf. Men tänker bara ett steg i taget nu.

Tack så mycket!

Försöker se ljust på allt men är tungt många gånger ändå.

miamarina84 skrev 2015-12-05 10:27:51 följande:

Ja de e en vetenskap de här med barn osv. Provrörsbefruktning känner jag är ett gammalt namn. Går ni privat hos någon utredning, de gjorde vi :) har hört om hormon sprutor men du skulle ha tabletter. Fy vilken lyx, hellre tabletter än sprutor :) då hoppas vi på att de hjälper nu. Håller tummarna :)

• lillskrutten

Grattis!!

Angdev skrev 2015-12-09 07:36:20 följande:

I måndags plussade jag äntligen, på 13:e försöket :)

• lillskrutten

Jaha så var det dags för domen. Första cykeln jag testat hemma med äl test och som förväntat blev det ingen höjning. Imorrn är det blodprov för att se om jag haft äl. Typiskt bara att det är juletider då jag inte vet hur lång tid det kommer ta att få svar.

Vill bara komma igång med hormoner att stimulera äl så vi har en ärlig chans att lyckas.

Börjar kännas onödigt att ens försöka.

• lillskrutten

I 14 månader har jag haft mycket mellanblödningar just före och efter den rikliga mensen. Detta borde ha börjat i söndags men än har ingen blödning över huvud taget kommit igång. Bim va igår. Har inte fått utslag på äl testerna hemma men då hoppet alltid lever kvar undrar jag ju om vi kan ha lyckats ändå. Men de negativa tankarna säger att det är en månad då mensen kanske hoppar över ändå. Nån gång ska man väl va med om det. Vill inte göra grav test då jag sagt till mig själv att nästa gång jag gör ett sånt ska det va 100% positivt.

• lillskrutten

Ja man blir inte riktigt klok på kroppen ibland. Vet att psyket kan skjuta upp mensen men har ju varit påverkad av barndrömmen så länge så tycker inte det ska va nått sånt nu.

Tiden får utvisa om det blir jackpot denna gång eller om det är dags att bryta ihop och komma igen ännu en gång.

Tack!

miamarina84 skrev 2016-01-02 10:05:14 följande:

Hoppet är det enda som sviker en, håller tummarna.... Har hört att man kan ha ägglossning trots ägglossningstesten säger annat ;) kroppen kan skoja mycket med oss, vi måste vara med om allt innan hehe. Lycka till nu :)

• lillskrutten
    emzerus skrev 2016-01-02 10:56:21 följande:

Att du varken fått mellanblödning eller mens ännu bådar ju gott måste jag säga :) 

Och att du inte fått utslag på Ältester behöver inte betyda att Äl inte skett ändå. Åh vad jag håller tummarna för dig! :) 

Tusen tack!
  • lillskrutten
    pandoraDiem skrev 2016-01-03 08:14:19 följande:

Känner igen rädslan för negativa test, min har nu blivit ännu större efter två negativa test. Håller tummarna att det tagit sig för er denna gång! Kram

Kunde inte hålla mig så tog ett test igår kväll som såklart va negativt. Bröt ihop i vanlig ordning och känner mig rätt värdelös just nu.
  • lillskrutten

Äntligen så kom blödningen igång igår. Idag fick jag brev från läkaren om blodprovet. Det visar att jag inte haft äl i dec. Ska lämna samma prov denna cykel. Visar det ingen äl blir det ultraljud på äggstockarna och börja med Pergotime som kickar igång äl förhoppningsvis.

Känns som att vi tagit nästa steg på denna långa resa.

• lillskrutten
    miamarina84 skrev 2016-01-07 17:16:06 följande:

Om killen hade bra spermier o andra tester under fertils utredningen tjänar de då något till att han äter zink eller folsyra? Tänkte på om jag ska propsa på honom vitaminerna iaf.

Min sambo äter båda. Folsyra rekommenderade läkaren för oss båda fast han inte har nått bekymmer.
Svar på tråden Vi som försökt 10 månader