• emzerus

Vi som försökt 10 månader

WhiteRose skrev 2016-04-13 08:09:47 följande:

Imorse tog jag ett test som var negativt, så vi lyckades inte på tredje Pergotime försöket heller. Nu måste jag vänta in nästa mens (inte den som förmodligen kommer om ett par dagar) innan vi kan fortsätta med annan behandling, som förmodligen blir insemination.

Känns otroligt tungt just nu, grät på bussen på väg till jobbet. Får leta djupt efter någon inre styrka som ska hjälpa mig att klara av den här dagen. Hoppas ni får en bättre dag än mig <3

Usch är så oerhört jobbigt att försöka månad efter månad :( Så frustrerande när det liksom inte vill funka :( 

Vilken dag efter äl är du på, när har du bim? Tänkte att du kanske testat för tidigt o att det inte är kört om mensen inte kommit? 

Skickar dig iaf en stor KRAM o hoppas att dagen blir bra trots allt!! <3
  • emzerus

Idag är jag på äl+18 o ingen mens än, hade bim i måndags. I måndags morse fick jag ett svagt plus på gravtest i o igår morse var testen möjligen lite tydligare... 

Sen igår på fm fick jag lite lite blod på pappret vid toabesök o det var som ett slag i magen....men inge mer blod sen dess... 
    Har molvärk i magen o i ländryggen, ömma bröst mm o bara hoppas att mensen är sen pga graviditet o inte pga progestronet jag tar extra. 

jag ska ta nytt gravtest på fredag tänker jag så att det har en ärlig chans att bli starkare....åhhh vad jag hoppas!!
    Men någonstans så känner jag att det är för bra för att vara sant...tror att mensen kommer närsomhelst :(

• emzerus
    miamarina84 skrev 2016-04-22 21:50:10 följande:

Hur gick det med mensen, hoppas faan den höll sig långt borta :)

Den kom tillslut :( men behövde sluta m progesteron först sen kom mensen efter 2 dagar så den var 1 vecka sen.

Fick flera svaga test o sen ett nästan helt blankt test förra lördagen så då beslutade jag mig gör att sluta m progesteron ett.

Riktigt surt! Trodde det var vår tur nu men inte få :(

Hur är det m dig?
  • emzerus
    miamarina84 skrev 2016-04-23 21:53:01 följande:
    Nej den kom trots allt. Så envis ;) när man ändå får lute hopp då den håller sig borta.. Suck :( är ni nära ivf eller?

Här är det dött som i graven , mensen kommer som en klocka, strax äl o sedsn lång väntan till bim. Sks dock testa akupunktur på torsdag o några ggr framöver så hoppas på det då zonterapi inte hjälpte.. Hehe här testar vi allt ;) innan ivf ca i augusti.
    Sist vi var hos kvinnokliniken så frågade jag om ivf men fick inte särskilt mkt svar då...mer än att det måste gå 1 år utan att vi blivit gravida. Och jag vet inte hur många av våra missfall som är antecknade hos dom... Jag tycker att det ska ha gått 1 år i augusti sen senaste graviditeten, för var gravid i höstas men det var enbart kemiska graviditeter där jag fick plus som sedan vart negativt i samband med bim då mensen kom. 

Har ny tid hos kvinnokliniken på torsdag o hoppas få mer svar då! 
    och hoppas såklart att bli gravida innan ev ivf men jag tycker det skulel kännas väldigt skönt att veta OM vi får hjälp o NÄR! Tror jag skulle bidra till att kunna slappna av lite mer...

jag känner igen det där, man vill ju liksom testa typ allt man läser om. Göra allt i sin makt! Hoppas att akupunktur kan hjälpa dig! 
    Lycka till  den här månaden nu <3
  • emzerus

Var hos kvinnokliniken i torsdags o fick göra vul. Slemhinnan var 7 mm tjock dag 11 i cykeln vilket läkaren tyckte var bra så det kändes skönt. Fick positivt ägglossningstest i tisdags dag 9 redan o läkaren såg också på VUL att ägglossning precis skett :) 

Tar endast trombyl denna cykel o ska ta progestron vid plus. 

Är idag på äl+5 o hoppas så att det är något på G <3

Man blir så nedstämd o deppig vid mensen men sen den här tiden är man så sjukt hoppfull igen. Tur att man lyckas hålla hoppet uppe månad efter månad :)

Fick även veta att vi kan kontakta fertilitetskliniken i augusti för ivf. Känns skönt att veta att vi får hjälp ifall att! 

Hur går det för er andra o hur mår ni? 

KRAM till er alla kämpar <3

• emzerus
    miamarina84 skrev 2016-06-17 16:05:14 följande:

Hur går det för er? Jag har fått tid på sahlsgrenska för första mötet på onsdag :) vill att det ska bli onsdag nu.

Vart gravid i mag men tidigt missfall igen... är nu på äl+1 o bim 1 juli då återstår o se. Har fått tid till fertilitetsmottagningen 17 augusti för ett första möte. Får se om de kan göra mer tester på oss där. Om inget är fel på mig eller mannen så får vi inte hjälp först det hått 2 år utan nån graviditet/missfall...

Är det ivf ni ska påbörja?

Skönt att ni fått tid innan sommaren iaf o hoppas ni får bra hjälp! <3
  • emzerus
    pandoraDiem skrev 2016-06-17 18:31:38 följande:
    Men varför måste ni vänta i 2 år? trodde ett år var standard i hela landet. Vi fick komma till undersökning efter ett års försök och då hade jag ändå råkat ut för ett utomkvedes under det året. Stod på deras hemsida att det var ett års försök utan graviditet men verkade som att de inte var så hårda med det.

