• Nenna9

Vi som försökt 10 månader

miamarina84 skrev 2015-07-26 14:13:21 följande:
    Man ska äta det från första mensen dagen till äl dagen ;)
    BIM 3 Augusti så blir det inget nu är det ett försök kvar innan utredning 24 augusti.. Finns det något mer tips frön coachen;)? Äter folsyra, thats it annars lever jag på som vanligt.
  • Nenna9
    miamarina84 skrev 2015-07-26 15:30:39 följande:
    Jag äter oxå folsyra tabletter men ska nu testa bisolvon, funkar inte det ska jag testa bidrottninggele ;) har även testat rosenrot o den gjorde min cykel två dagar kortare. Så ser min plan ut ;)
    Alltid intressant att höra olika grejer man kan prova :). Då får vi fortsätta köra på! Skrev tidigare att min kollega sa att det var jättevanligt med missfall bland förstföderskor. Har du hört nått om det? Bara vart här på familjeliv ett par dagar, känns som vi följer samma trådar:). Det jag nu blir orolig för är inte bara att kan/när ska jag bli gravid utan kanske dessutom få missfall i graviditet. Läser så mycket tråkigt här också:(
  • Nenna9
    emzerus skrev 2015-07-26 18:29:16 följande:
    Spännande!! Hoppas att även ni faller in i det ledet :)
    Nenna9 skrev 2015-07-26 17:47:05 följande:
     Skrev tidigare att min kollega sa att det var jättevanligt med missfall bland förstföderskor. Har du hört nått om det? Bara vart här på familjeliv ett par dagar, känns som vi följer samma trådar:). Det jag nu blir orolig för är inte bara att kan/när ska jag bli gravid utan kanske dessutom få missfall i graviditet. Läser så mycket tråkigt här också:(
    Nu var inte frågan ställd till just mig men jag svarar ändå :) Vi försöker få vårt första barn o har sen i september 2014 fått 2 missfall (i v5-6). Men jag tror inte att det är vanligare att just förstföderskor får det utan det är bara otur skulle jag tro (så länge som inget är fel då vill säga).

Så försök att inte oroa dig för det!! Hjärta

Tack emzerus <3 Jobbigt om man ska börja nojja för allt..
  • Nenna9
    emzerus skrev 2015-07-27 13:43:38 följande:

Sitter på ett café o bredvid mig sitter en nybliven mamma o ammar sin lilla bebis... när han gnyr så riktigt knyter det sig i magen... längtan är så stor att jag skulle vilja brista ut i gråt! Så svårt att beskriva det här för min man...för även om han längtar han med så känns det inte i hans kropp... men han har iaf reagerat på att han ser bebisar o gravid magar överallt just nu...

Ville inget speciellt med detta inlägg bara dela min känsla ????

Åh förstår din känsla precis. Man längtar så otroligt mycket efter sitt egna lilla knyte.
  • Nenna9
    emzerus skrev 2015-07-27 20:22:27 följande:
    Ja man gör du ju det!!
    Just precis nu är en kompis inne på bb o ska föda sitt första barn. Såklart oerhört glad för deras skull men ändå så gör det ont :(
    Precis så känner jag också. Har flera k min närhet som är gravida och som precis fått bebis. Och så många som det går så fort för att bli gravida, knappt planerat ens en gång. Såklart att man är jätteglad för deras skull men samtidigt gör det ont att man själv inte blir gravid. Blir så irriterad när man vet så många som sätter barn till världen och som egentligen inte vill ha dom eller kan ta hand om dom. Här inne är vi så många som planerar och längtar så det gör ont efter ett barn och ändå händer det ingenting för oss, så ledsamt tycker jag. Nu har jag sex dagar kvar till BIM. Önskar så mycket att det ska bli något snart.
  • Nenna9
    WhiteRose skrev 2015-07-29 10:15:14 följande:

Jag har fått svar av min läkare på de blodprover jag har tagit, och hon säger att alla hormonnivåer ser ut som de ska när man är i starten av sin cykel (gav prover på 2. mensdagen).

Så det känns ju skönt att höra, men får ända vänta till slutet av aug för att få det slutgiltiga svaret från privat gyn.

Och håller helt med om hur mycket man längtar när man ser och hör bebisar.. Ett par i vår byggnad har nyss fått en liten flicka, och ibland kan jag höra henne gråta när jag går ut på balkongen. Till och med det gör längtan ännu större.

Men det later bra ju! Inte PCO vad det ser ut som? Nu när du tar blodproverna, är det er fertilitetutredning eller är det för att cykeln vart lång? Kram <3
  • Nenna9
    emzerus skrev 2015-07-29 19:09:57 följande:

Äl+9 idag o skulle ju inte ta ett test idag men gjorde det o tyckte mig kunna ana ett svagt streck. Men så svagt att på bild kunde jag inte fånga det alls... åhh vad jag hoppas att det inte bara är inbillning!!

Hur går det för er andra?

Åh då hoppas vi verkligen att det kan vara nått nu!!! Här är det äl+10. Bim -5 om jag förstår räknesättet rätt:). Brukar inte ta gravtest om jag inte går över ett par dagar med tiden men såklart man hoppas och undrar hur det går denna gång! Brukar få mensvärk precis dagen innan den kommer och känner just nu ingenting i kroppen. Min tro är att det blir utredning i augusti även om vi hinner köra på en gång till precis innan vi ska dit!
  • Nenna9
    EkoS skrev 2015-07-30 12:55:30 följande:

Här kom mensen som väntat. Ringer och bokar tid för utredning när de öppnar för hösten.

Åh vad tråkigt:(. Går och väntar på att min förmodligen kommer om ett par dagar, mer inställd på det än att jag möjligtvis skulle vara gravid. Men ring så fort de öppnar så får du förhoppningsvis en tid snart! Kram
  • Nenna9
    emzerus skrev 2015-07-29 19:09:57 följande:

Äl+9 idag o skulle ju inte ta ett test idag men gjorde det o tyckte mig kunna ana ett svagt streck. Men så svagt att på bild kunde jag inte fånga det alls... åhh vad jag hoppas att det inte bara är inbillning!!

Hur går det för er andra?

Tagit något mera test idag:)? Blir också sugen på att prova men känner inga symptom alls. Men det är klart alla får ju inte det heller..
  • Nenna9
    emzerus skrev 2015-07-30 16:25:30 följande:
    Jag tog ett nyss för imorse hade jag inge test hemma så det var inte på morgonurin men tycker att det blir ett svagt svagt streck där...försökte få med det på bild men syns knappt alls. Vilket kanske tyder på att jag mest inbillar mig...eller?
    Åh hoppas verkligen, kan va nått där! Säkert lättare att se I verkligheten så inte alls säkert att du inbillar dig! Nu är jag också jättesugen på att testa! Enligt ptrackern har jag -6 Bim men den stämde ju inte med ägglossningen. (-2 dagar) så räknar man så att ägglosssningen var 2 dagar tidigare så bör väl mensen va 2 dagar tidigare. I sådan fall har jag bim -4. Brukar som sagt inte gravtesta mig för mensen kommit men är det säkrare att använda testet på morgonen? Är det för tidigt för mig att testa nu?
Svar på tråden Vi som försökt 10 månader