• Nenna9

Vi som försökt 10 månader

emzerus skrev 2015-09-02 18:56:16 följande:
    Vaa? Låter ju hur märkligt som helst ju!! Kommer ingen mens om ett par dagar så tycker jag att du ringer din bm igen o frågar om du inte kan få komma o göra vul eller ta blodprov.

jag fortsätter iaf hålla tummarna för dig o för er andra i tråden <3
    Ja, helt sjukt. Vet inte om det var för sent på dagen eller så, står som ett frågetecken. Eller så är det bara så att jag inte är gravid. Tack för ditt stöd <3
  • Nenna9
    pandoraDiem skrev 2015-09-02 22:34:02 följande:
    Fy vad jobbigt att inte veta. Jag har tyvärr inga bra råd annat än att vänta några dagar och det är ju inget roligt råd att höra när man bara vill veta. Håller iaf tummarna att det är en graviditet
    Tack vännen, värmer i hjärtat. Lloyds apotek som jag i hela 4 dagar fått positivt med, ringt huvudkontoret för råd, ringt bm, vart inne på apotek och visat testen för att jag vill veta hur det ligger till, ALLA tror att jag är gravid, och så får jag detta negativa test på BIM idag med CB plus.. Känns så j*****la tråkigt!!!!! Lloyds huvudkontor sa dessutom "ja, mot sannolikheten om du inte är gravid nu, så ta med dig testerna så får du nya, gratis". Och jag blir ju riktigt irriterad då och säger " jag betalar gärna dyra pengar för mina test, men då vill jag att de ska vara rättvisande, och om era test visat att jag är gravid men ändå inte är det, dra dit pepparn växer ( fina ord uttryckt:), ge mig pengar tillbaka isf! Trött och less:(
  • Nenna9

Mensen har sakta visat sig tyvärr. Precis pratat med Sophiahemmet och fått tid på tisdag för att kolla livmodern och äggledarna. Hon kunde redan säga att blodproven såg väldigt bra, lågt på sköldkörtel vilket enligt dom var bra! Äggreserven såg också bra ut så än så länge goda nyheter! Hon tyckte också det var väldigt märkligt att jag fått positivt med lloyds och igår då negativt på cb. Kunde ev vara någon biokemisk reaktion, att ägget kanske hade blivit befruktat men så hände något. Men det kan de se på tisdag. Så det var denna uppdatering:)!

• Nenna9
    emzerus skrev 2015-09-03 11:36:28 följande:
    Bra att du fått tid på tisdag iaf vännen <3 Låter ju ioförsig som en rimlig förklaring eftersom du fick positivt, att det sedan inte utvecklade sig som det skulle :( Fy va tråkigt!! Om det är så så får du försöka tänka att det iaf fungerar mellan dig o din man o det är ju skönt att veta <3
    Stor kram!! <3

Tack vännen! Kram<3
  • Nenna9
    pandoraDiem skrev 2015-09-03 13:09:54 följande:
    Tråkigt att höra att mensen kommit :( Men skönt att du fått en tid på tisdag så du kan få både svar och förhoppningsvis någon bra lösning :) Jättebra att proverna ser bra ut också :)
    Tack <3
  • Nenna9
    miamarina84 skrev 2015-09-04 20:56:55 följande:

Den fertila perioden börjar nu o i natt drar vi utomlands. Semester o ägglossning samma v måste betyda att det är vår tur nu, 12 försöket gillt ;)

Åh stort lycka till nu, det är dags:)!! Och ha en underbar semester!
  • Nenna9
    emzerus skrev 2015-09-05 10:54:26 följande:

Idag är jag på Äl+13 och bim om jag utgår från att mensen normalt kommer dag 28. Men jag brukar samtidigt ofta ha en lutealfas på 16 dagar o cykeln kanske rubbats lite då jag haft två missfall på raken så ingen av mina senaste 2 blödningar har ju varit mensblödning utan missfall.

Imorse tog jag iaf ett cbplus och inom tiden så anar jag ett svagt plus. Svårt att få det på bild samt har jag svårt att tro på det.... jag har de tre ggr jag tidigare varit gravid alltid fått plus på äl+10 o sen på äl+13 så har plusset varit starkt. Så känns konstigt när det är så annorlunda... fast det kanske är bra i sammanhanget eftersom ingen av de 3 tidigare graviditeterna gått vägen?

Lägger upp bilden o undrar ifall någon mer än jag ser det svaga plusset?

Jag ser allt ett svagt plus!! Åh håller verkligen alla tummar och tår att det är så, och att det går vägen denna gång!!! Testa om ett par dagar igen så är det förhoppningsvis starkare! Stor kram fina <3
  • Nenna9
    emzerus skrev 2015-09-05 15:52:16 följande:
    Tack fina du <3 Så här ser plusset ut nu:

Det har ökat i styrka. Tog precis ett Lloyds också men var visst inte så kissnödig så kom inte så mkt :) men fick ett svagt plus även där. Jag skulle ju ringa till min läkare på kvinnokliniken när jag plussade för att hon skulle skriva ut progestron. Men nu är det ju helg så jag kommer inte kunna ringa eller få ut nåt först på måndag så hoppas verkligen att det inte påverkar :(

Vågar knappt tro att det är sant, är väldigt skeptisk denna gång!

Jag förstår din skeptisn men det ÄR ett plus vännen! Tror inte att det påverkar så tidigt, du har ju ett tag kvar till BIM..så progesteronet för du säkert utskrivet direkt på måndag!! All lycka, hopp och kärlek till dig nu fina så j*****la glad för din skull<3
  • Nenna9
    Nenna9 skrev 2015-09-05 16:44:04 följande:
    Jag förstår din skeptisn men det ÄR ett plus vännen! Tror inte att det påverkar så tidigt, du har ju ett tag kvar till BIM..så progesteronet för du säkert utskrivet direkt på måndag!! All lycka, hopp och kärlek till dig nu fina så j*****la glad för din skull<3
    Tror det andra inlägget försvann så skriver igen. Se det positivt att det inte är lika starkt nu som det varit tidigare. Vet ju själv att mitt positiva var så starkt BIM -4 och så blev det svagare och svagare. Så hoppas detta är ett gott tecken! Det är så att din tur nu<3
  • Nenna9
    emzerus skrev 2015-09-05 18:35:50 följande:
    Tack snälla rara <3 jag hoppas verkligen att det går bättre denna gång men vågar inte riktigt tro på det än... Ringer kvinnokliniken på måndag så får vi se.

Hur är det med dig vännen? ????
    Jag mår helt ok tack, var ett par jobbiga dagar när mensen kom och en jobbig vecka att levs i ovisshet från förra fredagen så känner mig lite slut kan jag nog säga. Vet inte vad jag vill ha för svar på tisdag, om jag var gravid eller inte. Kändes ju som jag var det då de dagarna jag fick starka streck. Men försöker ladda om inför tisdag då läkarbesöket är och sen invänta ägglossningen. Kram <3
Svar på tråden Vi som försökt 10 månader