Hoppas verkligen att det tar sig för dig denna månad och att lilla fröet vill stanna kvar denna gång ?
    Det är väl efter 1 år man får hjälp om man inte blivit gravid. Men vi har ju fått många missfall, 7 st sen vi började försöka i september 2014 och vi fick göra en missfallsutredning efter 3 missfall o har sen haft kontakt på kvinnokliniken. 

Fick höra att efter 1 år utan graviditet så kunde vi kontakta fertilitetsmottagningen där jag trodde att IVF kunde bli aktuellt. Så har "mörkat" de missfall som skedde i höstas samt det som skedde i maj i år. Ringde till fertilitetsmottagningen i måndags o de tar ju emot oss i augusti. men när jag frågade om ivf så sa hon att vi inte får hjälp via ivf först det gått 2 år sen senaste missfallet (alltså i augusti 2017). Men OM något skulle visa sig vara fel så kan vi få hjälp med ivf tidigare. 

Sjukt frustrerande men jag försöker hålla hoppet uppe ändå o tro på det bästa! 

Hur är det med dig? Hur mår du? 
    Kram!
  • emzerus
    pandoraDiem skrev 2016-06-17 21:14:19 följande:
    Okej, tycker det är så dåligt att det skiljer sig när man får hjälp beroende på vilket landsting man tillhör. Vi började försöka sommaren 2014, var på utredning hösten 2015 (som sagt trots utomkveds julen 2014) och skulle påbörja ivf våren 2016 trots att de konstaterade att vi kunde bli gravida själva. De konstaterade visserligen också att det antagligen skulle bli svårare dels för att jag bara har en äggledare, dels för att mannens spermier var lite deformerade och dels för att det tagit tid för oss att bli gravida. Sen är det väl i och för sig oundvikligt att köerna för att påbörja ivf ser olika ut på olika ställen men som jag förstått det så ska man kunna använda sig av vårdgarantin när man väl fått sin sin remiss till ivf. Men jag är inte tillräckligt insatt för att veta hur det fungerar praktiskt.

Kom de fram till något på missfallsutredningen? Jag hoppas verkligen att ni får bra hjälp i augusti, min kontakt med fertilitetsmottagningen är enbart positiv så hoppas du också får bra bemötande och hjälp.

Har inte skrivit nåt här på länge så vet inte om jag berättat att vi är gravida. En vecka innan första mötet inför påbörjandet av ivfen. Känns fortfarande overkligt. Så trots en massa misslyckade försök (tappat räkningen) så kan det tydligen gå tillslut. Hoppas så att jag får läsa här snart att ni också är gravida.

Kram!
    Då var det säkert därför, att ni hade vissa omständigheter som gjorde att ni skulel få hjälp m ivf. 
    Missfallsutredningen som gjordes visade inte på några fel alls. Däremot har min man inte fått lämna spermieprov trots att vi efterfrågat det flera gånger. Så det hoppas jag att han får lämna nu när vi ska till fertilitetsmottagningen. Hoppas såklart inte att det är nå fel men om det skulle vara nå "fel" som kommer upp på någon av oss då får vi ju hjälp m ivf tidigare. 
    Sen kan det säkert skilja på vilken hjälp man får beroende på vart man bor o vem man träffar...ska inte vara så tycker jag men tror att det kan vara så att vissa läkare är mer villiga att tänja lite på reglerna tex. 

Du skrev tidigare att ni lyckats o det är så härligt att höra! :) När är bebisen beräknad att komma? 
    Grattis igen <3 
  • emzerus

Var ett tag sen jag skrev här i tråden... Var väldigt optimistisk innan sommaren o min semester då jag kände att då har vi all chans att lyckas. Härligt väder o total avkoppling. Så när jag började jobba igen o hunnit med mens två gånger så kände jag mig rätt bitter :( 
    Förra sommaren vart jag gravid 3 ggr i följd o visserligen vart det ju missfall alla tre gånger men jag kan inte låta bli o fundera- vad har ändrats sen dess? varför blir vi aldrig gravida nu för? 

Är idag på äl+8 o dum som jag är har jag redan tagit gravtest som är helt negativa. vet att det är tidigt o att det finns en chans fortfarande men det känns bara kört :( 

Imorgon ska jag o min man till fertilitetsmottagningen iaf för ett första möte. jag hoppas att de har en plan för oss o att de kommer komma med råd o förslag på hur vi ska gå vidare nu. Att det inte kommer vara jag som behöver googla o själv komma med förslag o lösningar som det varit hittills när jag gått på kvinnokliniken (efter missfallsutredning)

Väldigt bistert inlägg detta, men behövde bara skriva av mig lite. 

Kram till er som läser denna tråd o fortfarande kämpar! <3

• emzerus
    miamarina84 skrev 2016-08-16 21:45:14 följande:
    Du har all rätt att tänk" om" det ibte hade blivit missfall. Då hade du haft den fina familjen du kämpat så med. Du hade sluppit att känna dig bitter nu. Nu hade du varit bitter för sömnbrist i så fall ;) men bra med en plan iaf o förhoppningsvis hjälp Av något slag. Jag kan inget om missfall, aldrig fått plus på stickan. Men nu om 14-16 dagar har jag tänkt att då kommer det :) igår var vi o gjorde äggplock på vårt första ivf försök o i morgon sätter vi in ett tvådagars.

Så jag kämpar vidare iaf o hoppas du gör det med <3
    Åh, hoppas att det gått bra idag <3 Håller tummarna hårt för att ni får ett plus om ett par veckor!! 
    Hur har allt gått med äggplock o så, gjort ont?

Självklart kämpar jag också vidare, finns liksom inget val <3 
Svar på tråden Vi som försökt 10 månader